Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Familiarizarse coas técnicas e métodos estatísticos adecuados para a captación e tratamento da información dispoñible |
A1
|
B1
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Elaborar e presentar un informe de resultados da análise da información |
A2 A23
|
B2 B3 B4 B5
|
C4
|
Buscar datos do sector turístico e utilizar ferramenta informática para a realización dos cálculos necesarios para analizar devandita información |
A5
|
B6 B7
|
C3 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Elaboración de tablas de datos estatísticos
|
1.1 Datos estatísticos
1.2 Elaboración de tablas estatísticas unidimensionais
1.2.1 Tablas de distribucións de frecuencias con datos sen agrupar
1.2.2 Tablas de distribucións de frecuencias con datos agrupados
1.3 Representacións gráficas
|
Tema 2. Análise de datos estatísticos |
2.1 Introdución
2.2 Medidas de posición de tendencia centrais e non centrais
2.3 Medidas de dispersión absolutas e relativas
2.4 Medidas de forma
2.5 Medidas de concentración |
Tema 3. Números índices |
3.1 Introdución
3.2 Números índices simples e complexos
3.3 Cambio de base e enlace de series
3.4 Índices de precios. Deflactación |
Tema 4. Series temporais |
4.1 Definición e representación gráfica
4.2 Componentes dunha serie de tempo
4.3 Análise da tendencia mediante o método das medias móviles
4.4 Análise das variacións estacionais mediante o método da razón á media móvil. Desestacionalización
4.5 Análise da evolución temporal dunha serie. Tasa de variación
|
Tema 5. Distribucións bidimensionais |
5.1 Tablas de correlación e continxencia
5.2 Distribucións marxinais
5.3 Distribucións condicionadas
5.4 Covariación
5.5 Correlación
|
Tema 6. Análise da regresión |
6.1 Introdución
6.2 O axuste mínimo cuadrático ordinario
6.3 Propiedades do axuste
6.4 O coeficiente de determinación
6.5 O modelo múltiple
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
44 |
66 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B5 B6 |
1 |
7 |
8 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B7 C3 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
B3 B4 B7 |
14 |
40 |
54 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición da materia teórica da asignatura por parte do profesor |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test con 10 preguntas, 3 posibles respuestas cada unha, só unha correcta |
Prácticas a través de TIC |
Cálculo de resultados, a partir duns datos concretos, en soporte informático. Orientarase ao alumno para a obtención dos datos e a realización dos cálculos. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se resolverá unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Formularanse problemas, relativos a cada tema, que o alumno terá que resolver. |
Proba obxectiva |
Proba consistente en resolución de problemas como os vistos na clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Formularanse as dúbidas e ideas para a realización do exercicio en soporte informático |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A1 B5 B6 |
Test de 10 preguntas teóricas, con tres posibles respostas cada unha. |
10 |
Solución de problemas |
B3 B4 B7 |
Evaluarase o traballo do alumno nas clases prácticas dedicadas á resolución de problemas. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A5 B7 C3 |
Evaluarase o traballo do alumno nas clases prácticas informatizadas. |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame final, de tipo práctico, consistente na resolución de problemas similares aos vistos na clase. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura hai que obter unha nota mínima de 5, cun mínimo de 4 (sobre 10) no exame práctico final.
Descontaranse un máximo de 0,5 puntos por faltas de asistencia.
Descontaranse un máximo de 0,5 puntos por incorrecto comportamento.
Descontaranse un máximo de 0,5 puntos por non entregar os exercicios propostos.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Proba de resposta múltiple (10%), Prácticas a través de TIC (10%), entrega de exercicios propostos (10%) e proba obxectiva (70%). Non haberá descontos.
Na convocatoria de Xullo a nota será a do exame práctico únicamente, para todo o alumnado que non superase a asignatura na primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
REY GRAÑA, C; RAMIL DÍAZ, M, 2007, Introducción a la Estadística Descriptiva, Ed. Netbiblo. |
Bibliografía complementaria
|
|
PEÑA, D. e ROMO, J., 2003, Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. McGraw-Hill. CASAS, J.M.; DOMINGUEZ, J.; GARCÍA, C.; MARTOS, E.I.; RIVERA, L.F. y ZAMORA, A.I., 2010, Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. Universitaria Ramón Areces. CASAS, J.M.; GARCÍA, C.; RIVERA, L.F. e ZAMORA, A.I., 2006, Ejercicios de Estadística Descriptiva y Probabilidad, Ed. Pirámide. URIEL, E. y MUÑIZ M., 1988, Estadística económica y empresarial, Ed. A. C. MARTÍN-PLIEGO, F. J., 2007, Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica, Ed. Thomson. MARTÍN-GUZMÁN, P. e outros, 2006. Manual de Estadística descriptiva. Ed. Civitas |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Requírense coñecementos de matemáticas (álxebra e cálculo). É indispensable o uso de calculadora |
|