Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Estatística Código 662G01012
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Molina Nieto, Victoria
Correo electrónico
victoria.molina@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Esta materia pretende proporcionar ao alumno unha primeira visión, moi simple, respecto ás técnicas máis elementais para proceder á análise das series de datos. Á súa finalización o alumno debe ser capaz de analizar a distribución dunha variable relacionada co sector turístico e de estudar as relacións entre dous ou máis variables.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Buscar datos do sector turístico e utilizar ferramenta informática para a realización dos cálculos necesarios para analizar devandita información A5
B4
B6
B7
C3
C5
Elaborar e presentar un informe de resultados da análise da información A2
A23
B2
B3
B4
B5
C4
Familiarizarse coas técnicas e métodos estatísticos adecuados para a captación e tratamento da información dispoñible A1
B1
C1
C2
C3
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Elaboración de tablas de datos estatísticos

1.1 Datos estatísticos
1.2 Elaboración de tablas estatísticas unidimensionais
1.2.1 Tablas de distribucións de frecuencias con datos sen agrupar
1.2.2 Tablas de distribucións de frecuencias con datos agrupados
1.3 Representacións gráficas
Tema 2. Análise de datos estatísticos 2.1 Introdución
2.2 Medidas de posición de tendencia centrais e non centrais
2.3 Medidas de dispersión absolutas e relativas
2.4 Medidas de forma
2.5 Medidas de concentración
Tema 3. Números índices 3.1 Introdución
3.2 Números índices simples e complexos
3.3 Cambio de base e enlace de series
3.4 Índices de precios. Deflactación
Tema 4. Series temporais 4.1 Definición e representación gráfica
4.2 Componentes dunha serie de tempo
4.3 Análise da tendencia mediante o método das medias móviles
4.4 Análise das variacións estacionais mediante o método da razón á media móvil. Desestacionalización
4.5 Análise da evolución temporal dunha serie. Tasa de variación
Tema 5. Distribucións bidimensionais 5.1 Tablas de correlación e continxencia
5.2 Distribucións marxinais
5.3 Distribucións condicionadas
5.4 Covariación
5.5 Correlación
Tema 6. Análise da regresión 6.1 Introdución
6.2 O axuste mínimo cuadrático ordinario
6.3 Propiedades do axuste
6.4 O coeficiente de determinación
6.5 O modelo múltiple

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A23 B1 B2 B5 C8 C7 C6 C5 C4 C2 C1 21 44 65
Proba de resposta múltiple A1 B6 B5 1 7 8
Prácticas a través de TIC A5 B7 C3 5 3 8
Solución de problemas B7 B4 B3 14 36 50
Proba obxectiva A1 A2 A23 B2 B1 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 2 15 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición da materia teórica da asignatura por parte do profesor
Proba de resposta múltiple Proba tipo test con 10 preguntas, 3 posibles respuestas cada unha, só unha correcta
Prácticas a través de TIC Cálculo de resultados, a partir duns datos concretos, en soporte informático. Orientarase ao alumno para a obtención dos datos e a realización dos cálculos.
Solución de problemas Técnica mediante a que se resolverá unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Formularanse problemas, relativos a cada tema, que o alumno terá que resolver.
Proba obxectiva Proba consistente en resolución de problemas como os vistos na clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Formularanse as dúbidas e ideas para a realización do exercicio en soporte informático

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A23 B2 B1 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Exame final, de tipo práctico, consistente na resolución de problemas similares aos vistos na clase. 60
Prácticas a través de TIC A5 B7 C3 Evaluarase o traballo do alumno nas clases prácticas informatizadas. 10
Sesión maxistral A1 A2 A23 B1 B2 B5 C8 C7 C6 C5 C4 C2 C1 Asistencia e actitude na clase. 10
Solución de problemas B7 B4 B3 Evaluarase o traballo do alumno nas clases prácticas dedicadas á resolución de problemas. 10
Proba de resposta múltiple A1 B6 B5 Test de 10 preguntas teóricas, con tres posibles respostas cada unha. 10
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura hai que obter unha nota mínima de 5, cun mínimo de 4 (sobre 10) no exame práctico final.


Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

Proba de resposta múltiple (10%), Prácticas a través de TIC (10%), entrega de exercicios propostos (10%) e proba obxectiva (70%). 

Na convocatoria de Xullo a nota será a do exame práctico únicamente, para todo o alumnado que non superase a asignatura na primeira oportunidade.

Fontes de información
Bibliografía básica

REY GRAÑA, C; RAMIL DÍAZ, M, 2007, Introducción a la Estadística Descriptiva, Ed. Netbiblo.

Bibliografía complementaria

PEÑA, D. e ROMO, J., 2003, Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. McGraw-Hill.

CASAS, J.M.; DOMINGUEZ, J.; GARCÍA, C.; MARTOS, E.I.; RIVERA, L.F. y ZAMORA, A.I., 2010, Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. Universitaria Ramón Areces.

CASAS, J.M.; GARCÍA, C.; RIVERA, L.F. e ZAMORA, A.I., 2006, Ejercicios de Estadística Descriptiva y Probabilidad, Ed. Pirámide.

URIEL, E. y MUÑIZ M., 1988, Estadística económica y empresarial, Ed. A. C.

MARTÍN-PLIEGO, F. J., 2007, Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica, Ed. Thomson.

MARTÍN-GUZMÁN, P. e outros, 2006. Manual de Estadística descriptiva. Ed. Civitas


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Requírense coñecementos de matemáticas (álxebra e cálculo). É indispensable o uso de calculadora



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías