Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas Código 662G01005
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
León Sanjuán, María Victoria de
Correo electrónico
victoria.de.leon@udc.es
Profesorado
León Sanjuán, María Victoria de
Correo electrónico
victoria.de.leon@udc.es
Web
Descrición xeral Interpretar e adaptar os diferentes códigos e canais comunicativos, así como entender a súas diferentes aplicacións e funcións específicas.

Coñecer os usos habituais da comunicación e promoción turística no eido do deseño de contidos, tanto impresos como audiovisuais ou multimedia.

Crear, dirixir e remodelar proxectos para a comunicación, publicidade e promoción turística.
Plan de continxencia 1. Contidos teóricos que se modifican: suprímese a parte de creatividade(dentro do Tema 2.3) e o Tema 6 na súa totalidade.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: Comunicación de calquera aspecto da asignatura vía Moodle.

*Metodoloxías docentes que se modifican: clases maxistraies teóricas vía telemática (Teams ou similar). Clases prácticas presenciais realizaranse vía telemática (Teams ou similar).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: correo electrónico, Moodle e Teams.

4. Modificacións na evaluación: Non se fará a presentación oral final do traballo.

*Observaciones de evaluación: no caso de non poderse facer o exame vía presencial ou telemática, valorarase soamente a parte práctica, sendo esta o 100% da nota final.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: ningunha. Os apuntes colgaranse no Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñocer as nociones básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cunha perspectiva máis ampla e completa. A6
A8
A13
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar as tecnoloxías da comunicación nos distintos ámbitos do sector turístico A24
C3
Manexar a linguaxe e as ferramentas básicas da comunicación. A28

Contidos
Temas Subtemas
1- Introdución. 1.1. Información e comunicación.
1.2. Códigos e canais.

2- Comunicación turística. 2.1. Planificación da comunicación turística.
2.2. Estratexias de comunicación turística.
2.3. Tendencias e creatividade.
3- Comunicación impresa.
3.1. Orixe e evolución.
3.2. Tipografía, composición e retículas.
3.3. Xestión de gráficos, tintas e papel.


4- Comunicación audiovisual. 4.1. Linguaxe audiovisual.
4.2. Preprodución: guion, storyboard e dirección artística.
4.3. Produción: realización de vídeo.
4.4. Postproducción: edición, efectos, grafismos.
5- Comunicación digital. 5.1. Linguaxe multimedia.
5.2. Deseño e interactividade.
5.3. Redes sociais e novos medios.
6- Presentacións de proxectos. 6.1. Comunicación oral e escrita
6.2. Proxectos online-offline.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 7 77 84
Obradoiro A6 A8 A13 A24 A28 B4 10 10 20
Sesión maxistral A13 A24 A28 C4 C5 C6 C7 C8 21 0 21
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 3 21 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración e presentación dunha proposta dun novo concepto de produto turístico para un tipo de usuario definido.
Elaboración dun flyer, un spot promocional e páxina web para o devandito produto turístico.
Presentación do traballo por grupos (15 minutos) o último día de clase.

Modalidade Online: O traballo realizarase igualmente por grupos que se organizarán de xeito telemático. A presentación tamén será mediante plataforma Teams na data sinalada no documento Programa de Curso, colgado no Moodle da asignatura.
Obradoiro Prácticas aplicadas como desenrolo da materia teórica e do traballo final.

Modalidade Online: Prácticas organizadas dende a plataforma Teams.
Sesión maxistral Exposición da parte teórica da asignatura con Power Point e material audiovisual.

Modalidade Online: Dende a plataforma Teams.
Proba obxectiva Examen teórico tipo test ou de respostas curtas
Proba obxectiva de coñecementos sobre a parte xeral da asignatura.

Modalidade Online: Dende a plataforma Moodle.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
Titorías personalizadas (previa cita ao mail da profesora: victoria.de.leon@udc.es)

Traballo na aula para elaborar os exercicios propostos

Explicacións con Power Point e material audiovisual da parte teórica da asignatura

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 70% Parte práctica
Realizarse un traballo final con exposición oral o último día de curso.
Valorarase a orixinalidade, a viabilidade e o axuste dos obxetivos do proxecto ao público perseguido.
Cada grupo de trabalo terá 15 minutos para presentar o seu proxecto.
70
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 Examen teórico tipo test e de respostas curtas
Proba obxectiva de coñecementos sobre a parte xeral da asignatura.
30
 
Observacións avaliación

Modalidade Docente Online

40% evaluación a través do traballo online

60% evaluación co exame final (modo presencial)

Plan de Continxencia no caso de Confinamento (Modalidade Docente Online)

40% evaluación a través do traballo online

60% evaluación co exame final (modo online)

--------------------------------------------------------

En tódolos casos, é necesario aprobar ambas partes (examen teórico e práctica) para aprobar a totalidade da asignatura. As partes aprobadas gardanse nas sucesivas convocatorias.

As faltas ortográficas ou mala redación dos traballos poden ser motivo de suspenso.

Tódala información mais detallada sobre a asignatura (materia teórica, pliego de condicións dos traballos, datas de entrega, tutorías personalizadas, etc) colgarase en documentos PDFs no Moodle da asignatura.


Fontes de información
Bibliografía básica

· Campo, Sara y Yagüe, M. Jesús: Publicidad y promoción en las empresas turísticas. Madrid, Editorial Síntesis, 2011.

· Bergström, Bo: Tengo algo en el ojo. Técnicas esenciales de comunicación visual. Barcelona, Promopress, 2009.

· Leslie, Jeremy: Nuevo diseño de revistas. Barcelona, Gustavo Gili, 2000.

· Bordwell, David y Thompson, Kirstin: El arte cinematográfico. Una introducción. Barcelona, Paidós, 1995.

· Millerson, Gerald: Técnicas de realización y producción en TV. Madrid, IORTV, 2001. 

· Nielsen, Jakob: Usabilidad, diseño de sitios web. Madrid, Prentice Hall, 2000. 

· Pring, Roger: www.tipografía: 300 diseños tipográficos para sitios web. Barcelona, Gustavo Gili, 2000. 

· Linch, Patrick J. y Horton, Sarah: Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Barcelona, GG, 2000.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Márketing Turístico/662G01016
Comercialización de Produtos Turísticos/662G01031
A Imaxen dos Produtos e Destinos Turísticos nos Medios de Comunicación/662G01046

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías