Identifying Data 2018/19
Subject (*) Financial Accounting Code 662G01011
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Martínez Fernández, Paulino
E-mail
paulino.martinez@udc.es
Lecturers
E-mail
Web http://rgonzalezv@udc.es
General description Xestionar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Xestionar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. - Desenvolver a capacidade de análise e síntese. - Saber resolver problemas cun razoamento crítico. - Desenvolver un aprendizaxe autónomo con adaptación a novas situacións. - Desenvolverse para ou exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. A1
A2
A4
A9
A10
A14
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: Introducción ao novo Plan Xeral Contable das Pequenas e Medianas Empresas (RD 1515/2007). 1. 1.- Ámbito de aplicación e criterios contables específicos para microempresas.

1. 2.- Marco conceptual da contabilidade.

1. 3.- Normas de rexistro e valoración.

1. 4.- Contas anuais.

1. 5.- Cadro de contas.

1. 6.- Definicións e relacións contables
TEMA 2.- Marco conceptual da Contabilidade. 2. 1.- Imaxe fiel.

2. 2.- Requisitos da información a incluír nas contas anuais.

2. 3.- Principios contables.

2. 4.- Elementos das contas anuais.

2. 5.- Criterios de rexistro ou recoñecemento contable dos elementos das contas anuais.

2. 6.- Criterios de valoración.

2. 7.- Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados.
TEMA 3.- Normas do rexistro e valoracións para PEMES. 3. 1.- Desenvolvemento do marco conceptual da contabilidade.

3. 2.- Inmobilizado material.

3. 3.- Normas particulares sobre inmobilizado material.

3. 4.- Investimentos inmobiliarios.

3. 5.- Inmobilizado intangilble.

3. 6.- Normas particulaes sobre o inmobilizado intanxible.

3. 7.- Arrendamentos e outras operacións de natureza similar.
TAMA 4:- Existencias 4. 1.- Valoración inicial e valoración posterior.
TEMA 5.- Impuesto sobre o Valor Engadido (IVE) 5. 1.- Problemática contable do IVE.

5. 2.- Contabilización e liquidación do imposto.
TEMA 6.- Contas anuais. 6. 1.- Formulación e estructura.

6. 2.- Balance e conta de Pérdidas e Ganancias.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A9 A10 A14 A24 15 24 39
Objective test B1 B2 B3 B4 B6 2.5 9.75 12.25
Supervised projects B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 0 10 10
Collaborative learning A24 C4 C7 C8 25 62.5 87.5
 
Personalized attention 1.25 0 1.25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor expoñerá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia
Objective test Corresponde ao exame final da materia
Supervised projects Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual.
Collaborative learning O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia. Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A24 C4 C7 C8 Ao longo do cuadrimestre realizaranse varias probas que permitan repasar conceptos aprendidos. Estes traballos serán levados a cabo polo alumno 30
Objective test B1 B2 B3 B4 B6 Exame final 60
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A9 A10 A14 A24 O profesor expoñerá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia 5
Supervised projects B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo. 5
 
Assessment comments

Aqueles alumnos que non completen un mínimo do 50% da asistencia a clase non se lle puntuará a devandita asistencia.

Aqueles alumnos que non presenten os traballos nin completen a asistencia mínima esixida, concorrerán á proba final cun máximo de 6 puntos.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Fóra dos previstos no regulamento, en ningún caso se cambiará a data de ningunha proba.


Sources of information
Basic

JOSE RIVERO (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL

JOSE RIVERO (2010). SUPUESTOS DE CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL

Complementary

CERVERA OLIVER, M. Y OTROS (2008).

CONTABILIDAD FINANCIERA (ADAPTADA AL NUEVO PGC).

EDICIONES CEF SOCIAS SALVA, A. Y OTROS (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA.

EL PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD DE 2007. PIRAMIDE

OMEÑACA GARCIA, J. (2008). CONTABILIDAD GENERAL. ED. DEUSTO


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.