Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas Código 662G01005
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
León Sanjuán, María Victoria de
Correo electrónico
victoria.de.leon@udc.es
Profesorado
León Sanjuán, María Victoria de
Correo electrónico
victoria.de.leon@udc.es
Web
Descrición xeral Interpretar e adaptar os diferentes códigos e canais comunicativos, así como entender a súas diferentes aplicacións e funcións específicas.

Coñecer os usos habituais da comunicación e promoción turística no eido do deseño de contidos, tanto impresos como audiovisuais ou multimedia.

Crear, dirixir e remodelar proxectos para a comunicación, publicidade e promoción turística.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñocer as nociones básicas sobre a comunicación e o seu papel na promoción turística, de xeito que poda afrontar os retos profesionais que se lle presenten cunha perspectiva máis ampla e completa. A6
A8
A13
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar as tecnoloxías da comunicación nos distintos ámbitos do sector turístico A24
C3
Manexar a linguaxe e as ferramentas básicas da comunicación. A28

Contidos
Temas Subtemas
1- Introdución 1.1. Información e comunicación
1.2. Códigos e canais

2- Comunicación turística 2.1. Planificación da comunicación turística
2.2. Estratexias de comunicación turística
2.3. Tendencias e creatividade
3- Comunicación impresa
3.1. Orixe e evolución
3.2. Tipografía, composición e retículas
3.3. Xestión de gráficos, tintas e papel


4- Comunicación audiovisual 4.1. Linguaxe audiovisual
4.2. Preprodución: guion, storyboard e dirección artística
4.3. Produción: realización de vídeo
4.4. Postproducción: edición, efectos, grafismos
5- Presentacións de proxectos 5.1. Comunicación oral e escrita
5.2. Deseño de presentacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 7 77 84
Obradoiro A6 A8 A13 A24 A28 B4 11 9 20
Sesión maxistral A13 A24 A28 C4 C5 C6 C7 C8 21 0 21
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 3 21 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración e presentación dunha proposta dun novo concepto de produto turístico para un tipo de usuario definido.
Elaboración dun flyer e un spot promocional para o devandito produto turístico.
Presentación do traballo por grupos (15 minutos) o derradeiro día de clase.
Obradoiro Prácticas aplicadas como desenrolo da materia teórica e do traballo final.
Sesión maxistral Exposición da parte teórica da asignatura con Power Point e material audiovisual.
Proba obxectiva Examen teórico tipo test e/ou de respostas curtas.
Proba obxectiva de coñecementos sobre a parte xeral da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Sesión maxistral
Descrición
Titorías personalizadas (previa cita ao mail da profesora: victoria.de.leon@udc.es).

Traballo na aula para elaborar os exercicios propostos.

Explicacións con Power Point e material audiovisual da parte teórica da asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A13 A24 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 70% Parte práctica
Realizarse un traballo final con exposición oral o último día de curso.
Valorarase a orixinalidade, a viabilidade e o axuste dos obxetivos do proxecto ao público perseguido.
Cada grupo de trabalo terá 15 minutos para presentar o seu proxecto.
70
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 B4 B7 C1 Examen teórico tipo test e de respostas curtas
Proba obxectiva de coñecementos sobre a parte xeral da asignatura.
30
 
Observacións avaliación

ALUMNADO A TEMPO PARCIAL ou CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA:

70% traballos prácticos. Realizaranse de xeito individual. Será necesario que
realice como mínimo dous tutorías presenciais vía Teams.

30% examen oral (vía Teams)


NOTA IMPORTANTE PARA TODO O ALUMNADO MATRICULADO NA ASIGNATURA EN CALQUEIRA
MODALIDADE:

O sistema de avaliación será o mesmo para as dúas oportunidades (xuño e xullo).

No caso de non poder realizar o exame presencial, éste farase de xeito oral vía
Teams. Os motivos serán debidamente xustificados e acreditados coa pertinente documentación oficial.

É necesario aprobar cada unha das partes de xeito independente para aprobar a totalidade da asignatura. 

A calificación de "non presentado" se otorgará en caso de non presentarse ao exame.

As faltas de ortografía e a mala redacción na presentación das prácticas ou no exame, poderán ser motivo de suspenso.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, implicará directamente a cualificación de
suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente.

Tódala información mais detallada sobre a asignatura (materia teórica, pliego de condicións dos traballos, datas de entrega, tutorías personalizadas, etc) colgarase en documentos PDFs no Moodle da asignatura.

NOTA APOIO A DIVERSIDADE

"A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/) ou no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo".


Fontes de información
Bibliografía básica

· Campo, Sara y Yagüe, M. Jesús: Publicidad y promoción en las empresas turísticas. Madrid, Editorial Síntesis, 2011.

· Bergström, Bo: Tengo algo en el ojo. Técnicas esenciales de comunicación visual. Barcelona, Promopress, 2009.

· Leslie, Jeremy: Nuevo diseño de revistas. Barcelona, Gustavo Gili, 2000.

· Bordwell, David y Thompson, Kirstin: El arte cinematográfico. Una introducción. Barcelona, Paidós, 1995.

· Millerson, Gerald: Técnicas de realización y producción en TV. Madrid, IORTV, 2001. 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Márketing Turístico/662G01016
Comercialización de Produtos Turísticos/662G01031
A Imaxen dos Produtos e Destinos Turísticos nos Medios de Comunicación/662G01046

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías