Identifying Data 2020/21
Subject (*) Geography of Tourism Code 662G01004
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department
Coordinador
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
carlos.rodriguez3@udc.es
Lecturers
de Carreño de Vicente, Mercedes
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
m.decarreno@udc.es
carlos.rodriguez3@udc.es
Web
General description A materia quere afondar no coñecemento do fenómeno turístico desde una perspectiva xeográfica, baseándose no coñecemento do territorio e a súa interpretación, así como
na análise e descrición dás principais rexións turísticas do mundo.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
Metodoloxías docentes que se modifican As clases e atención de dúbidas sobre os temas impartidos fanse a través de Teams. As titorías de traballos faranse a través de Teams e dun foro en Moodle, para o envío dos avances nos traballo de grupo faranse a través de moodle. A exposición do traballo en grupo faranse por Teams. Algunhas das tarefas serán adaptadas máis cara a reflexión individual e grupal ao carecer da práctica presencial en clase.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A través de Moodle, Teams e enderezo electrónico.
4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Práctica: 60% Teoría: 40% (a través dunha proba) *Observacións de avaliación: Para o alumnado que non houbese seguido a avaliación continua desde o inicio do curso, estará obrigado a entregar todas as tarefas requiridas ao longo do curso nas datas que se indiquen, antes da data de peche da acta de xuño. Modalidade online: Para a modalidade online, contemplada na Memoria de Grao, seguiranse os mesmos criterios de avaliación, dado que non poden ter exames presenciais.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A30 Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural.
A31 Comprender as características da xestión do patrimonio cultural.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender o funcionamento dos destinos, estructuras turísticas e os seus sectores empresariais no ameto mundial. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A13
A18
A19
A27
A30
A31
A32
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Identificar e xestionar espacios e destinos turísticos A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A13
A18
A19
A27
A30
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Avaliar os potenciais turísticos e análise propspectiva da súa explotación A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A13
A18
A19
A27
A30
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Intrucción e contexto histórico
Os gustos e costumes
As Infrastructuras
Os grandes centros turísticos tradicionais
Sistemas de información turística
O Turismo na Escala Mundial
Centros emisores
Centros receptores
Fluxos
Europa:
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados

Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva

América do Norte:
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva

América Central e do Sur
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva

Asia
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva

África
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A5 A8 A13 A18 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 4 40 44
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A19 A27 A30 A32 A34 A35 20 20 40
Seminar A5 A7 A9 A13 A27 A31 B1 B6 B7 16 8 24
Document analysis A8 A18 A27 B1 B3 B6 10 3 13
Objective test A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A27 A30 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica

Modalidade online: Ao longo do curso o alumno terá que realizar un traballo sobre un destino onde se analizará a realidade xeográfica e turística do mesmo . Farase un seguimento e control do traballo tutelado.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia

Modalidade online: Facilitaránse os contidos dos temas en formato pdf a través da aplicación de Moodle.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico

Modalidade online: As dúbidas que xurdan nesta parte serán resoltas nas titorías e no foro.
Objective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Objective test
Seminar
Description
Para levar adiante calquera destas metodoloxías é necesario é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.

Modalidade online: No caso de dúbidas, nas titorías online. Todos os traballos, estudos de casos e lecturas supoñen un control e seguimento que se traballa no foro e nas titorías online.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A8 A13 A18 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Cada alumno fará unha presentación oral sobre un país do mundo de acordo con un esquema obrigatorio que se presentará no seminario.l

Modalidade online: Ao longo do curso o alumno terá que realizar un traballo sobre un destino onde se analizará a realidade xeográfica e turística do mesmo . Farase seguimento e control do traballo tutelado. A porcentaxe será do 20%.
30
Objective test A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A27 A30 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Farase un minínomo de unha proba ao remate do curso.

Modalidade online: A porcentaxe será do 60%.
40
Document analysis A8 A18 A27 B1 B3 B6 Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico

Modalidade online: As dúbidas que xurdan nesta parte serán resoltas nas titorías e no foro. A porcentaxe será do 20%
30
 
Assessment comments

As metodoloxías que dependan da colaboracion de instituciones o
terceiros poderan sofrir cambios que serán avisados con tempo. A
porcentaxe de avaliacion poderá ser acumulada polas outras metodoloxías.

Para que as pocentaxes entren en funcionamento e necesario ter obtido cando menos  un cinco (5) en cada unha das partes.


En todos os exames farase unha proba de mapas. Un fallo na dita proba
supón a pérdida de un punto no global do examen.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos
chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos terán que facer o
examen dun 80% sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica.
No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre a cualificación
dun 100%.

Modalidade online: As porcentaxes serán de 60% para o proba obxectiva e de 40% para os traballos online.


Sources of information
Basic ALONSO FERNANDEZ y otros (2011). ALONSO FERNANDEZ y otros. Geografía de los recursos turísticos.
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Valencia, Tirant lo Blanch.
VERA REBOLLO, J. F.: LÓPEZ PALOMEQUE, F; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (1997). Análisis territorial del turismo.. . Barcelona, Ariel
CRESPI, M., PLANELLS, M. (2011). Destinos turísticos.. Madrid: Síntesis
ALONSO FERNÁNDEZ, J. ((2008)). Geografía de los recursos y actividades turísticas.. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
Alain Mespelier y Pierre Bloc - Duraffour (2000). Geografía del turismo en el mundo. Barcelona, Síntesis
D. A. Barrado y J. Calbuig (2001). Geografía mundial del turismo. Síntesis, Barcelona
JULIAN ALONSO FERNANDEZ, CARLOS J. PARDO ABAD, EVA Mª MARTIN (2009). GEOGRAFIA TURISTICA MUNDIAL.
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2002). Geografía turística: Europa y resto del mundo. Madrid, CERASA
CAMINO PONS, V., MARTÍNEZ EDO, X. y SÁNCHEZ RUIZ, F. (2003). Manual de geografía turística de Europa.. Madrid,
Guías de Trurismo (2014). Michelín, Lonely Planet, El Pais Aguilar etc.

WEBS : www.unwto.org,
Complementary DE LA CALLE, M. (2002). La ciudad histórica como destino turístico. Ariel Turismo
VERA REBOLLO, F. y OTROS (1997). Análisis territorial del Turismo. . Ed. Ariel 1997
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a Geografía del Turismo. Síntesis, Barcelona
DAILEY, DONNA (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. AMÉRICA DEL NORTE . Editorial : EVERGREEN
GERRARD, MIKE (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. EUROPA. Editorial : EVERGREEN
Díaz Álvarez, José Ramón (1999). Geografía del Turismo. Síntesis, Barcelona
FERNÁNDEZ FUSTER, I. (1988). Geografía del turismo. . Alianza Universidad Textos
LOZATO-GIOTART, J.P. (1990). Geografía del turismo.. Masson
Varios (). Guías Turísticas. Lonely Planet. Michelín, Anaya, Trotamundos, El País Aguilar etc ..
Cohen, E. . ((2005)). Principales tendencias en el turismo contemporáneo. Política y Sociedad, 42(1), 11.
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL TURISMO (). Tendencias de los mercados turísticos (Europa, Las Américas, África, Asia Oriental y Pacífico .
BONIFACE, B. G. (1996). The geography of travel and tourism. . Butterwort-Heinemann


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Introduction to Tourism/662G01009

Subjects that continue the syllabus
Regional Tourism Resources/662G01018
World Tourist Itineraries and Tourist Information/662G01044

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.