Identifying Data 2018/19
Subject (*) Introduction to Tourism Code 662G01009
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Lezcano González, Mª Elvira
E-mail
m.lezcano@udc.es
Lecturers
E-mail
Web http://m.lezcano@udc.es
General description Con esta materia preténdese a aproximación do alumnado ao turismo en todos os seus ámbitos dun modo introductorio. A adquisición dunha cultura turística e a comprensión dos distintos aspectos e organización da actividad dende un punto de vista transversal, son obxectivos básicos a alcanzar no transcurso da mesma e imprescindibles para que o alumnado se familiarice coa realidade turística e a súa terminoloxía.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as diferentes dimensións do turismo e as súas interrelacións A1
A2
A3
A4
A7
A8
A23
A27
B1
B2
B4
B7
Coñecer os conceptos básicos do turismo A1
A2
A3
A4
A7
A23
A27
B1
B2
B4
B6
Estudiar as tendencias turísticas e os factores de inestabilidade no turismo A1
A2
A3
A4
A7
B1
B4
B5
B6
Comprender que todos os aspectos e cualidades inciden directa ou indirectamente na calidade do turismo A1
A3
A5
A8
B1
B4
B5
B6
C4
Manexar fontes de información relacionadas co turismo A1
A5
B1
B2
B3
B4
B6
C1
C2
C3
C4
C7
Propoñer criterios de turismo sostible A1
A3
A5
A19
A23
B1
B3
B4
B5
C4
Saber abordar o turismo dende unha perspectiva histórica ate o momento actual A1
A3
A23
A27
B1
B4
Saber entender o turismo como motor de desenvolvemento das sociedades humanas A3
Coñecer os cambios que se experimentan nos procesos de desenvolvemento turístico A1
A3
B1
B4
Coñecer o papel do lecer na sociedade actual e as tendencias de futuro A1
A3
Empregar as fontes sociais e históricas para extraer e interpretar información sobre o desenvolvemento do turismo A1
A3
A14
B1
B3
B4
B6
C1
C4
C6
Extrapolar experiencias e tomar decisións a partir da análise das características de diversos modelos turísticos, a súa potencialidade e evolución A3
B1
B4
B6
Coñecer a importancia da investigación en turisno A5
B1
B2
B3
B4
B6
C4
C6
C8
Identificar situacións e realidades nas que se atopa inmerso o sector A1
A3
A5
A19
A27
B1
B3
B4
C2
C4
C5
C6
Analizar, interpretar e inferir datos e resultados para a aplicación da investigación aos fines propostos A1
A3
A5
A19
B1
B3
B4
B6
B7
C1
C4
C5
C7
C8
Coñecer e recoñecer os principais axentes que actúan no mercado turístico nacional e internacional A1
A3
A7

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción ao turismo 1.1. Concepto e definicións. Formas de turismo.
1.2. Correntes e núcleos turísticos.
1.3. O sistema turístico. Relación con outras áreas

2. Historia do turismo 2.1. Dende as orixes ata o século XXI.
2.4. Evolución histórica do turismo en España.

3. Os axentes turísticos 3.1. Grupo empresarial: proveedores finais, distribuidores, organizadores-mediadores.
3.2. Grupo institucional.

4. O turismo mundial 4.1. Organizacións, institucións e asociacións turísticas mundiais.
4.2. A medición e control do turismo mundial.
4.3. A estructura do turismo mundial.
4.4. Previsións futuras do turismo mundial.

5. Turismo e territorio 5.1. Os recursos turísticos.
5.2. Ordenación do territorio. As infraestructuras do transporte.
5.3. Planificación do espacio turístico
5.4. Turismo e medio ambiente
6. Turismo e socioloxía 6.1. Motivacións turísticas.
6.2. O impacto sociocultural do turismo.

7. Turismo e economía 7.1. A producción e o consumo turísticos.
7.2. Oferta, demanda e política de prezos.
7.3. Efectos económicos do turismo.

8. Turismo e transporte 8.1. Transporte aéreo
8.2. Transporte ferroviario
8.3. Transporte por carretera
8.4. Transporte náutico
9. Política turística 9.1. A Administración Pública turística.
9.2. A política turística en España.

10. A demanda e a oferta turística 10.1. Análise da demanda turística
10.2. Análise da oferta turística

11. As TICs e o Turismo 11.1. Presenza e evolución das TICs no ámbito turístico
12. Turismo Accesible 12.1 Nocións básicas da relación Turismo e accesibilidade
12.2 Casos prácticos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A7 A14 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 C8 20 54 74
Field trip A5 A8 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C4 C6 C8 6 6 12
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A27 B1 B2 B4 C1 C4 C6 C8 2 8 10
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A7 A23 A27 B4 B5 C2 C4 C5 C6 C8 25 25 50
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Neste curso será un traballo persoal do alumno/a no que, a partir dun caso elexido entre varios propostos pola profesora, se tratarán todos os temas aprendidos ao longo da materia (daranse as pautas necesarias para realizalo ao inicio das clases).
Field trip Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Field trip
Description
A súa preparación poderá requerir a presenza do alumno para resolver algunha dúbida ou aclarar algún aspecto de forma e contido co profesor.
O xeito e o momento nos que se realizará será especificado ao longo do desenvolvemento da materia

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A7 A14 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. Poderá ter unha parte escrita e outra oral, segundo as indicacións da profesora.
40
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A4 A5 A7 A27 B1 B2 B4 C1 C4 C6 C8 Proba que integra proba de ensaio e preguntas obxectivas.
En canto a proba de ensaio, recolle a análise dun texto relacionado co traballado durante a materia . En canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación
60
 
Assessment comments

A asistencia a clase é unha obriga. Só se permite faltar, como máximo, o 25% das horas de clase. Aqueles alumnos que falten máis dese 25%, sempre por causa ustificada aceptada polas normas do centro, poderán sumarse á avaliación arriba citada, acordando coa profesora as datas de exposición que lles convengan e buscando alternativas ao traballo en grupo se esas causas xustificadas impídenlle realizalo.

 Aquelas persoas que superen ese 25% de faltas e non podan xustificalo, deberán entregar os traballos igualmente e aprobalos, pero non computarán na nota final. A calificación obterase a través dunha proba escrita na que se avaliará o 100% da materia.

Todas as probas teñen que superar o 50% da nota, para poder facer o cómputo final


Sources of information
Basic FERNÁNDEZ FUSTER, L (1991). Geografía general del turismo de masas. MadridAlianza Universidad
BAYÓN MARINÉ, F., MARCOS VALDUEZA, H., VOGELER RUÍZ, C. e GONZÁLEZ DE SOUZA, M.A. (coord.) (2000). 50 años del turismo español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces S.A
URIEL, E. y HERNÁNDEZ, R. (coord.) (2004). Análisis y tendencias del turismo. Madrid, Pirámide
ESTEVE, R. E FUENTES, R ( 2000). Economía, historia e instituciones del turismo en España. Madrid, Pirámide
VOGELER RUIZ, C. e HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2000). El mercado turístico. Madrid, Ed. Centro de Estudios Ramón Areces S.A.
MONTANER MONTEJANO, J. (2008). Estructura del mercado turístico. Madrid, Síntesis
RIVAS GARCÍA, JESÚS (2008). Estructura y economía del mercado turístico. Oviedo, Septem Edics
FERNÁNDEZ FUSTER, L. (1991). Historia general del turismo de masas. Madrid, Alianza Universidad
SÁEZ, A. (coord.) (2014). Introducción a la estructura del mercado turístico. Madrid, Síntesis
OMT (1998). Introducción al turismo. Madrid, OMT
IRANZO, JUAN E. et al. (2003). La estructura económica de los mercados turísticos. Madrid, Instituto de Estudios Económicos

Trátase dunha bibliografía xeral, posto que en cada tema, e ao longo do curso, a profesora proporá novas referencias máis específicas.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

A asistencia ás aulas é unha obriga



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.