Identifying Data 2022/23
Subject (*) Financial Accounting Code 662G01011
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Empresa
Turismo
Coordinador
Blanco Moa, José Antonio
E-mail
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Lecturers
Blanco Moa, José Antonio
E-mail
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Web
General description A través do estudo da asignatura, preténdese un acercamiento á estructura e contido do sistema contable español, destacando as particularidades que pola súa incidencia no ámbito turístico e das PEMES revisten un maior interese.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
-Xestionar e contabilizar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas A1
B1
C1
-Desenvolver a capacidade de análise e síntese. A2
B2
C2
-Saber resolver problemas cun razoamento crítico A4
B3
B4
C3
C6
-Desenvolver unha aprendizaxe autónoma con adaptación a novas situacións A9
B7
C4
-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía crítica capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións basadas no coñecemento e orientadas ao ben común A10
B5
C6
C7
C8
-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras A14
B6
C5

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: Introdución ao Plan Xeral Contable de
Pequenas e Medianas Empresas (RD 1515/2007).
1. 1.- Ámbito de aplicación e criterios contables específicos para
microempresas.

1. 2.- Marco conceptual da contabilidade.

1. 3.- Normas de rexistro e valoración.

1. 4.- Contas anuais.

1. 5.- Cadro de contas.

1. 6.- Definicións e relación contables
TEMA 2.-Marco conceptual da Contabilidade. 2. 1.- Imaxe fiel.

2. 2.- Requisitos da información a incluir nas contas anuais.

2. 3.- Principios contables.

2. 4.- Elementos das contas anuais.

2. 5.- Criterios de rexistro ou recoñecemento contable dos elementos das contas anuais.

2. 6.- Criterios de valoración.

2. 7.- Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados.
TEMA 3.- Normas de rexistro e valoracións para PEMES. 3. 1.- Desenvolvemento do marco conceptual da contabilidade.

3. 2.- Inmobilizado material.

3. 3.- Normas particulares sobre inmobilizado material.

3. 4.- Inversións inmobiliarias.

3. 5.- Inmobilizado intanxible.

3. 6.- Normas particulares sobre o inmovilizado intanxible.

3. 7.- Arrendamentos e outras operacións de naturaleza similar.
TEMA 4:- Existencias 4. 1.- Valoración inicial e valoración posterior.
TEMA 5.- Imposto sobre o Valor Engadido (IVE) e Imposto sobre Sociedades (IS) 5. 1.- Problemática contable do IVE.

5. 2.- Contabilización e liquidación do IVE.

5. 3.- Imposto de Sociedades
TEMA 6.- Contas anuais. 6. 1.-Formulación e estrutura.

6. 2.-Balance e conta de Perdas e Ganancias.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test B1 B2 B3 B4 B6 2.5 9.75 12.25
Supervised projects B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 0 10 10
Collaborative learning C4 C7 C8 25 62.5 87.5
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A9 A10 A14 15 24 39
 
Personalized attention 1.25 0 1.25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Corresponde ao examen final da materia
Supervised projects Con esta metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos/as estudantes, preténdese que os/as estudantes asuman responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual.
Collaborative learning O/a alumno/a, en grupo ou individualmente, resolverá casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados.
Guest lecture / keynote speech O profesor exporá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia realizando preguntas para favorecer a intervención dos/as alumnos/as.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
As clases veranse complementadas coa posibilidad para o/a alumno/a de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar, individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B1 B2 B3 B4 B6 Exame final 70
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A9 A10 A14 O profesor exporá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia realizando preguntas para favorecer a intervención dos/as alumnos/as 5
Supervised projects B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 Con esta metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos/as estudantes, preténdese que os/as estudantes asuman responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual. 5
Collaborative learning C4 C7 C8 Ao longo do cuatrimestre realizaranse varias probas que permitan repasar conceptos aprendidos. Estes traballos serán levados a cabo polo/a alumno/a 20
 
Assessment comments

Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva.

Os/as alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao final do curso.

En xullo, o examen será o 100% da nota final. Do mesmo xeito sucederá para os alumnos que soliciten convocatoria anticipada.

Considerarase coma non presentado só a aquelas persoas que non acudan ao exame final da asignatura.

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo

Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.