Identifying Data 2019/20
Subject (*) Clinical Placement I Code 661G01025
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Rossi López, Miriam
Garcia Fraguela, Berta
E-mail
miriam.rossi@udc.es
berta.fraguela@udc.es
Lecturers
Garcia Fraguela, Berta
Mosquera Ferreiro, Elena
Rodríguez San Adrián, Belén
Rossi López, Miriam
E-mail
berta.fraguela@udc.es
elena.mosquera.ferreiro@udc.es
b.rodriguez3@udc.es
miriam.rossi@udc.es
Web http://http://www.campusvirtual.udc.es/moodle
General description Son estancias clínicas, correspondestes ó nivel I ou básico da aprendizaxe práctica, dirixidas á adquisición de habilidades na realización de intervencións, técnicas e procedemantos de coidados de enfermaría, a través da simulación. Pretendese que os estudantes adquiran certas competencias que garanticen a sua propia seguridade e a dos usuarios antes do inicio do rotatorio clínico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A37 Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
A61 Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B13 Toma de decisións.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B19 Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C12 CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das tecnicas e procedementos. A37
A61
B1
C1
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade A37
A61
B6
B20
C4
C10
C12
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A37
A61
B8
B9
B19
B20
C3
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica . A61
B7
B9
B11
B14
B15
B16
B24
C1
C4
Identificar as actividades apropiadas para a sua delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría A37
A61
B5
B7
B10
B11
B13
B14
C3
C4
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a sua resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría A61
B1
B7
B9
B10
B11
B13
C3
C7
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B3
B5
B6
B16
B24
C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO PASO POLO SISTEMA SANITARIO. Rexistros e informes.
TEMA 2.- SEGURIDADE E BENESTAR DO USUARIO. Seguridade do Usuario
Benestar do Usuario
TEMA 3.- HIXIENE Baño e coidado da pel.
Coidados do entorno do usuario.
Prevención das úlceras por presión
TEMA 4.- CONSTANTES VITAIS Temperatura corporal
Frecuencia cardíaca
Frecuencia respiratoria
Presión arterial
TEMA 5.- ELIMINACIÓN Eliminación urinaria.
Sondaxe vesical.
TEMA 6.- CONTROL DA INFECCIÓN Asepsia
Técnica estéril
TEMA 7.- MEDICACIÓNS Preparación da medicación para a sua administración
Medicacións orais e tópicas
Medicacións parenterais.
Terapia intravenosa
Hemoterapia
TEMA 8.- PROCEDEMENTOS ESPACIAIS Recollida de mostras
Electrocardiograma
TEMA 9.- OSIXENACIÓN Osixenoterapia. Sistemas de administración de osíxeno
Aerolterapia
Pulsioximetría e gasometría
Fisioterapia respiratoria
Aspiración de secrecións
Drenaxe torácico
Traqueostomías
TEMA 10.- NUTRICIÓN Nutrición enteral
Nutrición parenteral
TEMA 11.- APÓSITOS E COIDADOS DA FERIDA Vendaxes
Feridas crónicas. Valoración
Coidado das feridas
Cura en ambiente húmedo. Productos sanitarios
Suturas
TEMA 12.- COIDADOS POSTOPERATORIOS Ostomías
Drenaxes cirúrxicos.
TEMA 13.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA Elementos de la comunicación terapéutica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B11 1 0 1
Guest lecture / keynote speech B1 B3 B8 B11 B19 B24 C1 C3 C4 C7 30 15 45
Laboratory practice B7 B9 B10 B14 B15 B16 B20 59 20 79
Simulation A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 5 2 7
Workbook B1 B3 B8 B11 C3 0 4 4
Mixed objective/subjective test B3 B8 B11 C1 1.5 10 11.5
Practical test: B3 B7 B8 B9 B13 B14 C1 0.5 0 0.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación pormenorizada da materia, obxetivos, horarios, contidos e criterios de avaliación.
Guest lecture / keynote speech Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos.
A asistencia é obrigatoria.
Laboratory practice Actividade na que o estudante a través da realización de actividades prácticas adquire destreza na realización de técnicas e procedementos de enfermaría.
A asistencia as prácticas de laboratorio é obrigatoria no día e hora que corresponda.
Simulation Actividade na que o profesor configura situacións clínicas reais que favorezcan o desenvolvemento da capacidade para tomar decisións e integrar os coñecementos. Utilizase como metodoloxía de aprendizaxe e como procedemento da avaliación.
A asistencia as actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda.
Workbook Actividade na que o estudante a través da lectura de textos e protocolos profundiza no coñecemento do fundamento dos distintos pasos dunha actividade uo intervención
Mixed objective/subjective test Proba escrita con pregunta curta e/o tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos.
Practical test: Proba practical de técnicas nun entorno de simulación en relación aos contidos da materia

Personalized attention
Methodologies
Simulation
Practical test:
Mixed objective/subjective test
Laboratory practice
Description
A atención personalizada relacionada coas prácticas de laboratorio e a simulación ten como finalidade orientar aos estudantes na adquisición de destrezas, correción de erros na realización das diferentes técnicas e procedementos de enfermaría e na toma de decisións na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos.

A atención personalizada relacionada coa proba mixta e a proba práctica ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Simulation A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 A asistencia ás actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda.
Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumnado, en cada unha das sesións de simulación o longo do curso.
10
Practical test: B3 B7 B8 B9 B13 B14 C1 Na avaliación das técnicas e procedementos valorarase:
• Selección adecuada dos materiais específicos para cada actividade.
• Aplicación das medidas de seguridade requiridas en cada situación.
• Demostración de destreza na execución de técnicas e procedementos.
• Fundamento das accións en coñecementos teóricos.
O contido da avaliación agruparanse en catro bloques. Para a superación desta proba é necesario aprobar tres dos catro bloques. A nota final será a resultante da media da nota das catro partes.
20
Mixed objective/subjective test B3 B8 B11 C1 A proba constará de preguntas curtas e/ou tipo test, relacionadas có saber das competencias da materia.
O exame terá catro partes. Para a superación da proba é preciso acadar o 50% das respostas correctas en a lo menos dúas partes.
A nota final da proba mixta será a resultante de facer a media das catro partes.
50
Laboratory practice B7 B9 B10 B14 B15 B16 B20 A asistencia ás prácticas e obrigatoria no día e hora que corresponda.
Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumnado, en cada unha das sesións prácticas de laboratorio o longo do curso.
Los estudiantes que superen él 10% de faltas (6 horas )entre las actividades presenciales de simulación y prácticas de laboratorio no podrán optar a la evaluación final de la materia

Criterios de evaluación:
Presencialidad 30%: cada falta suporá un descenso de 0,5 puntos en este apartado.
Avaliación continuada 10%: se valora o progreso, interese e habilidades dos estudiantes.
Proba final 10%: consistirá en la realización das técnicas e procedimientos para valorar a habilidade na sua aplicación e a utilización correcta do material.
20
 
Assessment comments

<p>
<table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="709" height="271">
<tbody>
<tr>
<td>
<p class="MsoNormal">Para promediar a porcentaxe das diferentes metodoloxías os estudantes deben aprobar cada unha das partes.</p>
<p class="MsoNormal">Cada hora de falta de asistencia nas prácticas de laboratorio e simulación suporá un descenso de 0'5 puntos na nota final.</p>
<p class="MsoNormal">Se o estudante supera o 10% das faltas (6 horas) nas prácticas de laboratorio e simulación automáticamente conlevará a non superación da materia.</p>
<p class="MsoNormal"><b>Avaliación 2º oportunidade </b></p>
<p class="MsoNormal">Dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia na que a maioria das actividades son presenciais, e polo tanto non recuperables, os estudantes só poderán empregar a segunda oportunidade para recuperar a proba mixta e a proba final de prácticas.</p>
<p><font face="Times New Roman"><b><span lang="GL">Adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial,</span></b><span lang="GL"> dado que a maioría das actividades son presenciais non é posible establecer unha avaliación diferente para estes casos.<?xml:namespace prefix =" o" ns =" "urn:schemas-microsoft-com:office:office"" /></span></font></p>
<p class="MsoNormal"><!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}
</style>
<p class="MsoNormal">O alumno
recuperará soamente a proba non superada. </p>



</td></tr></tbody></table></p> </body> </html> --></p></td></tr></tbody></table></p> </body> </html> </p></tr></tbody></p> </body> </html> </p></tr></tbody></p>


Sources of information
Basic
  • Perry Potter. Enfermería clínica: técnicas y procedimientos. 4ªed. Ed. Harcourt. Mosby-Elsevier 2003.
  • Proehl JA. Enfermería de urgencias. Técnicas y procedimientos. Elsevier. 2005.
  • Berman A, Snyder SJ. Kozier B, Erb G. Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas (volumen 1). 8ªed. Madrid, 2008. Pearson Educación SA.
  • Javier Ruiz Moreno, María Cruz Martín Delgado, Rosa García-Perché Sánchez. Procedimientos y técnicas de enfermería. Ediciones Rol SL. Barcelona, 2006
  • Jamierson EM, McCall J, Whyte LA. Procedimientos de enfermería clínica. Elsevier 2008.
  • Manual de CTO Enfermería. Madrid:Grupo CTO. 2011
  • Manual de Procedimientos de Enfermería do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC).
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy/661G01001
Biology/661G01002
Information and Communication Systems in Health Science/661G01004
Fundamentos da Enfermaría/661G01007
Physiology/661G01105

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Pharmacology/661G01011
Clinical Nursing I/661G01034

Subjects that continue the syllabus
Clinical Placement II/661G01026
Clinical Nursing II/661G01035

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.