Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Introdución a Economía Código 662G01002
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Fernández, Javier
Correo electrónico
javierfernandez@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier
Correo electrónico
javierfernandez@udc.es
Web http://javierfernandez@udc.es
Descrición xeral O alumno ao longo do cuadrimestre adquirirá uns coñecementos de Economía que lle permitan encarar con éxito diferentes etapas. Logrará unha base suficiente para enfrontarse a materias afíns que, ao longo da carreira, deberá superar; entenderá os mecanismos do ámbito económico, dotándoo dun maior horizonte de visión respecto á problemática económica do país

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos básicos da Ciencia Económica A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Análisis de problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad de resolver problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad para pensar en términos económicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: OS FUNDAMENTOS DA ECONOMÍA 1.1 - Escasez e Eficacia.
1.2 - Microeconomía e Macroeconomía.
1.3 - Os tres problemas de organización económica: economía de mercado, economía autoritaria e economía mixta.
1.4 - A fronteira das posibilidades de producción.
1.5 - A competencia perfecta e a competencia imperfecta.
TEMA 2: OS ELEMENTOS BÁSICOS DA OFERTA E A DEMANDA 2.1 – A inestabilidade dos mercados.
2.2 – A demanda.
2.3 – A oferta.
2.4 –Ol equilibrio da oferta e a demanda.
TEMA 3: APLICACIONS DA OFERTA E A DEMANDA 3.1 – A elasticidade-precio da demanda.
3.2 – Elasticidade e ingreso.
3.3 – A elasticidade-precio da oferta.
3.4 – A influencia dos impostos no precio e na cantidade.
3.5 – Precios mínimos e precios máximos.
3.6 – Os mercados turísticos e a intervención do Sector Público
TEMA 4: A DEMANDA E A CONDUCTA DO CONSUMIDOR 4.1 – A teoría da utilidade.
4.2 – O efecto sustitución e o efecto renta.
4.3 – Da demanda individual a demanda do mercado.
4.4 – Análisise geométrico do equilibrio do consumidor.
TEMA 5: DECISIONS DE OFERTA 5.1 – Teoría da producción e dos productos marxinais.
5.1.1 – Conceptos básicos.
5.1.2 – Rendimentos de escala.
5.1.3 – O corto e o largo prazo.
5.1.4 – O cambio tecnolóxico.
5.2 – Análisise económicos dos costes.
5.2.1 – O coste total: fixo e variable.
5.2.2 – O coste marXinal.
5.2.3 – O coste medio.
5.2.4 – A relación entre a producción e os costes.
5.3 – Os costes de oportunidade.
TEMA 6: A CONDUCTA DOS MERCADOS PERFECTAMENTE COMPETITIVOS 6.1 – As formas da competencia: a competencia perfecta.
6.2 – A conducta da empresa perfectamente competitiva.
6.3 – A eficiencia dos mercados competitivos.
TEMA 7: A COMPETENCIA IMPERFECTA 7.1 – Patróns da competencia imperfecta.
7.2 – O monopolio.
7.2.1 – Concepto e características do monopolio.
7.2.2 – Equilibrio no mercado monopolístico.
7.3 – O oligopolio e a competencia monopolística.
7.3.1 – Concepto e características.
7.3.2 – A competencia monopolística.
TEMA 8: O MERCADO DE TRABALLO 8.1 – Fundamentos da determinación dos salarios.
8.2 – A demanda de traballo.
8.3 – A oferta de traballo.
8.4 – A determinación do equilibrio no mercado de traballo: diferencias salariais.
TEMA 9: VISIÓN PANORÁMICA DA MACROECONOMÍA 9.1 – A política macroeconómica.
9.2 – A instrumentalización da política macroeconómica.
9.3 – O Producto Nacional Bruto (PNB).

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Sesión maxistral A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 30 60
Traballos tutelados A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Proba mixta A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminario A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 20 40
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Analizaranse distintos casos que teñan unha vinculación directa coa materia e que estean de actualidade. Os soportes utilizados serán preferentemente prensa e revistas expecializadas.
Sesión maxistral Exposición teórica da materia, cunha participación activa do alumno. Durante a clase resolveranse as dúbidas que teña o alumno durante a exposición.
Traballos tutelados Realizaranse traballos por grupos con algún dos temas expostos, prestando especial atención á actualidade económica.
Proba mixta Exame final da materia orientado á avaliación do alumno. A proba consiste nun exame cunha parte teórica, práctica e tipo test.
Seminario Realizaranse reunións por grupos, onde se expoñerán distintos puntos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
A atención personalizada será a presenza do alumno directamnete co profesor. Está presenza ten caracter obrigatorio.

A forma e o momento en que se desenvolvan as distintas metodoloxías, indicarase ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

Sesión Maxistral:
Clases maxistrais dos aspectos máis importantes de cada tema e resolución de dúbidas que puidesen xurdir ao preparar o tema.

Estudo de casos:
Realización de casos prácticos que estean de actualidade. O profesor propoñerá un tema, que os alumnos deben buscar información, e formularanse en clase as distintas posicións.

Traballos tutelados:
Realización e exposición de traballos por parte do alumno. Os traballos faranse por grupos de 3 alumnos máximo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia a clase. Tenderase en conta a participación e a actitude do alumno na asignatura. 10
Estudo de casos A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Coñecemento do tema a tratar.
Forma de exposición.
10
Traballos tutelados A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Utilización de referencias e datos actuais.
Exposición.
20
Proba mixta A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O examen consta de 3 partes:
Teórica
Práctica
Test
50
Seminario A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia a los mismos, y a los distintos problemas que se planteen. 10
 
Observacións avaliación

En canto á participacion
do alumno na materia considéranse 2 opcións. a) Que o alumno asiste e
participe nas actividades de clase (igual ou superior a un 85%).
Avaliaráselle polos traballos en grupo e un exame final, tal e como se
describe na avaliación. b) Que o alumno non
asista ou participe nas actividades de clase (inferior a un 85%).
Avaliaráselle por un único exame final, sen opción a realizar traballos.

No caso dun alumno con dedicación parcial, evaluarase cun examen final, sin ter que facer os traballos e as actividades do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Rey Graña, Carlota (). “Economía del Turismo”. . AHG Ed.
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”. . Ed. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. . Mc Graw Hill Ed

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía do Turismo/662111514

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O alumno, se é posible, debe realizar cursos, seminarios, conferencias... que teñan unha vinculación coa materia que lle sirva para ter maior conocimineto, e estar actualizado sobre a materia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías