Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Contabilidade Financiera Código 662G01011
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Empresa
Turismo
Coordinación
Blanco Moa, José Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Profesorado
Blanco Moa, José Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Web
Descrición xeral A través do estudo da asignatura, preténdese un acercamiento á estructura e contido do sistema contable español, destacando as particularidades que pola súa incidencia no ámbito turístico e das PEMES revisten un maior interese.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
-Xestionar e contabilizar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas A1
B1
C1
-Desenvolver a capacidade de análise e síntese. A2
B2
C2
-Saber resolver problemas cun razoamento crítico A4
B3
B4
C3
C6
-Desenvolver unha aprendizaxe autónoma con adaptación a novas situacións A9
B7
C4
-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía crítica capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións basadas no coñecemento e orientadas ao ben común A10
B5
C6
C7
C8
-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras A14
B6
C5

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introdución ao Plan Xeral Contable de
Pequenas e Medianas Empresas (RD 1515/2007).
1. 1.- Ámbito de aplicación e criterios contables específicos para
microempresas.

1. 2.- Marco conceptual da contabilidade.

1. 3.- Normas de rexistro e valoración.

1. 4.- Contas anuais.

1. 5.- Cadro de contas.

1. 6.- Definicións e relación contables
TEMA 2.-Marco conceptual da Contabilidade. 2. 1.- Imaxe fiel.

2. 2.- Requisitos da información a incluir nas contas anuais.

2. 3.- Principios contables.

2. 4.- Elementos das contas anuais.

2. 5.- Criterios de rexistro ou recoñecemento contable dos elementos das contas anuais.

2. 6.- Criterios de valoración.

2. 7.- Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados.
TEMA 3.- Normas de rexistro e valoracións para PEMES. 3. 1.- Desenvolvemento do marco conceptual da contabilidade.

3. 2.- Inmobilizado material.

3. 3.- Normas particulares sobre inmobilizado material.

3. 4.- Inversións inmobiliarias.

3. 5.- Inmobilizado intanxible.

3. 6.- Normas particulares sobre o inmovilizado intanxible.

3. 7.- Arrendamentos e outras operacións de naturaleza similar.
TEMA 4:- Existencias 4. 1.- Valoración inicial e valoración posterior.
TEMA 5.- Imposto sobre o Valor Engadido (IVE) e Imposto sobre Sociedades (IS) 5. 1.- Problemática contable do IVE.

5. 2.- Contabilización e liquidación do IVE.

5. 3.- Imposto de Sociedades
TEMA 6.- Contas anuais. 6. 1.-Formulación e estrutura.

6. 2.-Balance e conta de Perdas e Ganancias.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B1 B2 B3 B4 B6 2.5 9.75 12.25
Traballos tutelados B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 0 10 10
Sesión maxistral A1 A2 A4 A9 A10 A14 15 24 39
Aprendizaxe colaborativa C4 C7 C8 25 62.5 87.5
 
Atención personalizada 1.25 0 1.25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Corresponde ao examen final da materia
Traballos tutelados Con esta metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos/as estudantes, preténdese que os/as estudantes asuman responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización de traballos individuais.
Sesión maxistral O profesor exporá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia realizando preguntas para favorecer a intervención dos/as alumnos/as.
Aprendizaxe colaborativa O/a alumno/a, en grupo ou individualmente, resolverá casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As clases veranse complementadas coa posibilidad para o/a alumno/a de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar, individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B2 B3 B4 B6 Exame final 70
Traballos tutelados B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 Con esta metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos/as estudantes, preténdese que os/as estudantes asuman responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Incluirase a valoración da participación activa e aprovechamiento nas clases 20
Aprendizaxe colaborativa C4 C7 C8 Ao longo do cuatrimestre realizaranse varias probas que permitan repasar conceptos aprendidos. Estes traballos serán levados a cabo polo/a alumno/a 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva.

Os/as alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao final do curso.

Na segunda oportunidade, o examen será o 100% da nota final. Do mesmo xeito sucederá para os alumnos/as que soliciten convocatoria anticipada.

Considerarase coma non presentado só a aquelas persoas que non acudan ao exame final da asignatura.

Implicaciones da fraude
académica na realización das probas ou actividades de avaliación
: a realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que
se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a
modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.

Atención á diversidade: a materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da
adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, deberán contactar, nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a
cada cuatrimestre académico, cos servizos dispoñibles na UDC, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade
de Turismo.

Perspectiva de Xénero: Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar
situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas
para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica García Benau, María Antonia (). Introducción a la contabilidad financiera. Centro de estudios financieros
(). Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad. BOE
(). Real Decreto 1515/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad de Pequeñas y Medianas Empresas y los criterios contables específicos para microempresas. BOE

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías