Identifying Data 2019/20
Subject (*) Pharmacotherapy Code 661G01024
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Rodríguez San Adrián, Belén
E-mail
b.rodriguez3@udc.es
Lecturers
Rodríguez San Adrián, Belén
E-mail
b.rodriguez3@udc.es
Web
General description O propósito desta materia é capacitar ao estudante para a indicación, uso e autorización, conforme a norma reguladora de prescripción enfermera, de medicamentos, accesorios e productos sanitarios encamiñados a satisfacer as necesidades de coidados da persoa, apoiado no xuizo clínico enfermera.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
A5 Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
A6 Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo.
A38 Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C12 CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To identify and to value the use and indication of drugs and sanitary products with independent prescription. A4
A5
A6
A38
B2
B4
B5
C1
C4
C7
C10
C12
To describe the use and indication of drugs and sanitary products with individualized collaborative prescription. A4
A5
A6
A38
B2
B4
B5
C1
C4
C7
C10
C12
To describe the use and indication of drugs and sanitary products with standardized collaborative prescription. A4
A5
A6
A38
B2
B4
B5
C1
C4
C7
C10
C12

Contents
Topic Sub-topic
INDEPENDENT PRESCRIPTION Analgesics: NSAID
Local analgesics for cures and wound sutures
Skin and oral disinfectants and antiseptics
Saponifiers to remove ear cerumen
Drugs for pediculosis
Topical products for cures
INDIVIDUALIZED COLLABORATIVE PRESCRIPTION Oral Antidiabetic Drugs
Fluidotherapy
Insulin
Enteral nutrition and nutritional supplements
Inhalers, nebulizers
STANDARDIZED COLLABORATIVE PRESCRIPTION Folic acid
Alkalinizers
Analgesics
Local analgesics
Antiarrhythmics
Emergency oral contraception
Antithermics

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A38 B2 B4 B5 C4 C10 C12 20 20 40
Document analysis A4 A5 A6 A38 B2 C1 C4 C7 C10 C12 1 5 6
Supervised projects A4 A5 A6 A38 B2 B5 C1 C4 C7 C10 C12 1 15 16
Case study A4 A5 A6 A38 B2 B5 C1 C4 C7 C10 C12 20 30 50
Oral presentation B5 C1 C4 C7 C10 C12 1 2 3
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A38 B2 B4 C1 C4 C7 C10 C12 2 31 33
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica de saúde que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de estudantes, a través dun proceso de discusión. O/a alumno/a sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Oral presentation Exposición verbal a través da que o estudante expón temas e/ou traballos realizados de xeito individual ou en grupo.
Mixed objective/subjective test Integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas referidas aos contidos desenvoltos a través das distintas metodoloxías durante o curso, .
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Nas preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Document analysis
Mixed objective/subjective test
Description
During the course, the professor of the matter it will dedicate time to personalized attention of the student for follow-up, consultations and orientation of the study and elaboration of the works. The space of communication can be with eyewitness tutorship and/or in a non eyewitness way through the e-mail.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A4 A5 A6 A38 B2 B5 C1 C4 C7 C10 C12 The assistance and active participation in the classroom through the working groups, where the adquisition of specific and transversal competences will be evaluated, will represent the 10% of the final qualification.
The specific tests of the case resolution will represent a 10%.
10
Supervised projects A4 A5 A6 A38 B2 B5 C1 C4 C7 C10 C12 The execution of tutored works will be compulsory. The evaluation of these works includes the valoration of specific and transversal competences. It will be marked between 0 and 10. It will represent the 15% of the final qualification. 20
Mixed objective/subjective test A4 A5 A6 A38 B2 B4 C1 C4 C7 C10 C12 A written test will be carried out in the official date of the subject exam. These tests will consist of short test questions, related to theoretical contents, readings, study of cases and tutored works. This test will be marked between 0 and 10. It will represent the 65% of the final qualification. 70
Oral presentation B5 C1 C4 C7 C10 C12 The evaluation of this methodology is part of the evaluation criteria of the works and/or themes prepared by the student and which includes an oral exposition. 0
 
Assessment comments

Second opportunity: They will carry themselves out a written test. The test will consist of short questions and test type, related to theoretician contents. It will count on a minimum of 0 and a maximum of point 10.The cutpoint to reach the pass will be situated by 65% of correct answers.


Sources of information
Basic

1.       Farmacologia . HP Rang & Dale. 6 ed. Editorial Elsevier España 2008.

2.       Farmacologia y practica de Enfermeria . Pacheco del Cerro E. 1ed. Editorial Masson 2006.

3.       FARMACOLOGÍA BÁSICA y CLÍNICA . Velázquez (Lorenzo - Moreno - Leza - Lizasoain - Moro - Portolés) .2009 .Ed. 18

4.       Farmacologia Humana . Jesus Florez. 5 ed. Editorial Masson 2008. .

5.       Pharmacology Drug Therapy and Nursing considerations. Rogar T. Malseed.

6.       Las Bases farmacológicas de la Terapéutica. Goodman y Gilman. 10 ed. Ed. McGraw-Hill

7.       Farmacología Clínica para enfermería. JM Mosquera; P.Galdos. Editorial Mc Graw Hill

8.       Interamericana Basica y Clínica . Bertran G. 10 ed. Editorial El Manual Moderno Mexico 2007 .

9.       Avery´s Drug Treatment . 4 th Addis 1997.

10.   Guía de Farmacología y Terapéutica. Rodriguez-Carranz . Editorial McGraw-Hill Interamericana. Madrid 2007.

11.   Farmacología para enfermeras. Rodríguez, C. Editorial McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A.

12.   Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud. María Luisa Santana Falcon, J. S. Serrano Molina, José Ignacio de Ahumada Vázquez. Editorial Díaz de Santos, S.A. 1 ed 2002.

13.   Administración de medicamentos y cálculo de dosis.Zabalegui, A. / Tuneu, L. / Molina, J.V. / Mangues, I. Editorial Elsevier.1 ed. edición 2005

14.   Farmacología y prescripción enfermera .ed. mad .isbn: 9788467618938 .2009 .Ed. 1ª

15.   Farmacologia .HP Rang & Dale. 6 ed6 ed. Editorial Elsevier España 2008.

16.   Farmacología y practica de Enfermería . Pacheco del Cerro E. 1ed. Editorial  Masson 2006.

17.   FARMACOLOGÍA BÁSICA y CLÍNICA . Velázquez (Lorenzo - Moreno - Leza - Lizasoain - Moro - Portolés) .2009 .Ed. 18

18.   Farmacologia Humana . Jesus Florez. 5 ed. Editorial Masson 2008.  .

19.   Pharmacology Drug Therapy and Nursing considerations. Rogar T. Malseed.

20.   Las Bases farmacológicas de la Terapéutica. Goodman y Gilman. 10 ed. Ed. McGraw-Hill

21.   Farmacología Clínica para  enfermería. JM Mosquera; P.Galdos. Editorial Mc Graw Hill

22.   Interamericana Basica y Clínica . Bertran G. 10 ed. Editorial  El Manual Moderno  Mexico 2007 .

23.   Avery´s Drug Treatment . 4 th Addis 1997.

24.   Guía de Farmacologia y Terapéutica. Rodriguez-Carranz . Editorial McGraw-Hill Interamericana. Madrid 2007 .

25.   Farmacología para enfermeras. Rodriguez, C. Editorial McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A.

26.   Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud.María Luisa Santana Falcon, J. S. Serrano Molina, José Ignacio de Ahumada Vázquez.Editorial Díaz de Santos, S.A. 1 ed 2002.

27.   Administración de medicamentos y cálculo de dosis.Zabalegui, A. / Tuneu, L. / Molina, J.V. / Mangues, I. Editorial Elsevier.1  ed. edición 2005

28.   Farmacología y prescripción enfermera .ed. mad .isbn: 9788467618938 .2009 .ed. 1ª

En red:

http://www.fisterra.com/

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Biology/661G01002
Fisioloxía I/661G01005
Coidados Básicos en Enfermaría/661G01006
Physiology II/661G01010
Pharmacology/661G01011
Professional Ethics, Legal Framework and Philosophy of Care/661G01016
Community Nursing II/661G01019
Clinical Placement I/661G01025
Clinical Placement II/661G01026
Clinical Nursing I/661G01034
Clinical Nursing II/661G01035

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Clinical Nursing III/661G01017
Nursery Nursing/661G01018
Gerontological Nursing/661G01020
Management of Nursing Services/661G01021
Clinical Placement III/661G01027

Subjects that continue the syllabus
Clinical Placement IV/661G01028
Clinical Placement V/661G01029
Clinical Placement VI/661G01030
Clinical Placement VII/661G01031
Practicum/661G01032

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.