Identifying Data 2023/24
Subject (*) Clinical Nursing III Code 661G01017
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate Yearly
Third Obligatory 9
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enfermaría
Coordinador
Pita Vizoso, Rosa
E-mail
rosa.pita.vizoso@udc.es
Lecturers
Pita Vizoso, Rosa
E-mail
rosa.pita.vizoso@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
General description EL propósito de esta materia es capacitar al estudiante para identificar as alteracións de saúde nas persoas adultas, as súas consecuencias a nivel persoal, familiar e comunitario; planificar e avaliar os coidados de enfermaría, adaptándoos ao ámbito de actuación profesional, sendo o obxectivo dos coidados conseguir o maior grao de independencia das persoas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado.
A34 Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas distintas fases.
A35 Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde.
A36 Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación.
A37 Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
A38 Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
A39 Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B13 Toma de decisións.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B19 Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio.
B21 Implicación na calidade e busca/procura da excelencia.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C10 CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C11 CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
C12 CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar as alteracións de saúde da persoa adulta: factores que inflúen, mecanismos fisiopatolóxicos, manifestacións , os métodos diagnósticos e tratamentos médicos e cirúrxicos específicos. A34
B1
B3
B4
B6
B9
C1
C3
C11
Identificar as necesidades de coidado en persoas adultas con problemas de saúde, e os derivados de tratamentos, probas diagnóticas e procedementos terapeuticos. A34
A35
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B15
B16
C1
C3
C6
C11
Identificar os diagnósticos de enfermaría e complicacións potenciais en personas adultas problemas de saúde o os derivados de tratamentos, probas diagnosticas y procedementos terapéuticos. A34
A35
A36
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B8
B9
B11
B13
B14
B15
B16
B19
B24
C1
C3
C6
C8
C11
Planificar coidados de enfermaría en persoas adultas con problemas de saúde e os derivados de tratamentos, probas diagnósticas e procedementos terapéuticos. A34
A35
A36
A37
A38
A39
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B21
B24
C1
C3
C6
C7
C8
C10
C12
Identificar os procesos patoloxicos que desencadenan riscos vitais. A15
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B8
B9
B19
C1
C3
C11
Identificar as necesidades de coidados das persoas adultas en situación crítica e as súas familias e planificar coidados de enfermaría para as persoas adultas en situación crítica e as familias. A15
A34
A35
A36
A37
A38
A39
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
B13
B14
B16
B21
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C10
C12

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE DIDÁCTICA I: ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PACIENTES CON ALTERACIÓNS NEUROLÓXICAS
TEMA 1. Técnicas diagnósticas en Neuroloxía
TEMA 2. Accidente cerebro-vascular agudo (ACVA)
TEMA 3. Síndrome menínxeo / Meninxite
TEMA 4. Epilepsias
TEMA 5. Esclerose múltiple
TEMA 6. Enfermidade de Párkinson
TEMA 7. Trastornos da transmisión neuromuscular. Miastenia gravis
TEMA 8. Neuropatías periféricas
TEMA 9. Tumores cerebrais
TEMA 10.Enfermidades da medula espiñal. Hernia de disco
TEMA 11. Valoración de enfermaría a persoas con alteracións neurolóxicas. Problemas / diagnósticos de enfermaría máis frecuentes en doentes con alteracións neurolóxicas. Actividades específicas.
UNIDADE DIDÁCTICA II:
ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PACIENTES CON ALTERACIÓNS HEMATOLÓXICAS
TEMA 1. Xeneralidades
TEMA 2. Métodos diagnósticos
TEMA 3. Valoración de enfermaría a persoas con alteracións hematolóxicas. Problemas/diagnósticos
de enfermaría máis frecuentes. Actividades específicas.
TEMA 4. Anemias
TEMA 5. Policitemias
TEMA 6. Leucemias
TEMA 7. Linfomas
TEMA 8. Neoplasia de células plasmáticas
TEMA 9. Aplasia medular
TEMA 10. Trastornos da hemostasia
UNIDADE DIDÁCTICA III:
ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PACIENTES CON ALTERACIÓNS CARDÍACAS
TEMA 1. Insuficiencia coronaria
TEMA 2. Insuficiencia cardíaca.
TEMA 3. Endocardite infecciosa
TEMA 4. Enfermidades do pericardio
TEMA 5. Tromboembolismo pulmonar.
TEMA 6. Valoración de enfermaría a persoas con alteracións cardíacas. Problemas/diagnósticos
de enfermaría máis frecuentes. Actividades específicas.
UNIDADE DIDÁCTICA IV: ATENCIÓN DE ENFERMARÍA
A PACIENTES CON ALTERACIÓNS DA RESPOSTA INMUNOLÓXICA
TEMA 1. Xeneralidades
TEMA 2. Hipersensibilidade
TEMA 3. Autoinmunidade e enfermidades autoinmunes
TEMA 4. Síndrome de inmunodeficiencia adquirida. Infección VIH/ SIDA
TEMA 5. Transplantes
TEMA 6. Enfermidades con base inmunolóxica
TEMA 7. Valoración de enfermaría a persoas con alteracións da resposta inmune.Problemas/diagnósticos
de enfermaría máis frecuentes. Actividades específicas.
UNIDADE DIDÁCTICA V: ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PACIENTES CON ALTERACIÓNS DE PEL TEMA 1. Lesións elementais da pel
TEMA 2. Coidado de enfermaría a persoas con problemas dermatolóxicos
TEMA 4. Dermatite
TEMA 5. Procesos infecciosos
TEMA 6. Procesos inflamatorios
TEMA 7. Tumores cutáneos
UNIDADE DIDÁCTICA VI:
ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PACIENTES CON ALTERACIÓNS VISUAIS
TEMA 1. Métodos diagnósticos
TEMA 2. Principais alteracións da córnea
TEMA 3. Principais alteracións da úvea
TEMA 4. Principais alteracións do cristalino
TEMA 5. Principais alteracións da cámara anterior do ollo
TEMA 6. Principais alteracións da retina
TEMA 7. Principais alteracións das pálpebras
TEMA 8. Principais alteracións da conxuntiva
TEMA 9. Principais alteracións do aparato lacrimal
TEMA 10. Trastornos de refracción
TEMA 11. Estrabismo
TEMA 12. Valoración de enfermaría a persoas con alteracións visuais .Problemas/diagnósticos de enfermaría máis frecuentes. Actividades específicas.
UNIDADE DIDÁCTICA VII:
ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PACIENTES CON ALTERACIÓNS AUDITIVAS.
TEMA 1. Problemas de audición
TEMA 2. Trastornos de oído externo
TEMA 3. Trastornos do oído medio
TEMA 4. Trastornos do oído interno
TEMA 6. Valoración de enfermaría a persoas con alteracións auditivas.Problemas/diagnósticos de enfermaría máis frecuentes. Actividades específicas.
UNIDADE DIDÁCTICA VIII:
ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PERSOAS CON INTOXICACIÓNS.
TEMA 1: Intoxicacións
TEMA 2. Atención de enfermaría a persoas intoxicadas.
UNIDADE DIDÁCTICA IX:
ATENCIÓN DE ENFERMARÍA A PERSOAS EN ESTADO CRÍTICO.
TEMA 1. Unidades especiais de hospitalización
TEMA 2. Valoración e problemasde enfermaría frecuentes en persoas en situación crítica e as súas familias.
TEMA 3. O doente politraumatizado
TEMA 4. Traumatismo craneoencefálico
TEMA 5. Trastornos da conciencia. Comas
TEMA 6. Shock
TEMA 7. Insuficiencia respiratoria aguda
TEMA 8. Trastornos do ritmo cardíaco
TEMA 9. Atención de enfermaría a doentes con parada cardiorespiratoria


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A15 A34 A35 A36 A37 A38 A39 B5 B7 B8 B12 B14 B15 B16 B19 B24 C4 C7 C10 C11 26 26 52
Workbook A15 A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B4 B11 B21 C6 C7 C8 C11 0 10 10
Supervised projects A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B21 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12 1 15 16
Mixed objective/subjective test A15 A34 A35 A36 A37 A38 A39 B2 B3 B8 B12 B13 B15 B16 C1 C11 C12 4 30 34
Laboratory practice A15 1 5 6
Case study A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B21 B24 C1 C3 C6 C7 C10 C11 C12 36 68 104
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela da profesora e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Mixed objective/subjective test Integra estudo de casos, preguntas de tipo probas de ensaio e preguntas de tipo probas obxectivas referidas aos contidos desenvoltos a través das distintas metodoloxías durante o curso.
O estudo de casos recolle preguntas de analise da situación, identificación de problemas e planificación de accións para previr ou resolver os problemas identificados.
As preguntas de ensaio recollen preguntas de desenvolvemento aberto. Nas preguntas obxectivas, podense combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Laboratory practice Actividade na que o estudante a través da realización de actividades prácticas adquire destreza na realización de técnicas e procedementos de enfermaría. A asistencia é obrigatoria.
Case study Actividade na que sitúase os estudantes ante un caso clínico (situación real da actividade profesional) e deben ser capaces de analizar os feitos, comprender a situación e desenvolver as accións para previr ou resolver os problemas identificados

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Mixed objective/subjective test
Description
A atención personalizado relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.

A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados e o estudio de casos ten como finalidade orientar os estudantes no desenvolvemento das actividades relativas a estas metodoloxías. O seguimento farase de forma individual, ben de maneira presencial, a través do correo electrónico ou Teams

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B21 B24 C1 C3 C6 C7 C10 C11 C12 Esta metodoloxía desenvolverase de xeito individual e presencial, a/o estudante resolvera a situación de saúde descrita nun caso clínico. Valorarase a capacidade para relacionar o coñecemento xeral con problemas concretos, a capacidade de análise e comprensión da situación, así como a idoneidade das solucións formuladas.
Cando a/o estudante deba presentar o estudo de caso ao grupo a asistencia será obrigatoria, valorarase a capaciade de interacción dentro do grupo e as aportacións durante o proceso de reflexión colexiada.
Cada estudo de caso puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. A nota desta metodoloxía será a media ponderada dos casos realizados. Para a súa separación é preciso obter unha media de 5 sobre 10.
Suporá o 15 % da cualificación final.
15
Supervised projects A34 A35 A36 A37 A38 A39 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B21 B24 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C10 C11 C12 A realización dos traballos tutelados será obrigatoria e de carácter grupal. A avaliación dos traballos inclúe o desenvolvemento do traballo cooperativo e a valoración de competencias específicas e transversais. Farse tendo en conta, fundamentalmente, o razoamento diagnóstico e terapéutico: selección de datos recollidos na valoración , identificación de problemas (DdE e CP) e establecemento de prioridades, e selección de resultados e intervencións de enfermaría (NOC, NIC). Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. Suporá o 15% da cualificación final. 15
Mixed objective/subjective test A15 A34 A35 A36 A37 A38 A39 B2 B3 B8 B12 B13 B15 B16 C1 C11 C12 Realizaranse unha proba escrita coincidindo coa data oficial do exame da materia ao finalizar o curso. As probas constarán de casos clínicos, preguntas curtas e/ou tipo test relacionadas con contidos teóricos, lecturas, estudio de casos e traballos tutelados Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10. Esta proba suporá o 70 % da cualificación final.
70
Laboratory practice A15 A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria. A superación lograrase cando o estudante adquira as habilidades e destrezas necesarias no desenvolvemento dos procedementos e técnicas. A avaliación dos coñecementos incluese nas preguntas da proba mixta. 0
 
Assessment comments

Poderá realizarse unha avaliación parcial
mediante unha proba mixta das mesmas características que as descritas para a
avaliación final. 

A aplicación das porcentaxes na avaliación
final para a superación da materia quedará suxeita as seguintes condicións:
será necesario obter unha cualificación mínima de 5 na proba mixta e no estudo de casos e de 4,5 no traballo tutelado.

2ª oportunidade : respectarase a nota das
partes superadas na 1º oportunidade.

Estudantes cos metodoloxías non superadas: 

Proba mixta 85% (inclúe preguntas relativas o desenvolvemento dos
traballos tutelados).Estudo de 15% (deberá presentalos o día da proba mixta)

Adianto de oportunidade: Proba mixta 100%
(inclúe preguntas relativas o desenvolvemento dos contidos, traballos tutelados e resolución de estudo de casos) 

Estudantes con matricula parcial: As metodoloxás e porcentaxes serán as mesmas, o traballo tutelado realizarese de xeito grupal ou individual segundo acordo previo có estudantado. O estudo de casos será individual acordándose
previamente as datas de entrega.

A realización
fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada,
implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se
cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.


Sources of information
Basic PAMELA STISON HIDD, KATHLEEN DORMAN WAGNER. (1997). Enfermería clínica avanzada: atención a pacientes agudos.. Madrid: Síntesis
LEWIS SM, HEITKEMPER MM, DIRKSEN SR. (2004). Enfermería Medicoquirúrgica. Valoración y Cuidados de Problemas Clínicos (2 vol.. Madrid: Elsevier-Mosby
HARRISON. (2012). Principios de Medicina Interna (2 vol.). (18 ed.). Mexico DF.: McGraw-Hill Interamericana
BUTCHER HK, GM, DOCHTERMAN JM, WAGNER CM. (2018). Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC).. Ed. Elsevier. Madrid
MOORHEAD S, SWANSON E. JOHNSON M, MAAS ML, (2018). Clasificación de Resultados de Enfermería (NOC). Ed. Elsevier. Madrid
URDEN, STACY (2001). Cuidados Intensivos en Enfermería. . Madrid: Harcourt
LUIS RODRIGO MT. (2013). Diagnósticos Enfermeros. Revisión y guía práctica. Ed. Elsevier. Barcelona
RICHARD DEAN SENKINS, STEPHAN JOHIN (2006). ECG en ejemplos. (2ª ed). Madrid: Elsevier
PÍRIZ CAMPOS R, DE LA FUENTE RAMOSM. (2001). Enfermería Médico-Quirúrgica. (3 vol.). Madrid: Difusión Avances en Enfermerí
LeMone, P. y Burke, K. (2009). Enfermería medicoquirúrgica: pensamiento crítico en la asistencia del paciente. Vol. I, Vol. II. (4a. ed.). Pearson Educación.
LINDNER U, DUBIN D. (2005). Introducción a la electrocardiografía: Método autodidacta de interpretación de ECG.. Barcelona: Masson
FARRERAS / ROZMAN. (2012). Medicina Interna. (2 vol.). 12 ed. Barcelona: Elsevier
NANDA Internacional. (2021). NANDA Internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2021-2023. . 12 ed.Ed. Elsevier. Madrid
(2006). Netter. Cardiología. . Barcelona: Masson
(2002). Planes de Cuidados. Complexo Hospitalario Universitario Juan Canalejo.. A Coruña
NANDA Internacional. (2011). Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos.. Barcelona. Elsevier.

En red: • Sociedad Española de Medicina Intensiva, Crítica y Unidades Coronarias. • http://www.semicyuc.org • European Resuscitation Council • http://www.erc.edu/new • Fundación Pública Urgencias Sanitarias de Galicia • http://061.sergas.es • http://www.fisterra.com/ • http://biblioteca.sergas.es Revistas: • Enfermería clínica • Metas de Enfermería • Nursing • Rol de enfermería • Index de enfermería • Enfermería intensiva.

Fuentes Pumarola, C. Sirvent, J. y Bonet Saris, A. (2013). Manual de enfermería intensiva. Documenta Universitaria. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/115423

Martín-Romo Mejías, J. (Coord.). (2014). Actuación de Enfermería en urgencias (2a. ed.). Editorial ICB. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/113010

Barranco Martos, A. (2013). Tutorial enfermería de urgencias. Tomo I. Editorial CEP, S.L. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/50560

Barranco Martos, A. (2013). Tutorial enfermería de urgencias. Tomo II. Editorial CEP, S.L. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/50561

 Barranco Martos, A. (2013). Tutorial enfermería de urgencias. Tomo III. Editorial CEP, S.L. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/50562

 Barranco Martos, A. (2013). Tutorial enfermería de urgencias. Editorial CEP, S.L. https://elibro-net.accedys.udc.es/es/lc/bibliotecaudc/titulos/50563

LeMone, P. y Burke, K. (2009). Enfermería medicoquirúrgica: pensamiento crítico en la asistencia del paciente. Vol. I, Vol. II (4a. ed.). Pearson Educación. 

https://www-ingebook-com.accedys.udc.es/ib/NPcd/IB_BooksVis?cod_primaria=1000187&codigo_libro=4544

 Smeltzer, S. C. Hinkle, J. L. y Bare, B. G. (2013). Brunner y Suddarth. Enfermería medicoquirúrgica. Volumen I, II  (12a. ed.). Wolters Kluwer Health.

https://elibro-net.accedys.udc.es/es/ereader/bibliotecaudc/127469

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy/661G01001
Biology/661G01002
Information and Communication Systems in Health Science/661G01004
Nutrition/661G01009
Pharmacology/661G01011
Health Risk Situations and Radiology/661G01013
Professional Ethics, Legal Framework and Philosophy of Care/661G01016
Clinical Placement I/661G01025
Clinical Placement II/661G01026
Clinical Nursing I/661G01034
Clinical Nursing II/661G01035
Physiology/661G01105
Foundations of Nursing/661G01107

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Community Nursing II/661G01019
Gerontological Nursing/661G01020
Management of Nursing Services/661G01021

Subjects that continue the syllabus
Clinical Placement IV/661G01028
Clinical Placement V/661G01029
Practicum/661G01032

Other comments

Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XENERO:

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 

No caso de que a entrega dos traballos, fose en papel:

- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara

- Empregarase papel reciclado

- Evitarase a impresión de borradores.

- Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

- Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado.

- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

- Prestará especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.