Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Intermediación turística e transporte I Código 662G01013
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Profesorado
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é describir, detallar e coñecer os elementos principais da xestión de intermediación e distribución dos produtos e servizos turísticos nas axencias de viaxes, físicas e virtuais, tendo en conta o espazo no que se desenvolven na actualidade, as infraestruturas, o marco legal, as novas tecnoloxías e os procedementos operativos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de análise e síntese. Comunicación oral e escrita na lingua nativa. Solución de problemas. Pensamento Crítico. Aprendizaxe autónoma. B1
B2
B3
B4
B6
Compromiso ético. B5
B7
Comprender el carácter dinámico y evolutivo del turismo y de la nueva sociedad del ocio. A3
A6
Convertir un problema empírico en un objetiv de investigación y elaborar conclusiones. Definir objetivos, estrategias y políticas comerciales. Reconocer los principales agentes turísticos. Conocimientos para adquirir en el ámbito de los procedementos operativos de las empresas de intermediación. Utilizar y analizar las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en los distintos ámbitos del sector turístico. A5
A7
A11
A12
A13
A14
A18
A22
A24
A32
Creatividad. Iniciativa y espíritu emprendedor. Motivación por la calidad. A33
A34
A35
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Unidade didáctica I: A distribución comercial no sector turístico.

Tema 1. Introducción á distribución turística.
Tema 2. A canle de distribución no sector turístico.
Unidade didáctica 2: Estructura da distribución comercial no sector turístico .
Tema 3. As axencias de viaxes na distribución turística.
Tema 4. Os tour operadores na distribución turística.
Tema 5. Os GDS e los CRS na distribución turística.
Tema 6. As centrais de reservas na distribución turística
Unidad didáctica 3: A distribución comercial ante os cambios no sector turístico. Tema 7. As tecnoloxías e a distribución turística.
Unidade didáctica 4: A intermediación das axencias de viaxes Tema 8: Intermediación na venda de transporte aéreo
Tema 9: Intermediación na venda de transporte marítimo
Tema 10: Intermediación na venda de transporte ferroviario
Tema 11: Intermediación na venda de transporte de carretera
Tema 12: Intermediación na venda de aloxamentos turísticos e restauración.
Tema 13: Intermediación na venda de Viaxes Combinadas.
Tema 14: Intermediación na venda de outros servizos turísticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A24 A32 A35 B2 B5 C2 C3 C4 C5 C7 C8 25 0 25
Traballos tutelados A13 A22 A24 A32 A33 A34 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C3 C6 24 93 117
Proba mixta A5 A12 A22 A24 B3 B4 C1 2 4 6
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Realizaranse traballos tutelados relacionados co contido da materia e a presentación oral de aqueles que sinale o profesor.
Proba mixta Proba que integra preguntas obxectivas de teoría e problemas prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.

Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ó inicio do curso un calendario específico de tutorías compatible coa súa dedicación, motivo polo que o mencionado alumnado deberase poñer en contacto co profesor os primeiros dez días do cuatrimestre no que se imparte a asignatura, coa finalidade de fixar dito calendario.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A13 A22 A24 A32 A33 A34 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C3 C6 Realización dun ou varios traballos tutelados relacionados cos bloques de contidos da materia. Valorarase: O axuste da presentación ás instrucións; A calidade formal da presentación; A calidade e creatividade dos contidos da presentación; A amplitude e pertinencia das fontes de información utilizadas máis aló das indicadas. Non entregar un traballo supón que este puntúe como cero “0” no cálculo da nota media de tódolos traballos tutelados e ademais supón a perda da porcentaxe correspondente na nota final. 50
Proba mixta A5 A12 A22 A24 B3 B4 C1 Realización dunha proba mixta que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia. 50
 
Observacións avaliación

OPCIÓN A

Alumnado con dedicación completa:
asistencia/participación nas actividades de clase igual ou superior ó 80%:

Os criterios de avaliación son os mesmos para cada
unha das oportunidades de avaliación. 

A nota final da asignatura calcularase da forma
seguinte:


  • a) Traballos tutelados e presentación oral daqueles indicados polo
    profesor (50%).

  • b) Examen escrito (tipo proba mixta) sobre os contidos de la materia
    (50%).

Para superar a materia é necesario obter unha
puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación.

Na convocatoria adiantada, e sólo neste caso,
realizarase unha proba mixta encamiñada a evaluar tódalas competencias e
contidos propios da materia.

Os criterios de puntuación dos traballos tutelados,
presentación oral e proba mixta daranse a coñecer no momento da realización dos
mesmos e subministraranse xunto cos enunciados destes.

A entrega dos traballos tutelados realizase
exclusivamente a través da plataforma Moodle, cumplindo coa data límite de
entrega que para cada traballo fixe o profesor. Os traballos entregados fora de
prazo ou entregados mediante outra vía serán calificados como “non presentados”.
Non entregar un traballo ou non acudir á presentación oral do mesmo supón que
éste puntúe como cero “0” no cálculo da nota media de tódolos traballos
tutelados e supón por oturo lado a perda da procentaxe correspondente da nota
final.

Se a calificación final do alumno en primeira
oportunidade para esta materia é inferior a 5 puntos ( sobre un máximo de 10
puntos), éste terá que acudir á segunda oportunidade e realizar novamente a
proba mixta (non se conservan as calificacións obtidas na proba mixta dunha
oportunidade para outra) e ademáis terá que realizar novamente tódolos
traballos tutelados calificados como suspensos ou non presentados (consérvanse
as calificacións dos traballos aprobados dunha oportunidade para outra). Para
superar a materia en segunda oportunidade, ó igual que en primeira
oportunidade, é necesario obter una puntuación do 50% do peso de cada una das
partes obxecto de avaluación (traballos tutelados e proba mixta).

 

Dado que a materia sigue criterios de avaliación
continua, a asistencia a clase é obrigatoria. Todo alumno que supere un 20% de
faltas de asistencia a clase non xustificadas perderá o dereito a presentarse ó
examen de avaliación final, e terá que presentarse ao mesmo na seguinte
oportunidade.

Os únicos utensilios cos que está permitido acceder ó
recinto da proba son os básicos para contestar ó exame: lápiz, bolígrafo ou
pluma, goma de borrar e calculadora non programable.

Está expresamente prohibido o acceso ó recinto do
examen con: a) teléfonos móbiles ou calquera outro tipo de dispositivo que
permita comunicación a distancia e/ou almacenamento de información; b) apuntes,
anotacións, libros ou material similar que no fose expresamente autorizado na
convocatoria do

examen o una páxina web (Moodle) da materia. A non observancia desta norma
supón que se considere como realizada a proba en fraude e iso con independencia
de que quen teña no recinto da proba tales dispositivos ou material sinalado os
empregase ou non no curso desta.

O alumno deberá acreditar a súa persoalidade de acordó
coa normativa vixente.

Segundo establecen as "Normas de avaliación,
revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado
universitario (aprobada o 19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no Art. 21.2:
Considerarase como “Non presentado” (NP) a aquel estudante que, estando matriculado
na materia, non concorra ás distintas actividades de avaliación que se
establecen para o curso académico. 

Así, será cualificado como “Non presentado” cando:

a) Non complete o proceso de avaliación continua, nas
condicións que figure na guía docentes, ou 

b) Non se presente á proba do período oficial de
avaliación. 

Ademais, para aprobar a materia,Intermediación I ou II
ou Comercialización, todos os alumnos deberán pasar un período de formación
práctica de dous meses nunha empresade intermediación. Estas prácticas poderán
desenrrolarse ao longo do segundo,terceiro ou carto curso de xeito indistinto.

OPCIÓN B

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos
estudantes de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b; e 4.5) (29 de maio de 2012).

Alumnado cunha asistencia/participación nas
actividades de clase inferior ao 80%:

Excepto para as datas aprobadas en Xunta da Escola no
que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase, ó inicio do
cuatrimestre, un calendario específico de datas compatibles coa súa dedicación,
motivo polo cal o mencionado alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da
materia nos dez primeiros días do cuatrimestre no que se imparte a materia, coa
finalidade de fixar dito calendario. As probas tendrán o mesmo formato que para
os alumnos con dedicación a tempo completo


Fontes de información
Bibliografía básica Iglesias Tovar, Juan Ramon (2007). Comercialización de productos y servicios turísticos. Editorial Síntesis, Madrid.
Ameigeiras Martinez, Celia (2014). Comercialización y venta de servicios turísticos. Editorial Síntesis, Madrid.
De Borja Solé, Luis y Gomis, Joan Miquel (2009). El nuevo paradigma de la intermediación turística. Editorial Pirámide, Madrid.
Albert Piñole, Isabel (2015). Gestión de viajes, servicios y productos turísticos. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
Mitre Aranda, María (2006). La producción e intermediación turística en el sector de las agencias de viajes. Ediciones de la Universidad de Oviedo, Oviedo.
Del Alcázar Martínez, Benjamin (2002). Los canales de distribución en el sector turístico. Editorial ESIC, Madrid.

Bibliografía complementaria Voleger Ruiz, Carlos y Hernandez Armand, Enrique (2000). El mercado turístico: estructura, operaciones y procesos de producción. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
De Pablo Redondo, Rosana (2004). Las nuevas tecnologías aplicadas al turismo. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías