Identifying Data 2020/21
Subject (*) Statistics Code 662G01012
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Molina Nieto, Victoria
E-mail
victoria.molina@udc.es
Lecturers
Molina Nieto, Victoria
E-mail
victoria.molina@udc.es
Web
General description Esta materia pretende proporcionar ao estudante unha primeira visión, moi simple, respecto ás técnicas máis elementais para proceder á análise das series de datos. Á súa finalización o alumnado debe ser capaz de analizar a distribución dunha variable relacionada co sector turístico e de estudar as relacións entre dous ou máis variables.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizaron cambios nos contidos


2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Sesión maxistral

*Metodoloxías docentes que se modifican
Proba obxectiva: será substituída polo resto de metodoloxías de avaliación, tanto en primeira como en segunda oportunidade.
Proba de resposta múltiple: será una proba tipo test pero elimínanse as restriccións en canto a número de preguntas, respostas e respostas correctas.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Moodle, Teams e correo electrónico


4. Modificacións na avaliación

50 Proba de resposta múltiple (Probas en liña realizadas a través de Moodle, convocadas cunha antelación mínima de dous días)
20 Solución de problemas (Enunciados propostos que deben ser resoltos individualmente e entregados en Moodle)
30 Prácticas TIC (Enunciados propostos que deben ser resoltos individualmente mediante follas de cálculo e entregados en Moodle)

*Observacións de avaliación:
Non hai mínimos nas metodoloxías de avaliación. Tódalas avaliacións serán en liña. En segunda oportunidade, mantéñense as tres metodoloxías, aínda que no que se refire ás probas en liña, en vez de dúas será unha soa, a realizar en liña no día e hora nos que estaba prevista a proba final de segunda avaliación.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizou ningún cambio na bibliografía/webgrafía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Buscar datos do sector turístico e utilizar ferramenta informática para a realización dos cálculos necesarios para analizar devandita información A5
B4
B6
B7
C3
C5
Elaborar e presentar un informe de resultados da análise da información A2
A23
B2
B3
B4
B5
C4
Familiarizarse coas técnicas e métodos estatísticos adecuados para a captación e tratamento da información dispoñible A1
B1
C1
C2
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Elaboración de tablas de datos estatísticos

1.1 Datos estatísticos
1.2 Elaboración de tablas estatísticas unidimensionais
1.2.1 Tablas de distribucións de frecuencias con datos sen agrupar
1.2.2 Tablas de distribucións de frecuencias con datos agrupados
1.3 Representacións gráficas
Tema 2. Análise de datos estatísticos 2.1 Introdución
2.2 Medidas de posición de tendencia centrais e non centrais
2.3 Medidas de dispersión absolutas e relativas
2.4 Medidas de forma
2.5 Medidas de concentración
Tema 3. Números índices 3.1 Introdución
3.2 Números índices simples e complexos
3.3 Cambio de base e enlace de series
3.4 Índices de precios. Deflactación
Tema 4. Series temporais 4.1 Definición e representación gráfica
4.2 Componentes dunha serie de tempo
4.3 Análise da tendencia mediante o método das medias móviles
4.4 Análise das variacións estacionais mediante o método da razón á media móvil. Desestacionalización
4.5 Análise da evolución temporal dunha serie. Tasa de variación
Tema 5. Distribucións bidimensionais 5.1 Tablas de correlación e continxencia
5.2 Distribucións marxinais
5.3 Distribucións condicionadas
5.4 Covariación
5.5 Correlación
Tema 6. Análise da regresión 6.1 Introdución
6.2 O axuste mínimo cuadrático ordinario
6.3 Propiedades do axuste
6.4 O coeficiente de determinación
6.5 O modelo múltiple

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 21 44 65
Multiple-choice questions A1 B5 B6 1 7 8
ICT practicals A5 B7 C3 5 3 8
Problem solving B3 B4 B7 14 36 50
Objective test A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 2 15 17
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición da materia teórica da asignatura por parte do profesor
Multiple-choice questions Proba tipo test con 10 preguntas, 3 posibles respuestas cada unha, só unha correcta
ICT practicals Cálculo de resultados, a partir duns datos concretos, en soporte informático. Orientarase ao alumno para a obtención dos datos e a realización dos cálculos.
Problem solving Técnica mediante a que se resolverá unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Formularanse problemas, relativos a cada tema, que o alumno terá que resolver.
Objective test Proba consistente en resolución de problemas como os vistos na clase.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Formularanse as dúbidas e ideas para a realización do exercicio en soporte informático

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A1 B5 B6 Test de 10 preguntas teóricas, con tres posibles respostas cada unha. 10
Problem solving B3 B4 B7 Evaluarase o traballo do alumno nas clases prácticas dedicadas á resolución de problemas. 10
ICT practicals A5 B7 C3 Evaluarase o traballo do alumno nas clases prácticas informatizadas. 10
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia e actitude na clase. 10
Objective test A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Exame final, de tipo práctico, consistente na resolución de problemas similares aos vistos na clase. 60
 
Assessment comments
<p> Para aprobar a asignatura hai que obter unha nota mínima de 5, cun mínimo de 4 (sobre 10) no exame práctico final.
</p><div><br /></div><div><u>Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:</u></div><div><u><br /></u></div><div>Proba de resposta múltiple (10%), Prácticas a través de TIC (10%), entrega de exercicios propostos (10%) e proba obxectiva (70%).&nbsp;</div><div><br /></div><div><u>Na convocatoria de Xullo a nota será a do exame práctico únicamente, para todo o alumnado que non superase a asignatura na primeira oportunidade.</u></div>

Sources of information
Basic

REY GRAÑA, C; RAMIL DÍAZ, M, 2007, Introducción a la Estadística Descriptiva, Ed. Netbiblo.

Complementary

PEÑA, D. e ROMO, J., 2003, Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. McGraw-Hill.

CASAS, J.M.; DOMINGUEZ, J.; GARCÍA, C.; MARTOS, E.I.; RIVERA, L.F. y ZAMORA, A.I., 2010, Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. Universitaria Ramón Areces.

CASAS, J.M.; GARCÍA, C.; RIVERA, L.F. e ZAMORA, A.I., 2006, Ejercicios de Estadística Descriptiva y Probabilidad, Ed. Pirámide.

URIEL, E. y MUÑIZ M., 1988, Estadística económica y empresarial, Ed. A. C.

MARTÍN-PLIEGO, F. J., 2007, Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica, Ed. Thomson.

MARTÍN-GUZMÁN, P. e outros, 2006. Manual de Estadística descriptiva. Ed. Civitas


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Requírense coñecementos de matemáticas (álxebra e cálculo). É indispensable o uso de calculadora



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.