Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Informática de Xestión e do coñecemento Código 662G01008
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Ramos Montes, Óscar
Correo electrónico
oramos@udc.es
Profesorado
Ramos Montes, Oscar
Correo electrónico
oscar.ramos@udc.es
Web http://gradotur.wordpress.com
Descrición xeral A finalidade desta materia é adquirir as competencias xenéricas en Tecnoloxías da Información e a Comunicación para traballar e estudar en rede. Pór en práctica estratexias de aprendizaxe, de traballo e de estudo nunha contorna virtual a partir da adquisición dunha serie de habilidades co uso das TIC.

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Módulo I. Xestión e control dos sistemas globais de distribución (GDS). Sistema Amadeus básico. - Sistema Amadeus.
- Codificación de cidades, transportistas e países.
- Consulta de voos.
- Creación dun PNR: elementos obrigatorios.
- Elementos opcionais.
- Gardar un PNR.
- Recuperación dun PNR.
- Modificación dunha reserva.
- Cancelación dunha reserva.
- Tarificación: FXP.
- Tarificación: Best Buy.
- Emisión: elementos obrigatorios.
Módulo II. Redacción, elaboración e presentación dá información dixital. Os procesadores de texto e os programas de presentación multimedia: aspectos avanzados. I. Procesador de texto: aspectos avanzados.
- Estilos.
- Seccións.
- Encabezados e pés de páxina.
- Citas e bibliografía.
- Notas ao pé.
- Táboas de contido.
- Índices.
- Revisión e idioma.
- Comentarios ao documento.
- Seguimento, cambios e comparar documentos.
- Protexer o documento.
II. Proceso e deseño de presentacións eficaces.
Módulo III. Iniciación ás redes sociais. A súa importancia no turismo. - Introducción á Web 2.0.
- Blogs, wikis, podcast.
- Xestión de imaxes, presentacións e vídeo online.
- Etiquetaxe social.
- Sindicación ou subscrición RSS.
- Comentarios e valoracións dos usuarios.
- Redes sociais.
- Licenzas Creative Commons
Módulo IV. Competencias Tecnolóxicas A. Xestión e difusión de Contido Web
- Xestores de Contido (CMS) para a creación e xestión de Blogues (Wordpress)
B. Edición de Imaxe
- A imaxe dixital
- A fotografía e Internet
- Procura de imaxes e dereitos de autor
- Tratamento de imaxe e xeración de recursos gráficos
C. Xeración de Contidos Multimedia para a Web
- O Vídeo Dixital.
- O Audio Dixital.
- Plataformas de almacenamento e visionado de vídeos na internet
- Ferramentas de edición de Vídeo
- Ferramentas de edición de Audio

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 21 29 50
Traballos tutelados A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 32 42
Prácticas a través de TIC A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 14 40 54
Proba obxectiva A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 0 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.

Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.

Modalidade online: este tipo de metodoloxía non será de aplicación no caso de impartición online, no que se facilitarán os contidos dos temas así como os boletíns de prácticas, se os houbese, a través da aplicación Moodle.
Traballos tutelados En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios.

Modalidade online: o alumno deberá realizar un traballo individual principal, consistente na creación dun blogue, cuxa información sobre o tema, procedemento e criterios de avaliación poderaos atopar na plataforma Moodle.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.

Modalidade online: o alumno deberá realizar unha serie de prácticas sobre o contido dos diferentes temas cuxa información, procedemento e entrega poderá consultar na plataforma Moodle.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: moodle, correo electrónico e ferramentas 2.0.

Modalidade online: a atención ao alumno realizarase mediante as canles online ao uso, a saber: correo electrónico e ferramentas de comunicación da plataforma Moodle.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 En relación cos traballos tutelados valorarase:
A profundidade e rigor do contido.
O tratamento orixinal e imaxinativo.
A utilización de ferramentas complementarias.

Modalidade online: creación dun blogue, cuxos criterios de avaliación poderán ser consultados na plataforma Moodle.
20
Prácticas a través de TIC A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valoración dun grupo de traballos curtos realizados no aula sobre o contido máis práctico da materia.

Modalidad online: evaluación de una serie de prácticas sobre el contenido de la materia cuya información y procedimiento de entrega podrá consultar en la plataforma Moodle.
20
Proba obxectiva A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. 60
 
Observacións avaliación

Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións:

  • Opción A. Para ou alumnado que asiste/participa nas actividades de clase:

    a) Traballos tutelados e prácticas.

    b) Un exame escrito sobre os contidos da materia dividido en dúas partes, unha teórica e outra práctica.

    Entenderase que o alumno opta por esta opción ao asistir ás tutorías ou ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase. A cualificación final da materia obterase da ponderación da proba obxectiva (60%), traballos tutelados (20%) e prácticas a través de TIC (20%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas en xullo (2ª oportunidade) independentemente da media obtida. Así mesmo, o alumno quedará liberado na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) das partes aprobadas na 1ª oportunidade.
  • Opción B. Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades de clase:

    Un exame escrito sobre os contidos da materia (100%). Só Grao presencial.
  • O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia tamén poderá optar á opción A. Só Grao presencial.
Modalidade online:
  • 1ª oportunidade. A cualificación final da materia obterase da
    ponderación das seguintes 3 partes: proba obxectiva (60%), traballo
    tutelado (20%) e prácticas a través de TIC (20%). Aquelas partes que
    teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas na
    2ª oportunidade, independentemente da media obtida.
  • 2ª oportunidade. O alumno quedará liberado das partes xa superadas na 1ª
    oportunidade; é dicir, deberanse repetir exclusivamente aquelas partes
    que non obtivesen unha puntuación de polo menos un 3,5 na 1ª
    oportunidade.

Fontes de información
Bibliografía básica

García, E.; Elipe López, V.; Langa D. Informática para profesionales del turismo. Ed. Anaya

Mediaactive. Aprender Word 2013 con 100 ejercicios prácticos. Ed. MARCOMBO, S.A.

Rigollet, Pierre. Word 2013. Ed. ENI

Recursos web:

Videotitorial de Word avanzado: https://www.youtube.com/playlist?list=PLU8oAlHdN5BnPxtSjts4Tieg4AbIRYz1K

Deseño de materiais multimedia. Web 2.0: http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/107/cd/index.htm

Videotitorial de Amadeus críptico: http://www.youtube.com/user/zafarminhas

Manual Photoshop: https://helpx.adobe.com/es/photoshop/how-to/ps-basics-fundamentals.html

Videotitoriais Photoshop: https://helpx.adobe.com/photoshop/tutorials.html

Manual Premiere: https://helpx.adobe.com/es/pdf/premiere_pro_reference.pdf

Videotitoriais Premiere: https://www.youtube.com/playlist?list=PLTv3k0eYRDWwoly9H9cIdyZvL2aMCrIf5

Tutorial Audcity: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipnumero2tui/system/files/Audacity.pdf

Bibliografía complementaria

Mediaactive. Aprender Word 2013 con 100 ejercicios prácticos. Ed. MARCOMBO, S.A.

Cobo Romaní, C.;Pardo Kuklinski, H. Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food. 2007. http://www.planetaweb2.net/

Blood, R. Universo del weblog. Consejos prácticos para crear y mantener su blog, Gestión2000, Barcelona, 2005

Suárez Sánchez-Ocaña, A. La Web 2.0 ...y la madre que la parió! Sinopse e descarga

Cerezo, J. M. La blogosfera hispana: pioneros de la cultura digital http://www.fundacionorange.es/areas/25_publicaciones/publi_253_9.asp

Levine, R., Locke, C., Searls D., Weinberger D. The Cluetrain Manifesto http://www.cluetrain.com/book/index.html

Revista Savia-Amadeus

Recursos web:

Guía de Powerpoint 2010: http://www.aulaclic.es/powerpoint-2010/index.htm

Libros sobre web 2.0: http://almadormida.blogspot.com/2006/11/libros-sobre-web-20-redes-sociales.html

Libros sobre web 2.0: http://almadormida.blogspot.com/2006/12/ms-libros-sobre-el-mundo-web-20-redes.html


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías