Identifying Data 2022/23
Subject (*) Introduction to Economics Code 662G01002
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Lecturers
Fernández Fernández, Javier Luis
E-mail
javier.fernandez4@udc.es
Web http://javier.fernandez4@udc.es
General description O alumno ao longo do cuadrimestre adquirirá uns coñecementos de Economía que lle permitan encarar con éxito diferentes etapas. Logrará unha base suficiente para enfrontarse a materias afíns que, ao longo da carreira, deberá superar; entenderá os mecanismos do ámbito económico, dotándoo dun maior horizonte de visión respecto á problemática económica do país

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos básicos da Ciencia Económica A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Análisis de problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad de resolver problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad para pensar en términos económicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: OS FUNDAMENTOS DA ECONOMÍA 1.1 - Escasez e Eficacia.
1.2 - Microeconomía e Macroeconomía.
1.3 - Os tres problemas de organización económica: economía de mercado, economía autoritaria e economía mixta.
1.4 - A fronteira das posibilidades de producción.
1.5 - A competencia perfecta e a competencia imperfecta.
TEMA 2: OS ELEMENTOS BÁSICOS DA OFERTA E A DEMANDA 2.1 – A inestabilidade dos mercados.
2.2 – A demanda.
2.3 – A oferta.
2.4 –Ol equilibrio da oferta e a demanda.
TEMA 3: APLICACIONS DA OFERTA E A DEMANDA 3.1 – A elasticidade-precio da demanda.
3.2 – Elasticidade e ingreso.
3.3 – A elasticidade-precio da oferta.
3.4 – A influencia dos impostos no precio e na cantidade.
3.5 – Precios mínimos e precios máximos.
3.6 – Os mercados turísticos e a intervención do Sector Público
TEMA 4: A DEMANDA E A CONDUCTA DO CONSUMIDOR 4.1 – A teoría da utilidade.
4.2 – O efecto sustitución e o efecto renta.
4.3 – Da demanda individual a demanda do mercado.
4.4 – Análisise geométrico do equilibrio do consumidor.
TEMA 5: DECISIONS DE OFERTA 5.1 – Teoría da producción e dos productos marxinais.
5.1.1 – Conceptos básicos.
5.1.2 – Rendimentos de escala.
5.1.3 – O corto e o largo prazo.
5.1.4 – O cambio tecnolóxico.
5.2 – Análisise económicos dos costes.
5.2.1 – O coste total: fixo e variable.
5.2.2 – O coste marXinal.
5.2.3 – O coste medio.
5.2.4 – A relación entre a producción e os costes.
5.3 – Os costes de oportunidade.
TEMA 6: A CONDUCTA DOS MERCADOS PERFECTAMENTE COMPETITIVOS 6.1 – As formas da competencia: a competencia perfecta.
6.2 – A conducta da empresa perfectamente competitiva.
6.3 – A eficiencia dos mercados competitivos.
TEMA 7: A COMPETENCIA IMPERFECTA 7.1 – Patróns da competencia imperfecta.
7.2 – O monopolio.
7.2.1 – Concepto e características do monopolio.
7.2.2 – Equilibrio no mercado monopolístico.
7.3 – O oligopolio e a competencia monopolística.
7.3.1 – Concepto e características.
7.3.2 – A competencia monopolística.
TEMA 8: O MERCADO DE TRABALLO 8.1 – Fundamentos da determinación dos salarios.
8.2 – A demanda de traballo.
8.3 – A oferta de traballo.
8.4 – A determinación do equilibrio no mercado de traballo: diferencias salariais.
TEMA 9: VISIÓN PANORÁMICA DA MACROECONOMÍA 9.1 – A política macroeconómica.
9.2 – A instrumentalización da política macroeconómica.
9.3 – O Producto Nacional Bruto (PNB).

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 36 56
Supervised projects A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Mixed objective/subjective test A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminar A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 12 32 44
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Analizaranse distintos casos que teñan unha vinculación directa coa materia e que estean de actualidade. Os soportes utilizados serán preferentemente prensa e revistas expecializadas.
No modo on line solicitaranse aos estudantes a través de equipos ou moodel diferentes casos prácticos para resolver.
Guest lecture / keynote speech Exposición teórica da materia, cunha participación activa do alumno. Durante a clase resolveranse as dúbidas que teña o alumno durante a exposición.
No modo en line, os distintos temas serán expostos aos estudantes a través de Teams no horario establecido.
Supervised projects Realizaranse traballos por grupos con algún dos temas expostos, prestando especial atención á actualidade económica.
Na modalidade on linea realizarase un traballo supervisado que terán que expoñer a través de Teams ou Moodel.
Mixed objective/subjective test Exame final da materia orientado á avaliación do alumno. A proba consiste nun exame cunha parte teórica, práctica e tipo test.
Na modalidade on line, proponse un exame a través de Moodel que avaliará o coñecemento dos estudantes.
Seminar Realizaranse reunións por grupos, onde se expoñerán distintos puntos da materia.
Na modalidade on line, resolveranse as dúbidas de que os estudantes da materia ou se exporán casos prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Supervised projects
Seminar
Description
A atención personalizada será a presenza do alumno directamnete co profesor. Está presenza ten caracter obrigatorio.

A forma e o momento en que se desenvolvan as distintas metodoloxías, indicarase ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

Sesión Maxistral:
Clases maxistrais dos aspectos máis importantes de cada tema e resolución de dúbidas que puidesen xurdir ao preparar o tema.

Estudo de casos:
Realización de casos prácticos que estean de actualidade. O profesor propoñerá un tema, que os alumnos deben buscar información, e formularanse en clase as distintas posicións.

Traballos tutelados:
Realización e exposición de traballos por parte do alumno. Os traballos faranse por grupos.
No caso da modalidade on line, os estudantes serán atendidos a través de Teams, Moodel e correo electrónico. Resolveranse as dúbidas que poidan xurdir.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia a clase. Tenderase en conta a participación e a actitude do alumno na asignatura. 10
Case study A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Coñecemento do tema a tratar.
Forma de exposición.
10
Supervised projects A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Utilización de referencias e datos actuais.
Exposición.
20
Mixed objective/subjective test A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O examen consta de 3 partes:
Teórica
Práctica
Test
50
Seminar A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia a los mismos, y a los distintos problemas que se planteen. 10
 
Assessment comments

En cuanto a la participación del alumno en la asignatura se contemplan 2 opciones. a) Que el alumno asista y participe en las actividades de clase (igual o superior al 85%). Se le evaluará para el trabajo en grupo y un examen final, como se describe en la evaluación. b) Que el alumno no asista ni participe en las actividades de clase (menos del 85%). Se le evaluará mediante un único examen final, sin opción de realizar tareas.

En el caso de un estudiante con reconocimiento a la dedicación a tiempo parcial, será evaluado mediante un único examen al final del semestre, quedando exento de los trabajos y actividades desarrolladas durante el curso.

Aquellos alumnos que no asistan a la asignatura o realicen alguno de los trabajos asignados, deberán realizar un trabajo final y un examen para aprobar la asignatura.

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade ; no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo


Sources of information
Basic Torres López, Juan (). Introducción a la Economía. Pirámide
Rey Graña, Carlota (). “Economía del Turismo”. . AHG Ed.
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”. . Ed. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. . Mc Graw Hill Ed

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Business Economics/662G01010d

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

O alumno, se é posible, debe realizar cursos, seminarios, conferencias... que teñan unha vinculación coa materia que lle sirva para ter maior conocimineto, e estar actualizado sobre a materia.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.