Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Contabilidade de custos Código 662G01017
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio e interpretación da información económico empresarial para o análise e cálculo de costes das empresas turísticas. Obtención de datos para a toma de decisións e control da xestión. Análise de novas tendencias en cálculo de costes.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar a dimensión económica do turismo. A2
A5
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Convertir un problema empírico nun obxeto de investigación a elaborar conclusións A2
A5
A9
A10
A12
B1
B4
B5
C1
C2
Analizar, sintetizar e resumir críticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. A2
A5
A9
A12
B1
B5
B6
B7
C1
C4
C5
C7
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. A2
A5
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCCION Á CONTABILIDADE DE CUSTOS 1.1. CONCEPTO, OBXECTIVOS E EVOLUCIÓN
1.2. DIFERENCIAS ENTRE GASTO, CUSTO, PAGAMENTO E INVESTIMENTO
1.3. CLASIFICACIÓN DOS CUSTOS
TEMA 2. CUSTOS PARCIAIS 2.1. EMPRESAS UNIPRODUCTO
2.2. CUSTOS DIRECTOS E CUSTOS VARIABLES
2.3. O PUNTO DE EQUILIBRIO
TEMA 3. CUSTOS POR PEDIDO 3.1. A ORDE DE TRABALLO
3.2. TRATAMENTO DOS PEDIDOS
3.3. VALORACIÓN DE PEDIDOS EN CURSO
TEMA 4. CUSTOS COMPLETOS 4.1. CUSTOS COMPLETOS POR PROCESO
4.2. VALORACIÓN DE PRODUCTOS EN CURSO
4.3. CUSTOS COMPLETOS POR SECCIÓNS
TEMA 5. CUSTOS POR ACTIVIDADES (ABC) 5.1. O MODELO ABC
5.2. INDUCTORES DE CUSTO
5.3. VANTAXES E INCONVENIENTES

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
Resumo A2 A5 A9 A10 A12 10 20 30
Solución de problemas B2 B3 B4 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 45 60
Sesión maxistral A2 A9 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 C8 15 35 50
Proba obxectiva A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ó longo do cuatrimestre.
Resumo Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumno terá que expoñer. os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames.
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Sesión maxistral Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable.

Atención personalizada
Metodoloxías
Resumo
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada que descrÍbese en relación a estas metodoloxías se conciben como momentos de traballo presencial có profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaránse en relación a cada actividade, ao longo do curso, según o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta breve A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valóranse os coñocementos teóricos e prácticos do análise de custos adquiridos ao longo das sesións maxistrales. 30
Resumo A2 A5 A9 A10 A12 En relación coa presentación oral valóranse a claridade das opinións expostas en relación a:
1. Os temas que se especifican no programa da materia.
2. A resolución de problemas de cálculo e análise de custos.
10
Proba obxectiva A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes á temas desenvolvidos ao longo da materia. 60
 
Observacións avaliación

Ao longo do semestre intentarase facer unha proba co tema
dado ata a data. No caso de realizar esta proba, non tendrá repercusión na nota final

Se a materia non se aproba na primeira oportunidade,
realizarase un exame na segunda oportunidade, cuxo valor será do 100%.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Convocatoria adiantada  

Os criterios de avaliación na convocatoria adiantada será un exame que será o 100% da nota final. 

 HONRADEZ ACADÉMICA 

 Considerarase que se comenten prácticas ilícitas cando un alumno/para actúa para defraudar ou tratar de defraudar aos sistemas de comprobación e avaliación do rendemento académico así como o incumprimento das normas establecidas polo profesor para realización de traballos. Os traballos nos que se detecten prácticas ilícitas serán cualificados cun 0. Lémbrase ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo na proba final está totalmente prohibido, e en caso de utilizar calquera soporte non permitido quedará automaticamente suspenso independentemente da nota obtida na proba mixta e dos traballos realizados. Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames etc.)/ etc.) penalizarase #de acordo con o establecido en artigo 14 das "Normas de avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dúas estudos de grao e mestrado universitario". 

ATENCIÓN Á DIVERSIDADE 

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/adi/apoioalumnado/); en defecto, co titor ou titora ADI da Facultade de Turismo. 

REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UDC (Artigo 11, apartado 4 b) Cualificación de suspenso na convocatoria na que se cometa a falta de respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta da primeira oportunidade, fósese necesario. 

PERSPECTIVA DE XÉNERO

 Segundo recóllese nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.

 


Fontes de información
Bibliografía básica Ayuso, Amparo; Barrachina, Mercedes et al. (2010). CASOS PRÁCTICOS RESUELTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Álvarez-Dardet, Mª Concepción; Gutierrez, Fernando (2010). CONTABILIDAD DE GESTIÓN. PROFUNDIZACIÓN EN EL CÁLCULO DEL COSTE Y PROCESO DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. PIRÁMIDE
VERA RÍOS, SIMÓN; REQUENA, JOSÉ MARÍA (2008). CONTABILIDAD INTERNA. ARIEL
AMAT, ORIOL; SOLDEVILA, PILAR (2011). CONTABILIDAD Y GESTIÓN DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Vacas,Catalina; Bonilla, Mª Jesús; et al. (2009). FUNDAMENTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES Y DE GESTIÓN. UNA VISIÓN PRÁCTICA. DELTA PUBLICACIONES

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Financiera/662G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías