Identifying Data 2018/19
Subject (*) Tourism Promotion and Communication Skills Code 662G01005
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
García Abad, Lito
E-mail
lito.garcia.abad1@udc.es
Lecturers
Fernández Leal, Ángel
García Abad, Lito
E-mail
angel.fleal@udc.es
lito.garcia.abad1@udc.es
Web
General description O obxectivo desta materia é aportarlle ao alumno nocións básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cuhna perspectiva máis ampla e completa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñocer as nociones básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cunha perspectiva máis ampla e completa. A6
A8
A13
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar as tecnoloxías da comunicación nos distintos ámbitos do sector turístico A24
C3
Coñocer os obxectivos, a estratexia e as ferramentas públicas da planificación. A28

Contents
Topic Sub-topic
1. A COMUNICACIÓN - Definición.
- Comunicación vs. Información.
- Obxectivos.
- Elementos que interveñen no proceso de comunicación.
- Modelos de comunicación. Aportacións de outras ciencias.
- Dereito á información
2. COMUNICACIÓN CORPORATIVA EXTERNA E INTERNA - A comunicación corporativa: áreas de comunicación. O dircom
- A comunicación externa: definición, elementos do proceso
- Os axentes do proceso de comunicación externa
- A comunicación interna
- Responsabilidade Social Corporativa
- Relacións institucionais: o lobbying
- As relacións públicas e o protocolo
3. A COMUNICACIÓN EMPRESARIAL E A IDENTIDADE CORPORATIVA
- A comunicación comercial e institucional
- Evolución do modelo de comunicación empresarial
- Comunicación de crise
- A importancia da comunicación como intanxible organizacional
- Comunicación e Marketing. Comunicación integral
- Identidade corporativa. Marca. Imaxen e reputación

4. A COMUNICACIÓN TURÍSTICA - O producto e servicio turístico e as súas peculiaridades
- Dirección, planificación e control da comunicación turística
5. ESTRATEXIAS DE COMUNICACIÓN TURÍSTICA - Estratexias de publicidade
- Estratexias de promoción e patrocinio
- Estratexias dixitais
6. O PLAN DE COMUNICACIÓN - Concepto
- Para que serve
- Deseño e implementación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 7 77 84
Seminar A6 A8 A13 A24 A28 B4 10 10 20
Guest lecture / keynote speech A13 A24 A28 C4 C5 C6 C7 C8 21 0 21
Objective test A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 3 21 24
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Durante as titorías realizaranse traballos relativos á materia da asignatura. Algúns deles contarán para a nota final. Outros finalizaranse na casa. Haberá traballos individuais e un grupal.
Seminar Durante os seminarios daráselle ao alumno a materia de índole máis práctica e apegada á realidade profesional co fin de que empregue estes coñecementos nos seus traballos.
Guest lecture / keynote speech Parte teórica da asignatura.
Objective test Probas escritas.

Modalidade online ou a distancia: A materia terá unha proba escrita.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Description
Durante o desenvolvemento da materia impartiranse clases maxistrais -nas que se farán aproximacións teóricas á materia-, seminarios -aproximacións prácticas- e titorías personalizadas -nas que o/o profesor/é ofrecerá orientacións periódicas aos grupos de traballo durante o desenvolvemento dos seus proxectos.

Os alumnos con despensa de asistencia o recoñecemento de dedicación a tempo parcial haberán de facer un plan de comunicación sobre un caso proposto que entregarán na data límite do examen final. Na proba de recuperación, caso de no habelo feito previamente, poderá entregarse o plan. Se non fora así, a evaluación de esta proba final de revisión farase solo sobre o porcentaxe correspondente.

Modalidade online ou a distancia: A atención personalizada se realizará utilizando os recursos de Mahara e Moodle axeitados (entre os que se atopan chats e foros).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Durante as titorías da materia os alumnos farán traballos. O profesor decidirá cales deles se entregan e o porcentaxe que computa cada un: Mínimo de dous realizados na clase e o resto a entregar nun prazo límite de 15 días cun valor total do 15%. O traballo en grupo haberá de ser presentado oralmente ó final do curso (20% + 5% para a exposición).
O total: un 40% da nota final. Non entregar un traballo supón perder a porcentaxe correspondente da nota final.
40
Objective test A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 O exame da materia vale un 60% da nota final e para aprobar a materia en xuño é necesario obter, polo menos, un 4,5/10 nel. Un exame preliminar pode facerse coa metade da materia e a outra metade no final. Neste caso, a media dos dous debería ser 4,5 e ningún dos exames, por illado, ser inferior a 4.
O exame de xullo suporá o 80% da nota. Os traballos de clase realizados durante o cuadrimestre puntuaranse cun máximo do 20% na nota de xullo.
60
 
Assessment comments

Os alumnos con dispensa de asistencia e dedicación a tempo parcial, deberán falar co profesor para expoñer o seu caso concreto. 

Modalidade online ou a distancia: Haberá un exame final da materia que vale un 60% da nota final e para aprobar a materia en xuño é necesario obter, polo menos, un 4,5 nel.


Sources of information
Basic Martín Martín, F. (2010). "Comunicación Empresarial e Institucional". Univérsitas
De Borja, L., Andreu, J. y Bosch, R. (2002). "El consumidor turístico". Esic
Revilla Camacho, Mª Á. (2004). "Fundamentos de marketing turístico". Síntesis
Lacasa, A (2007). "Gestión de la comunicación empresarial". Gestión 2000
Castillo, A (2011). "Lobby y comunicación". Comunicación Social
Campo, S. y Yagüe, MJ (2011). "Publicidad y Promoción en las Empresas Turísticas". Síntesis
Castro López, J, Celeste, P y García Abad, L (2005). ComUnica. Lecturas de comunicación organizacional. NetBiblo
Ortega Martínez, E (1987). La dirección publicitaria. ESIC
Sánchez Chamizo, R. (2004). “Introducción a la comunicación turística: el valor de la imagen en la comercialización de productos turísticos”. Universidad de Málaga

Complementary Cassany, D. (1995). "La cocina de la escritura". Anagrama
ALTÉS MACHÍN, CARMEN (2001). "Márketing y Turismo". Síntesis
O'Reilly, T. (2006). "Qué es la web 2.0".
Bergstrom, B. (2009). "Tengo algo en el ojo: técnicas esenciales de comunicación visual". PROMOPRESS
Roca G. y A. Fumero (2007). "Web 2.0". Fundación Orange


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Tourism Marketing/662G01016
Tourist Product Commercialisation/662G01031
The Image of Tourist Products and Destinations in the Media /662G01046

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.