Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Intermediación turística e transporte I Código 662G01013
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Profesorado
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é describir, detallar e coñecer os elementos principais da xestión de intermediación e distribución dos produtos e servizos turísticos nas axencias de viaxes, físicas e virtuais, tendo en conta o espazo no que se desenvolven na actualidade, as infraestruturas, o marco legal, as novas tecnoloxías e os procedementos operativos.
Plan de continxencia 1. MODIFICIACIÓNS NOS CONTIDOS:
– Non se realizan cambios
2. METODOLOXÍAS
2.1. METODOLOXÍAS DOCENTES QUE SE MANTEÑEN:
- Mantéñense os horarios segundo o calendario escolar de teóricas e seminarios facendo a exposición do contido da materia ó alumando a través dun powerpoint, que se colgará en moodle coa información ampliada para o seu posterior estudio/consulta.
- Mantéñense as titorías de atención persoalizada levadas a cabo por subgrupos segundo o calendario escolar establecido.
- Mantense a atención persoalizada ó alumando que así o solicite.
2.2. METODOLOXÍAS DOCENTES QUE SE MODIFICAN:
- Nas teóricas e seminarios, faise a exposición do contido ó alumnado a través de powerpoint vía Microsoft Teams, que se colga en Moodle coa información ampliada para o seu posterior estudo/consulta. Cólgase material de apoio (vídeos a través de Microsoft Tams ou Moodle).
- As titorías, levadas a cabo por subgrupos segundo o calendario escolar establecido realízanse vía Microsoft Teams. Cólgase material de apoio (vídeos a través de Microsoft Tems ou Moodle).
- A atención persoalizada ó alumnado que así o solicite levarase a cabo mediante correo electrónico, Moodle ou Microsoft Teams.
3. MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSOALIZADA Ó ALUMNADO:
Válidas para todo o alumando:
a) Alumnado con dedicación completa
b) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)
Empregarase O Correo electrónico, Moodle e Microsoft Teams segundo se detalla a continuación:
- Correo electrónico:
Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle:
Diariamente. Segundo a necesidade do alumando.
Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Microsoft Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo, para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN:
- O exame final: suprímese polo que non terá peso na calificación da asignatura; e a parte práctica pasa a ter un peso na cualificación da materia do 100%:
Os traballos a realizar na guía docente inicial tiñan un peso do 50% e o exame final tiña un peso de outro 50%. En caso necesario ante unha nova situación de emerxencia o alumando non se someterá á avaliación do exame final e a parte de traballos pasará a ter un valor do 100% na calificación final da materia (a calificación máxima será de 10 puntos sobre 10, e calificación mínima para superar a materia será de 5 puntos sobre 10). A calificación final da materia obterase da suma das calificacións obtidas en cada un dos traballos, que pasarán a duplicar o valor máximo da calificación que incialmente se lles otorgara para alcanzar de este modo un total máximo de 10 puntos, en lugar dos 5 puntos máximo inicialmente previstos.
Aclaración importante: Os traballos non presentados restan sobre a calificación dese traballo su misma puntuación máxima asignada).
4.1. OBSERVACIONS DA AVALIACION:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
- SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
- Elaboración e presentación dos traballos tutelados e análise de fontes documentais con presentación telemática daqueles indicados polo profesor (100%).
B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
- Elaboración e presentación dos traballos tutelados y análise de fontes documentais con presentación telemática daqueles indicados polo profesor (100%).
- REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
a) Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
b) Obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 (ou equivalente) en la parte objeto de evaluación ( traballos tutelados e análise de foentes documentais con presentación telemática daqueles indicados polo profesor).
c) Entregar os traballos tutelados e análise de fontes documentais con presentación telemática daqueles indicados polo profesor na data que se fixe.
d) A 2ª oportunidade estará sometida ós mesmos criterios que a 1ª portunidade
5. MODIFICACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA OU WEBGRAFÍA:
- Non se realizarán cambios. Disporán de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de análise e síntese. Comunicación oral e escrita na lingua nativa. Solución de problemas. Pensamento Crítico. Aprendizaxe autónoma. B1
B2
B3
B4
B6
Compromiso ético. B5
B7
Comprender el carácter dinámico y evolutivo del turismo y de la nueva sociedad del ocio. A3
A6
Convertir un problema empírico en un objetiv de investigación y elaborar conclusiones. Definir objetivos, estrategias y políticas comerciales. Reconocer los principales agentes turísticos. Conocimientos para adquirir en el ámbito de los procedementos operativos de las empresas de intermediación. Utilizar y analizar las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en los distintos ámbitos del sector turístico. A5
A7
A11
A12
A13
A14
A18
A22
A24
A32
Creatividad. Iniciativa y espíritu emprendedor. Motivación por la calidad. A33
A34
A35
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Unidade didáctica I: A distribución comercial no sector turístico.

Tema 1. Introducción á distribución turística.
Tema 2. A canle de distribución no sector turístico.
Unidade didáctica 2: Estructura da distribución comercial no sector turístico .
Tema 3. As axencias de viaxes na distribución turística.
Tema 4. Os tour operadores na distribución turística.
Tema 5. Os GDS e los CRS na distribución turística.
Tema 6. As centrais de reservas na distribución turística
Unidad didáctica 3: A distribución comercial ante os cambios no sector turístico. Tema 7. As tecnoloxías e a distribución turística.
Unidade didáctica 4: A intermediación das axencias de viaxes Tema 8: Intermediación na venda de transporte aéreo
Tema 9: Intermediación na venda de transporte marítimo
Tema 10: Intermediación na venda de transporte ferroviario
Tema 11: Intermediación na venda de transporte de carretera
Tema 12: Intermediación na venda de aloxamentos turísticos e restauración.
Tema 13: Intermediación na venda de Viaxes Combinadas.
Tema 14: Intermediación na venda de outros servizos turísticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A24 A32 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 20 40
Análise de fontes documentais A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 24 34
Traballos tutelados A13 A22 A24 A32 A33 A34 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C3 C6 20 48 68
Proba mixta A3 A5 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A22 A24 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 4 6
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Análise de fontes documentais Análise de fontes documentais (un ou varios estudios publicados en revistas científicas ou do sector turístico que serán facilitado ao longo do cuatrimestre).
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Realizaranse traballos tutelados relacionados co contido da materia e a presentación oral de aqueles que sinale o profesor.
Proba mixta Proba que integra preguntas obxectivas de teoría e problemas prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.

Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ó inicio do curso un calendario específico de tutorías compatible coa súa dedicación, motivo polo que o mencionado alumnado deberase poñer en contacto co profesor os primeiros dez días do cuatrimestre no que se imparte a asignatura, coa finalidade de fixar dito calendario.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A13 A22 A24 A32 A33 A34 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C3 C6 Realización dun ou varios traballos tutelados relacionados cos bloques de contidos da materia. Valorarase: o axuste da presentación ás instrucións; a calidade formal da presentación; a calidade e creatividade dos contidos da presentación; a amplitude e pertinencia das fontes de información utilizadas máis aló das indicadas.

Presentación oral de traballos tutelados. Valorarase: o axuste da presentación ás instruccións, a calidade e creatividade dos contidos da presentación, a amplitude e pertinencia das fontes de información empregadas máis aló das indicadas e a calidade das respostas no turno de preguntas que seguirá á presentación.
35
Análise de fontes documentais A5 A6 A13 A24 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Análise de fontes documentais (un ou varios estudios publicados en revistas científicas ou do sector turístico que serán facilitado ao longo do cuatrimestre). 15
Proba mixta A3 A5 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A22 A24 B1 B3 B4 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización dunha proba mixta que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia. 50
 
Observacións avaliación

OPCIÓN A

Alumnado con dedicación completa: asistencia/participación
nas actividades de clase igual ou superior ó 80%:

Os criterios de avaliación son os mesmos
para cada unha das oportunidades de avaliación, incluindo a convocatoria
adiantada.

A nota final da asignatura calcularase da
forma seguinte:

PARTE PRÁCTICA (50%), composta de:


  • Traballos tutelados e análise de fontes documentais con presentación
    oral  daqueles indicados polo profesor

PRUEBA MIXTA (50%):


  • Examen escrito (tipo proba mixta) sobre os contidos de la
    materia 

Para superar a materia é necesario obter
unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación. Parte práctica (composta por traballos tutelados e análise de
fontes documentais con presentación oral daqueles indicados polo profesor)
e proba mixta (examen escrito) 

Os criterios de puntuación
dos  traballos tutelados e análise de fontes documentais con
presentación oral daqueles indicados polo profesor e proba mixta daranse a
coñecer no momento da realización dos mesmos e subministraranse xunto cos
enunciados destes.

A entrega dos traballos tutelados e
análise de fontes documentais realizarase exclusivamente a través da plataforma
Moodle (salvo indicación ao contrario por parte do profesor) e cumplindo coa
data límite de entrega establecida. Serán calificados como "non
presentado" as análises de fontes documentais e de traballos tutelados
entregados fora de prazo ou non entregados. O feito de non acudir a unha
presentación oral implicará tamén a calificación de "non presentado"
dese exercicio. A efectos de cálculo da calificación final da parte práctica
correspondente ós traballos tutelados e á análise de fontes documentais, a non
presentación dalgunha das tarefas penalizará coa resta na nota final da parte
práctica do valor atribuido á mencionada tarefa calificada como non presentada.

Se a calificación final do alumno en primeira
oportunidade na parte práctica da materia é inferior a 5 puntos ( sobre un
máximo de 10 puntos), éste terá que acudir á segunda oportunidade e realizar
novamente a proba mixta (non se conservan as calificacións obtidas na proba
mixta dunha oportunidade para outra) e ademáis terá que realizar novamente
tódolos traballos tutelados e análises de fontes documentais calificados como
suspensos ou non presentados (consérvanse as calificacións das tarefas
aprobados dunha oportunidade para outra). Para superar a materia en segunda
oportunidade, ó igual que en primeira oportunidade, é necesario obter una
puntuación do 50% do peso de cada una das partes obxecto de avaliación: parte
práctica (composta por traballos tutelados e análise de fontes documentais con
presentación oral daqueles indicados polo profesor) e proba mixta (examen
escrito) 

Dado que a materia sigue criterios de
avaliación continua, a asistencia a clase é obrigatoria. Todo alumno que supere
un 20% de faltas de asistencia a clase non xustificadas perderá o dereito a
presentarse ó examen de avaliación final, e terá que presentarse ao mesmo na
seguinte oportunidade.

Os únicos utensilios cos que está
permitido acceder ó recinto da proba son os básicos para contestar ó exame:
lápiz, bolígrafo ou pluma, goma de borrar e calculadora non programable.

Está expresamente prohibido o acceso ó
recinto do examen con: a) teléfonos móbiles ou calquera outro tipo de
dispositivo que permita comunicación a distancia e/ou almacenamento de
información; b) apuntes, anotacións, libros ou material similar que no fose
expresamente autorizado na convocatoria do examen o una páxina web (Moodle) da
materia. A non observancia desta normasupón que se considere como realizada a
proba en fraude e iso con independenciade que quen teña no recinto da proba
tales dispositivos ou material sinalado os empregase ou non no curso desta.

O alumno deberá acreditar a súa
persoalidade de acordó coa normativa vixente.

Segundo establecen as "Normas de
avaliación,revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario (aprobada o 19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no
Art. 21.2:Considerarase como “Non presentado” (NP) a aquel estudante que,
estando matriculado na materia, non concorra ás distintas actividades de avaliación
que se establecen para o curso académico.

Deste xeito, será cualificado como “Non
presentado” cando:

a) Non complete o proceso de avaliación
continua, nas condicións que figure na guía docentes, ou

b) Non se presente á proba do período
oficial de avaliación.

Ademáis, para aprobar a materia
Intermediación I , todos os alumnos deberán pasar un período de formación práctica
de dous meses nunha empresa de intermediación. Estas prácticas poderán
desenrrolarse ao longo do segundo, terceiro ou cuarto curso de xeito
indistinto.

OPCIÓN B

Alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes
de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b; e 4.5) (29 de maio de 2012).

Alumnado cunha asistencia/participación
nas actividades de clase inferior ao 80%:

Excepto para as datas aprobadas en Xunta
da Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase, ó inicio do cuatrimestre, un calendario específico de datas
compatibles coa súa dedicación,motivo polo cal o mencionado alumnado deberá
poñerse en contacto co profesor da materia nos dez primeiros días do
cuatrimestre no que se imparte a materia, coa finalidade de fixar dito
calendario.

Os criterios de avaliación serán idénticos
ós descritos para o alumnado con dedicación a tempo completo (Opción A),
exceptuando o criterio de asistencia a clase que no caso do alumnado con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de
asistencia permítese segundo a normativa una asistencia/participación nas
actividades de clase inferior ao 80%.


Fontes de información
Bibliografía básica Iglesias Tovar, Juan Ramon (2007). Comercialización de productos y servicios turísticos. Editorial Síntesis, Madrid.
Ameigeiras Martinez, Celia (2014). Comercialización y venta de servicios turísticos. Editorial Síntesis, Madrid.
De Borja Solé, Luis y Gomis, Joan Miquel (2009). El nuevo paradigma de la intermediación turística. Editorial Pirámide, Madrid.
Albert Piñole, Isabel (2015). Gestión de viajes, servicios y productos turísticos. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
Mitre Aranda, María (2006). La producción e intermediación turística en el sector de las agencias de viajes. Ediciones de la Universidad de Oviedo, Oviedo.
Del Alcázar Martínez, Benjamin (2002). Los canales de distribución en el sector turístico. Editorial ESIC, Madrid.

Bibliografía complementaria Voleger Ruiz, Carlos y Hernandez Armand, Enrique (2000). El mercado turístico: estructura, operaciones y procesos de producción. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
De Pablo Redondo, Rosana (2004). Las nuevas tecnologías aplicadas al turismo. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Turismo/662G01009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías