Identifying Data 2022/23
Subject (*) Regional Tourism Resources Code 662G01018
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
carlos.rodriguez3@udc.es
Lecturers
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
carlos.rodriguez3@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description Coñecer e analizar o medio xeográfico e os seus recursos en todos os ámbitos para determinar as posibilidades de desenvolvemento turístico dos diferentes espazos. Identificar, clasificar e avaliar os recursos turísticos. Coñecer os factores de localización turística e os diferentes modelos de desenvolvemento turístico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
A30 Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural.
A31 Comprender as características da xestión do patrimonio cultural.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Detectar as necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. 2. Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos 3. Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectiva da súa explotación 4. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborase conclusións. 5. Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sostibilidade 6. Elaborar inventarios de recursos turísticos 7. Coñecer os diferentes modelos territoriais e relacionalos coa actividade turística 8. Identificar e manexar os diferentes factores de localización turística A1
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A11
A14
A18
A19
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Identificación, clasificación e caracterización dos recursos turísticos O inventario de recursos turísticos: concepto, orixe e problemas técnicos.
Proposta metodolóxica para a elaboración dun inventario de recursos turísticos.
2. Factores de localización turística O clima
A paisaxe
Valores histórico culturais
Outros
3. Turismo en espacios litorais e insulares Evolución histórica: antecedentes e novas tendencias
Formulas de reestruturación, calidad ambiental e revitalización de áreas en declive.
Novas pautas de creación de oferta.
O turismo de cruceiros
O turismo lacustre

4. Turismo en espacios de montaña e naturais Evolución histórica e antecentes
Turismo no espacio rural
Ecoturismo
Turismo de neve
Turismo deportivoe de aventura
5. Turismo urbano e metropolitano Prácticas e motivacións do turista urbano
Produtos y atraccións de turismo urbano
Xestión do espazo urbano
Turismo ereestruturación urbana
Produtos e destinos.
6. España como destino turístico Mercados emerxentes e mercados consolidados
Tipoloxía do turismo en España
Modelos
7. España como destino turístico Análise de destinos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A9 A23 A29 A32 A34 A35 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 2 20 22
Workbook A4 A5 A7 A8 A9 A23 6 6 12
Seminar A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A30 A31 20 20 40
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A30 A31 24 24 48
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation Intervención inherente a los procesos de enseñanza-aprendizaje baseada en la exposición verbal a través da que el alumnado y profesorado interactúan de un modo ordenado, proponiendo cuestiones, haciendo aclaraciones y exponiendo temas, trabajos, conceptos, hechos o principios de forma dinámica
Mixed objective/subjective test En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterizase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñan que chegar todos os componentes do seminario.
Guest lecture / keynote speech A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Oral presentation
Description

Realizaránse titorias individuais e colectivas - presenciais e online - de acordo co calendario establecido polo profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A4 A5 A7 A8 A9 A23 Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados 25
Oral presentation A9 A23 A29 A32 A34 A35 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O Alumno fará unha presentacion oral dun trabalo de elaboración propia que recolla as apartacions teórcas da materia:
A a partires dun territorio, ruta o intanxible
elaborará un inventario de recursos, analizará os factores de loscalización turística e fara un proposta de desenvolvemento.
35
Mixed objective/subjective test A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A14 A18 A19 A23 A25 A27 A28 B1 B2 B3 B4 B5 C1 Se realizará unha proba teórica na que o alumno dara conta dos conceptos teóricos adquiridos durante o curso. A proba poderá constar de preguntas corta, pregunta tipo test , comentario de texto, pregunta longa e/ou comentario de diapositivas. 40
 
Assessment comments

Para os alumnos con matrícula ordinaria as porcentaxes serán de 40% para a proba obxectiva e de 60% para a presentación oral e as lecturas. 

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, concedida oficialmente pola UDC segundo a súa normativa, poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facelos chegar ao profesor para á súa avaliación. Neste caso, o exame, que será específico para estes alumnos, terá un valor do 80% da cualificación, sempre que obtivesen un mínimo de 5 sobre 10 na parte práctica. 

En todos os casos, para que as porcentaxes entren en funcionamento é necesario obter polo menos un cinco (5) en cada unha das partes. No caso de suspender unha das partes a materia quedará suspensa.

No caso de producirse a entrega de traballos, pero non acudir á realización da proba obxectiva, a cualificación será de Non Presentado. 

 A avaliación será igual na primeira e na segunda oportunidade

En caso de convocarse a oportunidade adiantada, a proba obxectiva supoñerá o 100% da cualificación.

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.


Sources of information
Basic Francisco López Palomeque, Manuel Marchena Gómez, Salvador Antón Clavé; José Fernando Vera Rebollo ( (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Tirant lo Blanch
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2008). Geografía de los recursos y Actividades Turísticas. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
CALABUIG J - MINISTRAL, Marta (2009). Manual de Geografía Turística de España. Madrid, Editorial Síntesis
Antón Clavé, Salvador y otros (2005). Planificación territorial del turismo. Barcelona, UOC
Pardo Abad; Carlos J. (2013). Territorio y Recursos Turísticos, (Análisis geográfico del turismo en España). Madrdi; Editorial Universitaria Ramón Areces
LÓPEZ PALOMEQUE, F., CANIVES VAKIENTE,G., BLANCO ROMERO,A. Y TORRES DELGADO,A, (coord.) (2014). Turismo y territorio. Innovación, renovación y desafíos.. Tirant lo Blanc

WEBS : www.unwto.org, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Tourism_trends/es

http://http://www.worldtravelguide.net/
https://www.turismo.gal/canle-institucional/turismo-de-galicia/a-axencia?langId=es_ES
https://www.spain.info/es/
https://www.mincotur.gob.es/es-es/Paginas/index.aspx

Complementary Bayón Mariné, Fernando et al (2005). 50 Años del Turismo Español. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a la Geografía del Turismo. Madrid - Editorial Síntesis
Marco d'Eramo (2022). El selfie del mundo. Anagrama
Lozato - Giotart, Jean Pierre (1990). Geografía del Turismo. Barcelona, Masson
Mespelier Alain, Bloc - Duraffour Pierre (2000). Geografía del Turismo en el Mundo. Barcelona - Editorial Síntesis
Barrado, D.A. y Calabuig J. (2001). Geografia Mundial del Turismo. Barcelona - Editorial Síntesis
Varios (2004). Manual de gestión local del turismo. Sevilla - Diputación de Sevilla
Bouazza Ariño, Omar (2006). Ordenación del territorio y turismo. Barcelona - Atelier
Ana Penyas (2022). Todo Bajo el Sol. Salamandra


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Geography of Tourism/662G01004
Introduction to Tourism/662G01009

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Heritage Interpretation/662G01038d

Subjects that continue the syllabus
Heritage Management for Tourism/662G01025
Tourism and Governance/662G01032

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.