Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Intermediación Turística e Transporte II Código 662G01021
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Rodrigues Soares, Jakson Renner
Correo electrónico
jakson.soares@udc.es
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é describir, detallar e coñecer os elementos principais da xestión de intermediación e distribución dos produtos e servizos turísticos nas axencias de viaxes, físicas e virtuais, tendo en conta o espazo no que se desenvolven na actualidade, as infraestruturas, o marco legal, as novas tecnoloxías e os procedementos operativos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de análise e síntese. Comunicación oral e escrita na lingua nativa. Solución de problemas. Pensamento Crítico. Aprendizaxe autónoma. B1
B2
B3
B4
B6
Compromiso ético. B5
B7
Comprender el carácter dinámico y evolutivo del turismo y de la nueva sociedad del ocio. A3
A6
Convertir un problema empírico en un objetiv de investigación y elaborar conclusiones. Definir objetivos, estrategias y políticas comerciales. Reconocer los principales agentes turísticos. Conocimientos para adquirir en el ámbito de los procedementos operativos de las empresas de intermediación. Utilizar y analizar las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en los distintos ámbitos del sector turístico. A5
A7
A11
A12
A13
A14
A18
A22
A24
A32
Creatividad. Iniciativa y espíritu emprendedor. Motivación por la calidad. A33
A34
A35
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I: INTRODUCCIÓN Á INTERMEDIACIÓN TURÍSTICA Tema 1: Introducción á intermediación turística.
BLOQUE II: A INTERMEDIACIÓN NA VENDA DE TRANSPORTE Tema 2: A intermediación na venda de transporte aéreo.
Tema 3: A intermediación na venda de transporte marítimo.
Tema 4: A intermediación na venda de transporte ferroviario.
Tema 5: A intermediación na venda de transporte terrestre.
BLOQUE III: O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS Tema 6: O turismo de negocios de reunións
BLOQUE IV: CREACIÓN DUNHA EMPRESA DE INTERMEDIACIÓN TURÍSTICA Tema 7: Procedemento para proyectos de empresa de intermediación turística.
Tema 8: Investimento na empresa de intermediación turística.
Tema 9: Custos na empresa de intermediación turística.
Tema 10: Financiamento na empresa de intermediación turística.
Tema 11: Viabilidade da empresa de intermediación turística.
BLOQUE V: O FUTURO DA INTERMEDIACIÓN TURÍSTICA Tema 12: O papel da innovación na intermediación turística.
Tema 13: Os procesos de reintermediación nos servizos de turismo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A6 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A24 A32 A35 B2 B5 C2 C3 C4 C5 C7 C8 21 0 21
Traballos tutelados A22 A24 A32 A34 B1 B3 B4 B6 B7 C6 21 84 105
Presentación oral A13 A33 B4 C1 2 4 6
Estudo de casos A3 A6 A11 A33 A34 A35 B1 B3 B5 B6 C6 6 4 10
Proba mixta A5 A12 A22 A24 B3 B4 C1 2 4 6
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Realizaranse distintos traballos tutelados relacionados co contido da materia durante todo o curso.
Para valorar a asistencia ás clases, os devanditos traballos poden ser realizados en calquera día, hora e non necesitan de aviso previo ao alumnado.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Proba mixta Proba que integra preguntas obxectivas de teoría e problemas prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Estudo de casos
Descrición
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia.

Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A22 A24 A32 A34 B1 B3 B4 B6 B7 C6 Realización dun ou varios traballos tutelados relacionados cos bloques de contidos da materia. 20
Presentación oral A13 A33 B4 C1 Presentación oral dos traballos tutelados. 10
Estudo de casos A3 A6 A11 A33 A34 A35 B1 B3 B5 B6 C6 Realización de unha ou varias discusións con estudos de caso ao longo do curso relacionadas cos bloques de contidos da materia. 20
Proba mixta A5 A12 A22 A24 B3 B4 C1 Realización dunha proba mixta que recolla os contidos teóricos e prácticos dos diversos bloques temáticos da materia. 50
 
Observacións avaliación

Os alumnos elixirán ao principio do cuatrimestre se queren avaliación
continua ou non continua. No caso de que o alumno elixa a avaliación
non continua a proba obxectiva será o exame final. Neste sentido, a nota
final calcularase da forma seguinte:

  • Avaliación continua:
    como aparece descrito no cadro superior: proba obxectiva (50%),
    contidos dos traballos tutelados (20%), estudos de caso (20%) e exposición oral dos traballos  tutelados (10%). A proba obxectiva ten que ter unha nota igual ou
    superior a 5 puntos para facer media co resto.
  • Avaliación non continua:
    exame final (100%), contidos do traballo tutelado (0%) e exposición oral
    do traballo tutelado (0%). O exame final ten que ter unha nota igual ou
    superior a 5 puntos. Os alumnos con avaliación non continua non se
    poderán presentar á proba ou probas obxectivas da avaliación continua.
Ademais, para aprobar a materia, Intermediación I ou II ou Comercialización, todos os alumnos deberán pasar un período de formación práctica de dous meses nunha empresa de intermediación. Estas prácticas poderán desenrrolarse ao longo do segundo, terceiro ou carto curso de xeito indistinto.



O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada oficialmente á EUT-CENP poderá facer o exame final (100%) e para aprobar, terán que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos. Ese alumnado terá a convocatoria de xullo como segunda oportunidade (100%). Igualmente, para aprobar, terán que ter unha nota igual ou superior a 5 puntos.


Fontes de información
Bibliografía básica De Borja solé, Luis. Gomis, Joan Miquel (2009). El Nuevo Paradigma de la Intermediación Turística. Editorial Pirámide.Madrid
ALBERT PIÑOLE, ISABEL (2004). Gestión, productos y servicios de las agencias de viajes.. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase ao estudantado ler o programa e as normas de avaliación da disciplina.

Tamén se recomenda que asista regularmente ás clases; realice os exercicios propostos polo profesor; discuta os casos cos compañeiros(a) e participe activamente dos debates xerados en clases.

A bibliografía recomendada non será a única utilizada nas discusións. O profesor recomenda que o alumnado traia para as clases, discusións da actualidade, quer sexa xurdida na prensa escrita, quer na radiofónica ou televisiva (nos novos medios de comunicación, redes sociais, ou en medios tradicionais). Seguramente esa aplicación enriquecerá a aprendizaxe e facilitará a asimilación dos temas teóricos abordados.

Para facilitar a comprensión significativa dos coñecementos, o alumnado deberá revisar, antes das clases, o material posto á súa disposición por parte do docente. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías