Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Intermediación turística e transporte I Código 662G01013
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Profesorado
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é describir, detallar e coñecer os elementos principais da xestión de intermediación e distribución dos produtos e servizos turísticos nas axencias de viaxes, físicas e virtuais, tendo en conta o espazo no que se desenvolven na actualidade, as infraestruturas, o marco legal, as novas tecnoloxías e os procedementos operativos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Demostrar que se pode comunicar de maneira efectiva no seu idioma nativo tanto oralmente como por escrito. A3
A13
A24
A33
B2
B6
C1
C2
Entender a nova sociedade do lecer e o dinamismo e carácter evolutivo do turismo. A3
B2
B7
C1
Empregar e profundar no uso das tecnoloxías da información e comunicación no subsector da intermediación turística. A22
B7
C1
Comprender como se deseñan as políticas comerciais, estratexias e como se fixan obxectivos a alcanzar no subsector da intermediación turística A3
A5
A6
A7
A11
A13
A14
A18
A22
A24
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C5
C8
Entender a configuración das axencias de viaxes tanto no ámbito presencial como no virtual. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A12
A14
A18
A19
A22
A26
A27
B4
B5
C3
C4
C5
C6
Comprender, deseñar e poñer en práctica os principios esenciais de xestión no subsector da intermediación turística. A3
A5
A6
A7
B1
B4
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Unidade didáctica I: A distribución comercial no sector turístico.

Tema 1. Introducción á distribución turística.
Tema 2. A canle de distribución no sector turístico.
Unidade didáctica 2: Estructura da distribución comercial no sector turístico .
Tema 3. As axencias de viaxes na distribución turística.
Tema 4. Os tour operadores na distribución turística.
Tema 5. Os GDS e los CRS na distribución turística.
Tema 6. As centrais de reservas na distribución turística
Unidad didáctica 3: A distribución comercial ante os cambios no sector turístico. Tema 7. As tecnoloxías e a distribución turística.
Unidade didáctica 4: A intermediación das axencias de viaxes Tema 8: Intermediación na venda de transporte aéreo
Tema 9: Intermediación na venda de transporte marítimo
Tema 10: Intermediación na venda de transporte ferroviario
Tema 11: Intermediación na venda de transporte de carretera
Tema 12: Intermediación na venda de aloxamentos turísticos e restauración.
Tema 13: Intermediación na venda de Viaxes Combinadas.
Tema 14: Intermediación na venda de outros servizos turísticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A11 A12 A13 A14 A18 A19 A24 A26 A27 A32 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 42 62
Traballos tutelados A3 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 18 37 55
Análise de fontes documentais A3 A5 A7 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 12 16
Proba mixta A3 A5 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 13 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Na actividade da sesión maxitral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introducción de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construcción de coñecemento.
Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Traballos tutelados Ao redor dos diferentes temas propoñerase a realización de tantos traballos en grupo como considere o profesor e con presentación oral daqueles que se sinalen. Estas actividades iniciaranse na aula e deberán ser completadas mediante trabálloo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor.
Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios.
Tras a asignación dun tema por parte do profesor o alumnado recompilará a información necesaria, preparará un guión xeral que irá de desenvolvendo contando co apoio do profesor nas distintas sesións periódicas de seguimento, fará entrega do traballo concluído vía moodle dentro do prazo establecido e farase a presentación oral dos traballos que o profesor sinale.
Os traballos tutelados faranse por grupos de entre 3-5 alumnos como máximo (calquera excepción deberá estar autorizada polo profesor). A presentación oral non superará os 10 minutos como máximo por grupo; en caso necesario o profesor autorizará a entrega da devandita presentación de modo pre-gravado. A parte escrita entregarase vía moodle.
Análise de fontes documentais Ao redor dos diferentes temas propoñerase a realización de tantas análises de fontes documentais como considere o profesor. As temáticas para analizar serán seleccionadas de modo que estas sexan útiles como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Estas actividades iniciaranse na aula e deberán ser completadas mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor.
Tras a asignación dun tema por parte do profesor o alumnado recompilará a información necesaria, preparará un guión xeral que irá de desenvolvendo contando co apoio do profesor nas distintas sesións periódicas de seguimento, fará entrega do traballo concluído vía moodle e farase a presentación oral das análises de fontes documentais que o profesor sinale.
A tarefa poderase levar a cabo de maneira individual ou en grupos de entre 3-5 alumnos como máximo (segundo o que indique o profesor en cada caso. Se se realiza en grupo calquera excepción en canto ao nº de participantes deberá estar autorizada polo profesor). A presentación oral non superará os 10 minutos como máximo por grupo; en caso necesario o profesor autorizará a entrega da devandita presentación de modo pre-gravado. A parte escrita entregarase vía moodle.
Proba mixta O exame presencial incluirá problemas prácticos e preguntas teóricas obxectivas/subexctivas (preguntas de resposta verdadeiro-falso e/ou preguntas de resposta si-non, e/ou preguntas de resposta curta, e/ou preguntas de resposta longa, e/ou preguntas sobre o estudo de casos) relacionadas coa materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo síncrono co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado. Corresponde coa atención e seguemento do traballo realizado por cada grupo, na preparación da presentación oral da mesma e na preparación do exame escrito.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal devandito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor no primeiros dez días do cuadrimestre no que se imparte a materia, coa finalidade de fixar o devandito calendario.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización dun ou varios traballos tutelados relacionados cos bloques de contidos da materia. Valorarase: o axuste do traballo ás instrucións; a calidade formal do traballo; a calidade e creatividade dos contidos do traballo; a amplitude e pertinencia das fontes de información utilizadas.

Presentación oral daqueles traballos tutelados indicados polo profesor. Valorarase: o axuste da presentación ás instruccións, a calidade e creatividade dos contidos da presentación, a amplitude e pertinencia das fontes de información empregadas e a calidade das respostas no turno de preguntas que podería seguir á presentación segundo o criterio do profesor.

Cando se programen traballos tutelados a realizar en grupo, establécese un máximo de 5 estudantes participantes por grupo.

Cando se programen presentacións orais na aula, estas non poderán superar o máximo de 10 minutos por cada traballo tutelado (a criterio do profesor poderanse substituír as presentacións orais na aula pola entrega dun vídeo pre-gravado)

A entrega da parte escrita de traballos tutelados realizarase vía moodle.

A participación activa e con aproveitamento nas actividades presenciais relacionadas cos traballos tutelados é obrigatoria para o alumnado.
30
Proba mixta A3 A5 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá na realización, na data oficialmente establecida, duha proba mixta escrita que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia.

Criterios de avaliación: coñecemento dos contidos teóricos, capacidade para aplicar os contidos teóricos a casos prácticos, nivel de consecución das competencias incluídas no programa da materia, capacidade de análise e síntese, extensión e precisión do vocabulario, corrección estilística e gramatical.
60
Análise de fontes documentais A3 A5 A7 A12 A13 A14 A18 A22 A24 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización dunha ou varias análises de fontes documentais en relación ó contido da materia. Valorarase: o axuste do traballo ás instrucións; a calidade formal do traballo; a calidade e creatividade dos contidos do traballo; a amplitude e pertinencia das fontes de información utilizadas.

Cando se programen análises de fontes documentais a realizar en grupo, establécese un máximo de 5 estudantes participantes por grupo.

Cando se programen presentacións orais na aula, estas non poderán superar o máximo de 10 minutos por cada análise de fontes documentais (a criterio do profesor poderanse substituír as presentacións orais na aula pola entrega dun vídeo pre-gravado)

A entrega da parte escrita de análise de fontes documentais realizarase vía moodle

A participación activa e con aproveitamento nas actividades presenciais relacionadas coa análise de fontes documentais é obrigatoria para o alumnado.
10
 
Observacións avaliación

OPCIÓN A

Alumnado con dedicación completa:

A materia segue criterios de avaliación continua; polo que a participación activa e con aproveitamento nas actividades presenciais é obrigatoria para o alumnado con dedicación completa. 

Tal e como establece a “Normativa de xestión académica da Universidade da Coruña para o curso 2023/2024”  no seu artigo 31 “Efectos da
matrícula”,
aplicable para a materia Intermediación Turística e Transporte I, a
matrícula comportará para o alumnado o dereito e o deber de asistencia ás
clases teóricas e ás prácticas; así como a realización dos traballos
complementarios adecuados e precisos para a avaliación da materia segundo a súa
guía docente.

Os criterios de avaliación son os mesmos
para cada unha das oportunidades de avaliación, incluindo a convocatoria
adiantada.

A nota final da asignatura calcularase da
forma seguinte:

PARTE PRÁCTICA (40%), composta de:


  • Traballos tutelados en análise de fontes documentais con presentación
    oral  daqueles indicados polo profesor

PRUEBA MIXTA (60%):


  • Exame escrito presencial (tipo proba mixta) sobre os contidos de la
    materia 

Para superar a materia é necesario obter
unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación. Parte práctica e proba mixta.

Os criterios de puntuación
dos  traballos incluidos na parte práctica con
presentación oral daqueles indicados polo profesor e proba mixta daranse a
coñecer no momento da realización dos mesmos e subministraranse xunto cos
enunciados destes.

A entrega dos traballos incluidos na parte práctica realizarase exclusivamente a través da plataforma
Moodle (salvo indicación ao contrario por parte do profesor) e cumplindo coa
data límite de entrega establecida. Serán calificados como "non
presentado" os traballos incluidos na parte práctica entregados fora de prazo ou non entregados. O feito de non acudir a unha
presentación oral implicará tamén a calificación de "non presentado"
dese exercicio. A efectos de cálculo da calificación final da parte práctica , a non
presentación dalgunha das tarefas penalizará coa resta na nota final da parte
práctica do valor atribuido á mencionada tarefa calificada como non presentada.

Se a calificación final do alumno/a en primeira
oportunidade na parte práctica da materia é inferior a 2 puntos ( sobre un
máximo de 4 puntos), éste/a terá que acudir á segunda oportunidade e realizar
novamente a proba mixta (non se conservan as calificacións obtidas na proba
mixta dunha oportunidade para outra) e ademáis terá que realizar novamente
tódolos traballos incluidos na parte práctica calificados como
suspensos ou non presentados (consérvanse as calificacións das tarefas da parte práctica aprobados dunha oportunidade para outra). Para superar a materia en segunda
oportunidade, ó igual que en primeira oportunidade, é necesario obter una
puntuación do 50% do peso de cada una das partes obxecto de avaliación: parte
práctica e proba mixta. 

Os únicos utensilios cos que está
permitido acceder ó recinto da proba nos que se realice a proba mixta final son os básicos para contestar ó exame:
lápiz, bolígrafo ou pluma, goma de borrar e calculadora non programable.

Está expresamente prohibido o acceso ó
recinto do exame con: a) teléfonos móbiles ou calquera outro tipo de
dispositivo que permita comunicación a distancia e/ou almacenamento de
información; b) apuntes, anotacións, libros ou material similar que no fose
expresamente autorizado na convocatoria do exame o una páxina web (Moodle) da
materia. A non observancia desta normasupón que se considere como realizada a
proba en fraude e iso con independenciade que quen teña no recinto da proba
tales dispositivos ou material sinalado os empregase ou non no curso desta.

O alumno/a deberá acreditar a súa
persoalidade de acordó coa normativa vixente.

Segundo establecen as "Normas de
avaliación,revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario"
(aprobada o 19/12/2013 e modificada o 29/06/2017) no
Art. 21.2:Considerarase como “Non presentado” (NP) a aquel estudante que,
estando matriculado na materia, non concorra ás distintas actividades de avaliación
que se establecen para o curso académico.

Deste xeito, será cualificado como “Non
presentado” cando:

a) Non complete o proceso de avaliación
continua, nas condicións que figure na guía docentes, ou

b) Non se presente á proba do período
oficial de avaliación.

OPCIÓN B

Alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia dos estudantes de grao e máster universitario na Universidade da Coruña" (04 de maio de 2017).

Excepto para las fechas aprobadas en Junta de Facultad en lo que compete a la prueba objetiva, para las restantes pruebas se acordará, al inicio del cuatrimestre, un calendario específico de fechas compatibles con su dedicación, motivo por el cual dicho alumnado deberá ponerse en contacto con el profesor de la materia en los diez primeros días del cuatrimestre en el que se imparte la materia, con la finalidad de fijar dicho calendario.

Os criterios de avaliación serán idénticos
ós descritos para o alumnado con dedicación a tempo completo (Opción A),
exceptuando o criterio de participación activa e con aproveitamento nas actividades presenciais para o que o alumnado con alumnado con
recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica está exento.

______________________________________________________________________________________________________________

As datas, horarios e lugar de realización
das probas de avaliación das diferentes convocatorias serán os sinalados no
calendario de probas de avaliación aprobado pola Xunta de Facultade para o
curso 2023-2024 e documentación concordante. As cualificacións publicaranse na
plataforma interna ou aula virtual oficial da Universidade da Coruña con acceso
limitado ao profesorado da materia e ao estudantado matriculado. De ser
necesario, por motivos excepcionais, modificar ou precisar os métodos de
avaliación sinalados na guía, tales modificacións ou precisións publicaranse no
mesmo soporte telemático.





_____________________________________________________________________________________________________________


HONRADEZ
ACADÉMICA

Considerarase
que se comenten prácticas ilícitas cando un alumno/a actúa para defraudar ou
tratar de defraudar ós sistemas de comprobación e avaliación do rendemento
académico así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para a
realización de traballos.  

Os
traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán calificados con un 0. 

Lembrase
ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo no exame final está
totalmente prohibida, e no caso de utilizar calquera soporte no permitido
quedará automaticamente suspenso, independentemente da nota do exame e outras
probas. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc.)
penalizarase de acordo co establecido no artigo 14 das "Normas de
avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario”.

ATENCIÓN
Á DIVERSIDADE

A materia
poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas
encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de
aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar
cos servizos dispoñíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados
de maneira previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á
Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu
defecto, co titor ou titora ADI da Facultade de Turismo.

REGULAMENTO
DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b)

Cualificación
de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade
como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

PERSPECTIVA
DE XÉNERO

Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos
sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica Iglesias Tovar, Juan Ramon (2007). Comercialización de productos y servicios turísticos. Editorial Síntesis, Madrid.
Ameigeiras Martinez, Celia (2014). Comercialización y venta de servicios turísticos. Editorial Síntesis, Madrid.
Nieto Rodríguez, Agustín (2016). Dirección y gestión de entidades de intermediación turística. Editorial Sintesis. Madrid
Férnandez-Villarán Ara, Asunción;Rodríguez Zulaica, Ainara y Pastor Ruiz, Ricardo (2019). Distribución turística. Editorial Sintesis. Madrid
De Borja Solé, Luis y Gomis, Joan Miquel (2009). El nuevo paradigma de la intermediación turística. Editorial Pirámide, Madrid.
Albert Piñole, Isabel (2015). Gestión de viajes, servicios y productos turísticos. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
Chand, Mohinder y Chauhan,Vinay (2019). Handbook of Research on International Travel Agency and Tour Operation Management. IGI-Global
Mitre Aranda, María (2006). La producción e intermediación turística en el sector de las agencias de viajes. Ediciones de la Universidad de Oviedo, Oviedo.
Del Alcázar Martínez, Benjamin (2002). Los canales de distribución en el sector turístico. Editorial ESIC, Madrid.
Syratt,Gwenda (2003). Manual of Travel Agency Practice - 3rd Edition . Routledge
Buhalis, Dimitrios y Law, Eric (2001). Tourism Distribution Channels: Patterns, Practices and Challenges. Thomson London
Song,Haiyan (2011). Tourism Supply Chain Management. Routledge
Dileep,M.R. (2019). Tourism, Transport and Travel Management - 1st Edition. Routledge
Blasco i Peris, Albert (2015). Transporte turístico. Editorial Sintesis. Madrid

Bibliografía complementaria Horner,Susan;Swarbrooke,John (2020). Consumer Behaviour in Tourism. Routledge
Voleger Ruiz, Carlos y Hernandez Armand, Enrique (2000). El mercado turístico: estructura, operaciones y procesos de producción. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
De Pablo Redondo, Rosana (2004). Las nuevas tecnologías aplicadas al turismo. Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid.
Benckendorff, Pierre; Xiang, Zheng y Sheldon,Pauline (2019). Tourism Information Technology. CABI Tourism Texts


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Turismo/662G01009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías