Identifying Data 2018/19
Subject (*) Cost Accounting Code 662G01017
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Martínez Fernández, Paulino
E-mail
paulino.martinez@udc.es
Lecturers
E-mail
Web http://paulino.martinez@udc.es
General description Estudio e interpretación da información económico empresarial para o análise e cálculo de costes das empresas turísticas. Obtención de datos para a toma de decisións e control da xestión. Análise de novas tendencias en cálculo de costes.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar a dimensión económica do turismo. Convertir un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. Analizar, sintetizar e resumir críticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. Capacidade de análise e síntese. Resolución de problemas. Razoamento crítico. Compromiso ético. Aprendizaxe autónomo. Adaptación a novas situacións. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida. Desenvolverase para o exercicio dunha ciudadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñocemiento e orientadas ao ben común. Valorar críticamente o coñocemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse. A2
A5
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. INTRODUCCION Á CONTABILIDADE DE CUSTOS 1.1. CONCEPTO, OBXECTIVOS E EVOLUCIÓN
1.2. DIFERENCIAS ENTRE GASTO, CUSTO, PAGAMENTO E INVESTIMENTO
1.3. CLASIFICACIÓN DOS CUSTOS
TEMA 2. CUSTOS PARCIAIS 2.1. EMPRESAS UNIPRODUCTO
2.2. CUSTOS DIRECTOS E CUSTOS VARIABLES
2.3. O PUNTO DE EQUILIBRIO
TEMA 3. CUSTOS POR PEDIDO 3.1. A ORDE DE TRABALLO
3.2. TRATAMENTO DOS PEDIDOS
3.3. VALORACIÓN DE PEDIDOS EN CURSO
TEMA 4. CUSTOS COMPLETOS 4.1. CUSTOS COMPLETOS POR PROCESO
4.2. VALORACIÓN DE PRODUCTOS EN CURSO
4.3. CUSTOS COMPLETOS POR SECCIÓNS
TEMA 5. CUSTOS POR ACTIVIDADES (ABC) 5.1. O MODELO ABC
5.2. INDUCTORES DE CUSTO
5.3. VANTAXES E INCONVENIENTES
TEMA 6. ORZAMENTOS E CUSTOS ESTÁNDAR 6.1. ELABORACIÓN DE ORZAMENTOS
6.2. CÁLCULO E ANÁLISE DE DESVIACIÓNS
TEMA 7. NOVAS TENDENCIAS EN CONTABILIDADE DE XESTIÓN 7.1. CUSTOS DE CALIDADE
7.2. BENCHMARKING
7.3. CADRO DE MANDO INTEGRAL

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
Summary A2 A5 A9 A10 A12 10 20 30
Problem solving B2 B3 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 40 60
Guest lecture / keynote speech A2 A9 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 20 30 50
Objective test A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ó longo do cuatrimestre.
Summary Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumno terá que expoñer. os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames.
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Guest lecture / keynote speech Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable.

Personalized attention
Methodologies
Summary
Problem solving
Description
A atención personalizada que descrÍbese en relación a estas metodoloxías se conciben como momentos de traballo presencial có profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaránse en relación a cada actividade, ao longo do curso, según o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valóranse os coñocementos teóricos e prácticos do análise de custos adquiridos ao longo das sesións maxistrales. 30
Summary A2 A5 A9 A10 A12 En relación coa presentación oral valóranse a claridade das opinións expostas en relación a:
1. Os temas que se especifican no programa da materia.
2. A resolución de problemas de cálculo e análise de custos.
20
Objective test A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes á temas desenvolvidos ao longo da materia. 50
 
Assessment comments

EN XULLO, MANTERÁSE A CUALIFICACIÓN DA AVALIACIÓN CONTINUA OBTIDA POLO ALUMNO DURANTE O DESENVOLVEMENTO DA MATERIA (PROBA DE RESPOSTA BREVE E RESUMO)

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Fóra dos previstos no regulamento, en ningún caso se cambiará a data de ningunha proba.


Sources of information
Basic Amparo Ayuso, Mercedes Barrachina, Rosa Garrigos, Carmen Tamarit, Ana Urquidi (2010). CASOS PRÁCTICOS RESUELTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
María Concepción Álvarez-Dardet Espejo, Fernando Gutiérrez Idalgo (2010). CONTABILIDAD DE GESTIÓN. PROFUNDIZACIÓN EN EL CÁLCULO DEL COSTE Y PROCESO DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. PIRÁMIDE
VERA RÍOS, SIMÓN; REQUENA, JOSÉ MARÍA (2008). CONTABILIDAD INTERNA. ARIEL
AMAT, ORIOL; SOLDEVILA, PILAR (2011). CONTABILIDAD Y GESTIÓN DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Catalina Vacas Guerrero, María Jesús Bonilla Priego, Mónica Santos Cebrián, Carmen Avilés Palacios (2009). FUNDAMENTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES Y DE GESTIÓN. UNA VISIÓN PRÁCTICA. DELTA PUBLICACIONES

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Accounting/662G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.