Identifying Data 2022/23
Subject (*) Statistics Code 662G01012
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Matemáticas
Coordinador
Molina Nieto, Victoria
E-mail
victoria.molina@udc.es
Lecturers
Molina Nieto, Victoria
E-mail
victoria.molina@udc.es
Web
General description Esta materia pretende proporcionar ao estudantado unha primeira visión, moi simple, respecto ás técnicas máis elementais para proceder á análise das series de datos. Á súa finalización o alumnado debe ser capaz de analizar a distribución dunha variable relacionada co sector turístico e de estudar as relacións entre dous ou máis variables.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Buscar datos do sector turístico e utilizar ferramenta informática para a realización dos cálculos necesarios para analizar devandita información A5
B4
B6
B7
C3
C5
Elaborar e presentar un informe de resultados da análise da información A2
A23
B2
B3
B4
B5
C4
Familiarizarse coas técnicas e métodos estatísticos adecuados para a captación e tratamento da información dispoñible A1
B1
C1
C2
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Elaboración de tablas de datos estatísticos

1.1 Datos estatísticos
1.2 Elaboración de tablas estatísticas unidimensionais
1.2.1 Tablas de distribucións de frecuencias con datos sen agrupar
1.2.2 Tablas de distribucións de frecuencias con datos agrupados
1.3 Representacións gráficas
Tema 2. Análise de datos estatísticos 2.1 Introdución
2.2 Medidas de posición de tendencia centrais e non centrais
2.3 Medidas de dispersión absolutas e relativas
2.4 Medidas de forma
2.5 Medidas de concentración
Tema 3. Números índices 3.1 Introdución
3.2 Números índices simples e complexos
3.3 Cambio de base e enlace de series
3.4 Índices de precios. Deflactación
Tema 4. Series temporais 4.1 Definición e representación gráfica
4.2 Componentes dunha serie de tempo
4.3 Análise da tendencia mediante o método das medias móviles
4.4 Análise das variacións estacionais mediante o método da razón á media móvil. Desestacionalización
4.5 Análise da evolución temporal dunha serie. Tasa de variación
Tema 5. Distribucións bidimensionais 5.1 Tablas de correlación e continxencia
5.2 Distribucións marxinais
5.3 Distribucións condicionadas
5.4 Covariación
5.5 Correlación
Tema 6. Análise da regresión 6.1 Introdución
6.2 O axuste mínimo cuadrático ordinario
6.3 Propiedades do axuste
6.4 O coeficiente de determinación
6.5 O modelo múltiple

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 21 44 65
Multiple-choice questions A1 B5 B6 1 7 8
ICT practicals A5 B7 C3 4 4 8
Problem solving B3 B4 B7 14 36 50
Objective test A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 2 15 17
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición da materia teórica da asignatura por parte da profesora
Multiple-choice questions Proba tipo test con 10 preguntas con varias respostas posibles, soamente unha correcta
ICT practicals Cálculo de resultados, a partir duns datos concretos, en soporte informático. Orientarase ao alumnado para a obtención dos datos e a realización dos cálculos.
Problem solving Técnica mediante a que se resolverá unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron. Formularanse problemas, relativos a cada tema, que o alumnado terá que resolver.
Objective test Proba consistente en resolución de problemas como os vistos na clase.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Formularanse as dúbidas e ideas para a realización do exercicio en soporte informático

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A23 B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Exame final, de tipo práctico, consistente na resolución de problemas similares aos vistos na clase. 60
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A23 B1 B2 B5 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia e participación na clase. 10
ICT practicals A5 B7 C3 Evaluarase o traballo do alumnado nas clases prácticas informatizadas. 10
Problem solving B3 B4 B7 Evaluarase o traballo do alumnado, e a súa participación, nas clases prácticas dedicadas á resolución de problemas. 10
Multiple-choice questions A1 B5 B6 Test de 10 preguntas teóricas, con varias posibles respostas cada unha. 10
 
Assessment comments

Para aprobar a asignatura hai que obter unha nota mínima de 5, cun mínimo de 4 (sobre 10) no exame práctico final.

Os alumnos e alumnas que non acudan ao exame final terán a calificación de NON PRESENTADO


Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

Proba de resposta múltiple (15%), Prácticas a través de TIC (15%), entrega de exercicios propostos (10%) e proba obxectiva (60%). 


Na convocatoria de 2ª oportunidade a nota será a do exame práctico (60%) , proba de resposta múltiple (20%) e prácticas a través de TIC (20%), para todo o alumnado que non superase a asignatura na primeira oportunidade.


A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.



Sources of information
Basic

REY GRAÑA, C; RAMIL DÍAZ, M, 2007, Introducción a la Estadística Descriptiva, Ed. Netbiblo.

Complementary

PEÑA, D. e ROMO, J., 2003, Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. McGraw-Hill.

CASAS, J.M.; DOMINGUEZ, J.; GARCÍA, C.; MARTOS, E.I.; RIVERA, L.F. y ZAMORA, A.I., 2010, Estadística para las Ciencias Sociales, Ed. Universitaria Ramón Areces.

CASAS, J.M.; GARCÍA, C.; RIVERA, L.F. e ZAMORA, A.I., 2006, Ejercicios de Estadística Descriptiva y Probabilidad, Ed. Pirámide.

URIEL, E. y MUÑIZ M., 1988, Estadística económica y empresarial, Ed. A. C.

MARTÍN-PLIEGO, F. J., 2007, Introducción a la Estadística económica y empresarial. Teoría y práctica, Ed. Thomson.

MARTÍN-GUZMÁN, P. e outros, 2006. Manual de Estadística descriptiva. Ed. Civitas


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

<p>Requírense coñecementos de matemáticas (álxebra e cálculo). É indispensable o uso da calculadora</p>



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.