Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Introdución a Economía Código 662G01002
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno ao longo do cuadrimestre adquirirá uns coñecementos de Economía que lle permitan encarar con éxito diferentes etapas. Logrará unha base suficiente para enfrontarse a materias afíns que, ao longo da carreira, deberá superar; entenderá os mecanismos do ámbito económico, dotándoo dun maior horizonte de visión respecto á problemática económica do país

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos básicos da ciencia económica A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Análise dos problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de resolver problemas macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de pensar en termos macroeconómicos A1
A2
A7
A23
A24
A26
B1
B2
B4
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: OS FUNDAMENTOS DA ECONOMÍA 1.1 - Introducción a Economía
TEMA 2: OS ELEMENTOS BÁSICOS DA OFERTA E A DEMANDA 2.1 - Oferta e Demanda
TEMA 3: APLICACIONS DA OFERTA E A DEMANDA 3.1 - Aplicacións
TEMA 4: A DEMANDA E A CONDUCTA DO CONSUMIDOR 4.1 - O Consumidor
TEMA 5: DECISIONS DE OFERTA 5.1 - A Oferta
TEMA 6: A CONDUCTA DOS MERCADOS PERFECTAMENTE COMPETITIVOS 6.1 - A conducta dos mercados
TEMA 7: A COMPETENCIA IMPERFECTA 7.1 - A Competencia
TEMA 8: O MERCADO DE TRABALLO 8.1 - O mercado laboral
TEMA 9: VISIÓN PANORÁMICA DA MACROECONOMÍA 9.1 - A Macroeconomía

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Sesión maxistral A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 36 56
Traballos tutelados A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 8 12
Proba mixta A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminario A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 12 32 44
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Analizaranse distintos casos que teñan unha vinculación directa coa materia e que estean de actualidade. Os soportes utilizados serán preferentemente prensa e revistas expecializadas.
Sesión maxistral Exposición teórica da materia, cunha participación activa do alumno. Durante a clase resolveranse as dúbidas que teña o alumno durante a exposición.
Traballos tutelados Realizaranse traballos por grupos con algún dos temas expostos, prestando especial atención á actualidade económica.
Proba mixta Exame final da materia orientado á avaliación do alumno. A proba consiste nun exame cunha parte teórica, práctica e tipo test.
Seminario Realizaranse reunións por grupos, onde se expoñerán distintos puntos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
A atención personalizada será a presenza do alumno directamente co profesor. Esta presenza ten carácter obrigatorio. Realizarase no momento de darlle aos alumnos o traballo que deben realizar por grupos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Coñecemento do tema a tratar.
Forma de exposición.
10
Traballos tutelados A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Utilización de referencias e datos actuais.
Exposición.
20
Proba mixta A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O examen consta de 3 partes:
Teórica
Práctica
Test
60
Seminario A1 A2 A7 A23 A24 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Explicacións dos temas detallados nos Contidos, discusións na aula 10
 
Observacións avaliación

En canto á participación do alumno na materia contémplanse as cualificacions descritas nas metodoloxías.

No caso dun alumno con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, avaliaráselle por un único exame a final de cuadrimestre, quedando exento dos traballos e actividades desenvolvidas durante o curso. 

Aqueles alumnos que non asisten á materia, non teñan boa actitude na aula, nin realizan ningún dos traballos asignados, deberán realizar un exame para aprobar a materia (60% da nota final). 

Os alumnos que non se presenten aos exames, nin participasen nas actividades de clase, na acta aparecerán como Non Presentado. 

Na segunda oportunidade todos os alumnos terán un exame que será o 100% da nota final. 

Convocatoria adiantada  

Os criterios de avaliación na convocatoria adiantada será un exame que será o 100% da nota final. 

 HONRADEZ ACADÉMICA 

 Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando un alumno/para actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos.
Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0.
Lémbrase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na proba final está totalmente prohibido, e en caso de utilizar calquera soporte non permitido quedará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na proba mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames etc.)/ etc.) penalizarase #de acordo con o establecido en artigo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario". 

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE 

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co titor ou titora ADI da Facultade de Turismo. 

REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b)
Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, fósese necesario. 

PERSPECTIVA DE XÉNERO

 Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica Vanhove, Norbert (2022). The Economics of Tourism Destinations Theory and Practice . London: Routledge
Stabler, Mike J.; Andreas Papatheodorou; M. Thea Sinclair (2010). Economics of Tourism. 2nd ed. . London: Routledge
Torres López, Juan (). Introducción a la Economía. Pirámide
Rey Graña, Carlota (). “Economía del Turismo”. . AHG Ed.
Castejón Montijano, Rafael (). “Introducción a la Economía para Turismo”. . Ed. Prentice Hall
Mochón, Francisco (). “Principios de Economía”. . Mc Graw Hill Ed

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía da Empresa/662G01010d

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O alumno, se é posible, debe realizar cursos, seminarios, conferencias... que teñan unha vinculación coa materia que lle sirva para ter maior conocimineto, e estar actualizado sobre a materia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías