Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas Código 662G01005
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
García Abad, Lito
Correo electrónico
lito.garcia.abad1@udc.es
Profesorado
Fernández Leal, Ángel
García Abad, Lito
Correo electrónico
angel.fleal@udc.es
lito.garcia.abad1@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é aportarlle ao alumno nocións básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cuhna perspectiva máis ampla e completa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñocer as nociones básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cunha perspectiva máis ampla e completa. A6
A8
A13
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar as tecnoloxías da comunicación nos distintos ámbitos do sector turístico A24
C3
Coñocer os obxectivos, a estratexia e as ferramentas públicas da planificación. A28

Contidos
Temas Subtemas
1. A COMUNICACIÓN - Definición.
- Comunicación vs. Información.
- Obxectivos.
- Elementos que interveñen no proceso de comunicación.
- Modelos de comunicación. Aportacións de outras ciencias.
- Dereito á información
2. COMUNICACIÓN CORPORATIVA EXTERNA E INTERNA - A comunicación corporativa: áreas de comunicación. O dircom
- A comunicación externa: definición, elementos do proceso
- Os axentes do proceso de comunicación externa
- A comunicación interna
- Responsabilidade Social Corporativa
- Relacións institucionais: o lobbying
- As relacións públicas e o protocolo
3. A COMUNICACIÓN EMPRESARIAL E A IDENTIDADE CORPORATIVA
- A comunicación comercial e institucional
- Evolución do modelo de comunicación empresarial
- Comunicación de crise
- A importancia da comunicación como intanxible organizacional
- Comunicación e Marketing. Comunicación integral
- Identidade corporativa. Marca. Imaxen e reputación

4. A COMUNICACIÓN TURÍSTICA - O producto e servicio turístico e as súas peculiaridades
- Dirección, planificación e control da comunicación turística
5. ESTRATEXIAS DE COMUNICACIÓN TURÍSTICA - Estratexias de publicidade
- Estratexias de promoción e patrocinio
- Estratexias dixitais
6. O PLAN DE COMUNICACIÓN - Concepto
- Para que serve
- Deseño e implementación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 7 84 91
Seminario A6 A8 A13 A24 A28 B4 10 20 30
Sesión maxistral A13 A24 A28 C4 C5 C6 C7 C8 21 0 21
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 1 6 7
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Durante as titorías realizaranse traballos relativos á materia da asignatura. Algúns deles contarán para a nota final.
Seminario Durante os seminarios daráselle ao alumno a materia de índole máis práctica e apegada á realidade profesional co fin de que empregue estes coñecementos nos seus traballos.
Sesión maxistral Parte teórica da asignatura.
Proba obxectiva Proba escrita

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
Durante o desenvolvemento da materia impartiranse clases maxistrais -nas que se farán aproximacións teóricas á materia-, seminarios -aproximacións prácticas- e titorías personalizadas -nas que o/o profesor/é ofrecerá orientacións periódicas aos grupos de traballo durante o desenvolvemento dos seus proxectos.

Os alumnos con despensa de asistencia o recoñecemento de dedicación a tempo parcial haberán de facer un plan de comunicación sobre un caso proposto que entregarán na data límite do examen final. Na proba de recuperación, caso de no habelo feito previamente, poderá entregarse o plan. Se non fora así, a evaluación de esta proba final de revisión farase solo sobre o porcentaxe correspondente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Durante as titorías da materia os alumnos farán traballos. O profesor decidirá cales deles se entregan ata que se entreguen tres: Máximo dous realizados en clase e o resto a entregar nun prazo límite de 15 días. O total: un 40% da nota final. Non entregar un traballo supón perder a porcentaxe correspondente da nota final. 40
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 O exame da materia vale un 60% da nota final e para aprobar a materia en xuño é necesario obter, polo menos, un 4,5/10 nel. Un exame preliminar pode facerse coa metade da materia e a outra metade no final. Neste caso, a media dos dous debería ser 4,5 e ningún dos exames, por illado, ser inferior a 4.
O exame de xullo suporá o 80% da nota. Os traballos de clase realizados durante o cuadrimestre puntuaranse cun máximo do 20% na nota de xullo.
60
 
Observacións avaliación

Os alumnos con dispensa de asistencia e dedicación a tempo parcial, deberán falar co profesor para expoñer o seu caso concreto. 


Fontes de información
Bibliografía básica Martín Martín, F. (2010). "Comunicación Empresarial e Institucional". Univérsitas
De Borja, L., Andreu, J. y Bosch, R. (2002). "El consumidor turístico". Esic
Revilla Camacho, Mª Á. (2004). "Fundamentos de marketing turístico". Síntesis
Lacasa, A (2007). "Gestión de la comunicación empresarial". Gestión 2000
Castillo, A (2011). "Lobby y comunicación". Comunicación Social
Campo, S. y Yagüe, MJ (2011). "Publicidad y Promoción en las Empresas Turísticas". Síntesis
Castro López, J, Celeste, P y García Abad, L (2005). ComUnica. Lecturas de comunicación organizacional. NetBiblo
Ortega Martínez, E (1987). La dirección publicitaria. ESIC
Sánchez Chamizo, R. (2004). “Introducción a la comunicación turística: el valor de la imagen en la comercialización de productos turísticos”. Universidad de Málaga

Bibliografía complementaria Cassany, D. (1995). "La cocina de la escritura". Anagrama
ALTÉS MACHÍN, CARMEN (2001). "Márketing y Turismo". Síntesis
O'Reilly, T. (2006). "Qué es la web 2.0".
Bergstrom, B. (2009). "Tengo algo en el ojo: técnicas esenciales de comunicación visual". PROMOPRESS
Roca G. y A. Fumero (2007). "Web 2.0". Fundación Orange


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Márketing Turístico/662G01016
Interpretación do Patrimonio/662G01038
A Imaxen dos Produtos e Destinos Turísticos nos Medios de Comunicación/662G01046

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías