Identifying Data 2016/17
Subject (*) As TIC Aplicadas ao Turismo Code 662G01023
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Ramos Montes, Óscar
E-mail
oramos@udc.es
Lecturers
Ramos Montes, Óscar
E-mail
oramos@udc.es
Web http://gradotur.wikispaces.com
General description A finalidade desta materia e adquirir as competencias xenéricas en Tecnoloxías da Información e a Comunicación para traballar e estudar en rede. Pór en práctica estratexias de aprendizaxe, de traballo e de estudo nunha contorna virtual a partir da adquisición dunha serie de habilidades co uso das TIC.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C6
C7
C8
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Módulo I. Sistemas Globais de Distribución (GDS): Amadeus. - Consulta de voos.
- Creación de un PNR: elementos obrigatorios.
- Elementos opcionais.
- Modificación de una reserva.
- Cancelación de una reserva.
- Tarifas: listados de tarifas.
- Notas, clase de reserva y rutas de una tarifa.
- Tarificación
- Emisión: elementos obrigatorios.
- Sistema de colas.
- Sistema de información.
Módulo II. Análise da información con Excel. Paneis de control. - Modelización e limpeza dos datos.
- Componentes básicos dun panel de control: gráficos, minigráficos, formato condicional, táboas dinámicas.
- Componentes avanzados dun panel de control: gráficos de tendencias, gráficos de rendimiento, gráficos interactivos, macros, introducción ao VBA.
Módulo III. Introducción ao Business Inteligence - Power Query, PowerPivot, Power View, Power Map
Módulo IV. Introdución ao marketing online. - A web como unidade de negocio.
- Usabilidade web.
- Accesibilidade e compatabilidade web.
- Conversión.
- Plan de marketing online.
- Introducción ao SEO.
- Pago por clic.
- Publicidade display.
- Marketing de contenidos.
- Redes sociais.
- Introducción á análitica web.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 24 40 64
Supervised projects A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 12 18 30
ICT practicals A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 12 40 52
Objective test A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 0 3
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.

Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Supervised projects En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: moodle, correo electrónico e ferramentas 2.0.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valoración dun grupo de traballos curtos realizados no aula sobre o contido máis práctico da materia. 40
Objective test A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. 30
Supervised projects A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 En relación cos traballos tutelados valorarase:
A profundidade e rigor do contido.
O tratamento orixinal e imaxinativo.
A utilización de ferramentas complementarias.
30
 
Assessment comments

Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións:

  • Opción A. Para ou alumnado que asiste/participa nas actividades de clase:

    a) Traballos tutelados e prácticas.

    b) Un exame escrito sobre os contidos da materia dividido en dúas partes, unha teórica e outra práctica.

    Entenderase que o alumno opta por esta opción ao asistir ás tutorías ou ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase. A cualificación final da materia obterase da ponderación do exame práctico -prácticas a través de TIC- (40%), exame teórico -proba obxectiva- (30%) e dos traballos tutelados (30%). Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 3,5 puntos deberán ser repetidas en xullo (2ª oportunidade) independentemente da media obtida. Así mesmo, o alumno quedará liberado na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) das partes aprobadas na 1ª oportunidade.
  • Opción B. Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades de clase:  un exame escrito sobre os contidos da materia (100%).
  • O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá tamén optar á opción A.

Sources of information
Basic

Rigollet, Pierre. Excel 2013. Editorial: ENI

Alexander, Michael. Excel Dashboards and Reports For Dummies (2nd Edition-2014). Ed. John Wiley & Sons

Alexander, Michael; Walkenbach, John. Excel Dashboards & Reports (2nd Edition-2013). Ed. John Wiley & Sons 

Nelson, Stephen L. Excel Data Analysis For Dummies, 2nd edition. Ed. John Wiley & Sons

Maciá, Fernando. Marketing online 2.0. Ed. Anaya multimedia

Celaya, Javier. La empresa en la web 2.0.  Ed. Gestión 2000

Nieto Churruca, Ana; Rouhiainen, Lasse. La web de empresa 2.0. Ed. Global marketing

Recursos web:

Wiki da materia: http://doblegrado.wikispaces.com/

Amadeus: http://selling.es.amadeus.com/

Amadeus Vista: http://amadeusvista.com/vwp/

Videotutorial Aulaclic - Excel 2010

Complementary

Cuadernos de marketing nº 1. Ed. CEOMT

Shining in the Media Spotlight. Ed. CEOMT

Estructuras y presupuestos de las organizaciones nacionales de turismo, 2004–2005.  Ed. CEOMT

Managing Metropolitan Tourism – An Asian Perspective. Ed. CEOMT

Handbook on Tourism Product Development. Ed. CEOMT

Changes in Leisure Time. Ed. CEOMT

Vitienes, Ana. Cómo organizar un viaje en Internet. Ed. El País Aguilar

Revista Savia-Amadeus

Recursos web:

Comunidad Hosteltur: http://comunidad.hosteltur.com/

Red social Turismo 2.0: http://www.turismo20.com/

Videotutorial de Amadeus: http://www.youtube.com/user/zafarminhas

Sitio oficial de Amadeus: http://www.amadeus.com/es/es.html


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.