Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Contabilidade Financiera Código 662G01011
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
González Vizoso, Roberto
Correo electrónico
roberto.gonzalezv@udc.es
Profesorado
González Vizoso, Roberto
Correo electrónico
roberto.gonzalezv@udc.es
Web http://rgonzalezv@udc.es
Descrición xeral Xestionar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Xestionar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. - Desenvolver a capacidade de análise e síntese. - Saber resolver problemas cun razoamento crítico. - Desenvolver un aprendizaxe autónomo con adaptación a novas situacións. - Desenvolverse para ou exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. A1
A2
A4
A9
A10
A14
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introducción ao novo Plan Xeral Contable das Pequenas e Medianas Empresas (RD 1515/2007). 1. 1.- Ámbito de aplicación e criterios contables específicos para microempresas.

1. 2.- Marco conceptual da contabilidade.

1. 3.- Normas de rexistro e valoración.

1. 4.- Contas anuais.

1. 5.- Cadro de contas.

1. 6.- Definicións e relacións contables
TEMA 2.- Marco conceptual da Contabilidade. 2. 1.- Imaxe fiel.

2. 2.- Requisitos da información a incluír nas contas anuais.

2. 3.- Principios contables.

2. 4.- Elementos das contas anuais.

2. 5.- Criterios de rexistro ou recoñecemento contable dos elementos das contas anuais.

2. 6.- Criterios de valoración.

2. 7.- Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados.
TEMA 3.- Normas do rexistro e valoracións para PEMES. 3. 1.- Desenvolvemento do marco conceptual da contabilidade.

3. 2.- Inmobilizado material.

3. 3.- Normas particulares sobre inmobilizado material.

3. 4.- Investimentos inmobiliarios.

3. 5.- Inmobilizado intangilble.

3. 6.- Normas particulaes sobre o inmobilizado intanxible.

3. 7.- Arrendamentos e outras operacións de natureza similar.
TAMA 4:- Existencias 4. 1.- Valoración inicial e valoración posterior.
TEMA 5.- Impuesto sobre o Valor Engadido (IVE) 5. 1.- Problemática contable do IVE.

5. 2.- Contabilización e liquidación do imposto.
TEMA 6.- Contas anuais. 6. 1.- Formulación e estructura.

6. 2.- Balance e conta de Pérdidas e Ganancias.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A4 A9 A10 A14 A24 15 24 39
Proba obxectiva B1 B2 B3 B4 B6 2.5 9.75 12.25
Traballos tutelados B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 0 10 10
Aprendizaxe colaborativa A24 C4 C7 C8 25 62.5 87.5
 
Atención personalizada 1.25 0 1.25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor expoñerá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia
Proba obxectiva Corresponde ao exame final da materia
Traballos tutelados Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual.
Aprendizaxe colaborativa O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia. Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A24 C4 C7 C8 Ao longo do cuadrimestre realizaranse varias probas que permitan repasar conceptos aprendidos. Estes traballos serán levados a cabo polo alumno 10
Proba obxectiva B1 B2 B3 B4 B6 Exame final 70
Sesión maxistral A1 A2 A4 A9 A10 A14 A24 O profesor expoñerá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia 10
Traballos tutelados B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo. 10
 
Observacións avaliación

Aqueles alumnos que non completen un mínimo do 50% da asistencia a clase non se lle puntuará a devandita asistencia.

Aqueles alumnos que non presenten os traballos nin completen a asistencia mínima esixida, concorrerán á proba final cun máximo de 7 puntos.


Fontes de información
Bibliografía básica

JOSE RIVERO (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL

JOSE RIVERO (2010). SUPUESTOS DE CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL

Bibliografía complementaria

CERVERA OLIVER, M. Y OTROS (2008).

CONTABILIDAD FINANCIERA (ADAPTADA AL NUEVO PGC).

EDICIONES CEF SOCIAS SALVA, A. Y OTROS (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA.

EL PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD DE 2007. PIRAMIDE

OMEÑACA GARCIA, J. (2008). CONTABILIDAD GENERAL. ED. DEUSTO


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías