Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Contabilidade de custos Código 662G01017
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Web http://javier.fernandez4@udc.es
Descrición xeral Estudio e interpretación da información económico empresarial para o análise e cálculo de costes das empresas turísticas. Obtención de datos para a toma de decisións e control da xestión. Análise de novas tendencias en cálculo de costes.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen. Sesións mestras, seminarios e titorías.

* Metodoloxías de ensino que se modifican. Todos os estudantes serán atendidos para o seguimento da clase e titoría a través dos equipos.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes. Via equipos, Moodel e Mail.

4. Modificacións na avaliación. Conservaranse os mesmos que aparecen na guía docente.



5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non hai cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar a dimensión económica do turismo. Convertir un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. Analizar, sintetizar e resumir críticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. Capacidade de análise e síntese. Resolución de problemas. Razoamento crítico. Compromiso ético. Aprendizaxe autónomo. Adaptación a novas situacións. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida. Desenvolverase para o exercicio dunha ciudadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñocemiento e orientadas ao ben común. Valorar críticamente o coñocemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse. A2
A5
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCCION Á CONTABILIDADE DE CUSTOS 1.1. CONCEPTO, OBXECTIVOS E EVOLUCIÓN
1.2. DIFERENCIAS ENTRE GASTO, CUSTO, PAGAMENTO E INVESTIMENTO
1.3. CLASIFICACIÓN DOS CUSTOS
TEMA 2. CUSTOS PARCIAIS 2.1. EMPRESAS UNIPRODUCTO
2.2. CUSTOS DIRECTOS E CUSTOS VARIABLES
2.3. O PUNTO DE EQUILIBRIO
TEMA 3. CUSTOS POR PEDIDO 3.1. A ORDE DE TRABALLO
3.2. TRATAMENTO DOS PEDIDOS
3.3. VALORACIÓN DE PEDIDOS EN CURSO
TEMA 4. CUSTOS COMPLETOS 4.1. CUSTOS COMPLETOS POR PROCESO
4.2. VALORACIÓN DE PRODUCTOS EN CURSO
4.3. CUSTOS COMPLETOS POR SECCIÓNS
TEMA 5. CUSTOS POR ACTIVIDADES (ABC) 5.1. O MODELO ABC
5.2. INDUCTORES DE CUSTO
5.3. VANTAXES E INCONVENIENTES
TEMA 6. ORZAMENTOS E CUSTOS ESTÁNDAR 6.1. ELABORACIÓN DE ORZAMENTOS
6.2. CÁLCULO E ANÁLISE DE DESVIACIÓNS
TEMA 7. NOVAS TENDENCIAS EN CONTABILIDADE DE XESTIÓN 7.1. CUSTOS DE CALIDADE
7.2. BENCHMARKING
7.3. CADRO DE MANDO INTEGRAL

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
Resumo A2 A5 A9 A10 A12 10 20 30
Solución de problemas B2 B3 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 40 60
Sesión maxistral A2 A9 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 20 30 50
Proba obxectiva A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ó longo do cuatrimestre.
Resumo Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumno terá que expoñer. os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Sesión maxistral Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable.

Atención personalizada
Metodoloxías
Resumo
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada que descrÍbese en relación a estas metodoloxías se conciben como momentos de traballo presencial có profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaránse en relación a cada actividade, ao longo do curso, según o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta breve A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valóranse os coñocementos teóricos e prácticos do análise de custos adquiridos ao longo das sesións maxistrales. 40
Resumo A2 A5 A9 A10 A12 En relación coa presentación oral valóranse a claridade das opinións expostas en relación a:
1. Os temas que se especifican no programa da materia.
2. A resolución de problemas de cálculo e análise de custos.
10
Proba obxectiva A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes á temas desenvolvidos ao longo da materia. 50
 
Observacións avaliación

EN XULLO, MANTERÁSE A CUALIFICACIÓN DA AVALIACIÓN CONTINUA OBTIDA POLO ALUMNO DURANTE O DESENVOLVEMENTO DA MATERIA (PROBA DE RESPOSTA BREVE E RESUMO)

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Fóra dos previstos no regulamento, en ningún caso se cambiará a data de ningunha proba.


Fontes de información
Bibliografía básica Amparo Ayuso, Mercedes Barrachina, Rosa Garrigos, Carmen Tamarit, Ana Urquidi (2010). CASOS PRÁCTICOS RESUELTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
María Concepción Álvarez-Dardet Espejo, Fernando Gutiérrez Idalgo (2010). CONTABILIDAD DE GESTIÓN. PROFUNDIZACIÓN EN EL CÁLCULO DEL COSTE Y PROCESO DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. PIRÁMIDE
VERA RÍOS, SIMÓN; REQUENA, JOSÉ MARÍA (2008). CONTABILIDAD INTERNA. ARIEL
AMAT, ORIOL; SOLDEVILA, PILAR (2011). CONTABILIDAD Y GESTIÓN DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Catalina Vacas Guerrero, María Jesús Bonilla Priego, Mónica Santos Cebrián, Carmen Avilés Palacios (2009). FUNDAMENTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES Y DE GESTIÓN. UNA VISIÓN PRÁCTICA. DELTA PUBLICACIONES

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Financiera/662G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías