Identifying Data 2023/24
Subject (*) Clinical Placement I Code 661G01025
Study programme
Grao en Enfermaría
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Rodríguez San Adrián, Belén
E-mail
b.rodriguez3@col.udc.es
Lecturers
Brandariz Pereira, Juan Manuel
Fernández Pombo, Carmen Neri
González Nisarre, Mª Carmen
Perez Taboada, Monica
Rodríguez San Adrián, Belén
Rossi López, Miriam
E-mail
juan.brandariz@udc.es
carmen.neri.fernandez.pombo@col.udc.es
c.gonzalez.nisarre@col.udc.es
monica.perez1@udc.es
b.rodriguez3@col.udc.es
miriam.rossi@udc.es
Web http://http://www.campusvirtual.udc.es/moodle
General description Son estancias clínicas, correspondestes ó nivel I ou básico da aprendizaxe práctica, dirixidas á adquisición de habilidades na realización de intervencións, técnicas e procedemantos de coidados de enfermaría, a través da simulación. Pretendese que o estudantado adquira certas competencias que garanticen a sua propia seguridade e a das/os usuarias/os antes do inicio do rotatorio clínico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A37 Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
A61 Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e sínteses.
B9 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B13 Toma de decisións.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B19 Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio.
B20 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C10 CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
C12 CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das tecnicas e procedementos. A37
A61
B1
C1
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade A37
A61
B6
B20
C4
C10
C12
Identificar as actividades apropiadas para a sua delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría A37
A61
B5
B7
B10
B11
B13
B14
C3
C7
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A61
B3
B5
B6
B16
B24
C4
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a sua resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría A61
B1
B7
B9
B10
B11
B13
C3
C7
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. A37
A61
B8
B9
B19
C3
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica . A61
B7
B9
B11
B14
B15
B16
B24
C1
C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO PASO POLO SISTEMA SANITARIO. Rexistros e informes.
TEMA 2.- SEGURIDADE E BENESTAR DA USUARIA-O. Seguridade da persoa
Benestar da persoa
Mecánica corporal
Suxecións
Seguridade da persoa
Seguridade do traballador

Seguridade do traballador
TEMA 3.- HIXIENE Baño e coidado da pel.
Coidados do entorno da persoa
TEMA 4.- CONSTANTES VITAIS Temperatura corporal
Frecuencia cardíaca
Frecuencia respiratoria
Presión arterial
TEMA 5.- ELIMINACIÓN Eliminación urinaria.
Sondaxe vesical.
TEMA 6.- CONTROL DA INFECCIÓN Asepsia
Técnica estéril
Lavado de mans
TEMA 7.- MEDICACIÓNS Preparación da medicación para a súa administración
Vías de administración: oral, nasal, oftálmica, ótica, tópica, rectal, intramuscular, subcutánea, intradérmica, intravenosa, intraósea
Sueroterapia. Cálculo da velocidade de administración
Canalización VVP e a súa fixación
Hemoterapia
TEMA 8.- PROCEDEMENTOS ESPECIAIS Recollida de mostras
Electrocardiograma
Glucemia capilar
Extracción de analítica sanguínea e hemocultivos
TEMA 10.- NUTRICIÓN Nutrición enteral
Nutrición parenteral
TEMA 9.- OSIXENACIÓN Osixenoterapia. Sistemas de administración de osíxeno
Aerolterapia
Pulsioximetría e gasometría
Fisioterapia respiratoria
Aspiración de secrecións
Drenaxe torácico
Traqueostomías
TEMA 11.- APÓSITOS E COIDADOS DA FERIDA Vendaxes
Coidado das feridas
Cura en ambiente húmedo. Productos sanitarios
Prevención e manexo das UPP
TEMA 12.- COIDADOS POSTOPERATORIOS Ostomías
Drenaxes cirúrxicos
Retirada de grapas
TEMA 13.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA Elementos de la comunicación terapéutica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B11 1 0 1
Laboratory practice B7 B9 B10 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C4 C7 80 4 84
Simulation A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 40 18 58
Workbook B1 B3 B8 B11 C3 0 5 5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación pormenorizada da materia, obxetivos, horarios, contidos e criterios de avaliación.
Laboratory practice Actividade na que o estudiantado a través da realización de actividades prácticas adquire destreza na realización de técnicas e procedementos de enfermaría.
A asistencia as prácticas de laboratorio é obrigatoria no día e hora que corresponda.
Simulation Actividade na que a profesora-or configura situacións clínicas reais que favorezcan o desenvolvemento da capacidade para tomar decisións e integrar os coñecementos. Utilizase como metodoloxía de aprendizaxe e como procedemento da avaliación.
A asistencia as actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda.
Workbook Actividade na que o estudiantado a través da lectura de textos e protocolos profundiza no coñecemento do fundamento dos distintos pasos dunha actividade uo intervención

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Simulation
Description
-A atención personalizada relacionada coas prácticas de laboratorio ten como finalidade orientar ao estudiantado na adquisición de destrezas, correción de erros na realización das diferentes técnicas e procedementos de enfermaría e na toma de decisións na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos.



-A atención personalizada relacionada coa simulación ten como finalidade orientar o estudiantado na toma de decisións e na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguemento farase de forma individual ou en pequeños grupos.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B7 B9 B10 B14 B15 B16 B19 B20 B24 C1 C4 C7 -A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria o día e hora que corresponda
-Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumnado, en cada unha das sesións prácticas de laboratorio o longo do curso.
-A falta de asistencia non xustificada a unha sesion práctica supon un descenso de 1 punto na nota final da asignatura.
-A falta de asistencia non xustificada a mais do 10% das practicas de laboratorio supón a no superación da asignatura nesta convocatoria.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10.
30
Simulation A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 -A asistencia ás actividades de simulación é obrigatoria o día e hora que corresponda.
-Consistirá en presentar ao estudantado situacións clínicas reais para valorar a sua capacidade na toma de decisions e a integración dos coñecementos científicos que a sustentan. Valorarase a habilidades na sua aplicación e a utilización correcta do material.
-Cada sesión puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10.
-É preciso superar, cunha nota de 5 sobre 10, catro das seis probas das simulacións para poder realizar a media desta metodoloxía avaliativa. A nota final da simulación será a resultante de facer a media ponderada das simulacións realizadas.
-Para a súa superación é necesario obter unha nota de 5 sobre 10.
70
 
Assessment comments

-Para promediar a porcentaxe das diferentes metodoloxías o estudiantado debe aprobar, con nota de 5 sobre 10, cada unha das metodoloxías de avaliación  da asignatura.

-As partes superadas na 1ª oportunidade conservaranse até a segunda oportunidade.

-Non poderán acceder á 2º oportunidade o alumnado que non supere a metodoloxía de prácticas de laboratorio por falta de asistencia non xustificadas. A falta de asistencia a mais do 10% das prácticas de laboratorio supón a non superación da materia nesta convocatoria

-2º oportunidade: Simulación 100%. Utilizaranse as mesmas características e criterios que na 1º oportunidade. As probas realizaranse o mesmo día coincidindo coa data oficial de avaliación para a 2º oportunidade.

-Estudantado con matricula parcial: dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia os criterios de avaliación son os mesmos que para os estudantes a tempo completo.

-Adianto de oportunidade: dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia non é posible establecer unha avaliación diferente para estes casos.

-A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.



Sources of information
Basic
  • Perry Potter. Enfermería clínica: técnicas y procedimientos. 4ªed. Ed. Harcourt. Mosby-Elsevier 2003.
  • Proehl JA. Enfermería de urgencias. Técnicas y procedimientos. Elsevier. 2005.
  • Berman A, Snyder SJ. Kozier B, Erb G. Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas (volumen 1). 8ªed. Madrid, 2008. Pearson Educación SA.
  • Javier Ruiz Moreno, María Cruz Martín Delgado, Rosa García-Perché Sánchez. Procedimientos y técnicas de enfermería. Ediciones Rol SL. Barcelona, 2006
  • Jamierson EM, McCall J, Whyte LA. Procedimientos de enfermería clínica. Elsevier 2008.
  • Manual de CTO Enfermería. Madrid:Grupo CTO. 2011
  • Manual de Procedimientos de Enfermería do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC).

Enlaces de interese

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy/661G01001
Biology/661G01002
Information and Communication Systems in Health Science/661G01004
Fundamentos da Enfermaría/661G01007
Physiology/661G01105

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Pharmacology/661G01011
Clinical Nursing I/661G01034

Subjects that continue the syllabus
Clinical Placement II/661G01026
Clinical Nursing II/661G01035

Other comments

Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XENERO:

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

NO CASO DE QUE A ENTREGA dos traballos, fose en papel:

- Non se empregarán plásticos

- Realizaranse impresións a dobre cara

- Empregarase papel reciclado

- Evitarase a impresión de borradores.

- Na realización dos traballos tutelados, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel obtido a través de Internet, sen indicación expresa da sua procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade.

- Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

- Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado.

- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

- Prestará especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.