Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) As TIC Aplicadas ao Turismo Código 662G01023
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Ramos Montes, Oscar
Correo electrónico
oscar.ramos@udc.es
Profesorado
Ramos Montes, Oscar
Correo electrónico
oscar.ramos@udc.es
Web
Descrición xeral A finalidade desta materia é iniciarse no coñecemento de solucións BI (Intelixencia dos negocios) mediante o estudo dos subsistemas de extracción, transformación, almacenamento, análise e visualización que conforman a estrutura dunha solución BI.
Así mesmo, adquiriranse as competencias básicas no sistema de distribución global (GDS) Amadeus.

Competencias do título
Código Competencias do título
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Integrar a planificación e a organización como habilidades de estudo e traballo colaborativo na contorna virtual da UDC. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C6
C7
C8
Adquirir un estilo de comunicación virtual no marco dunha comunidade de aprendizaxe. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de traballo en equipo en contornas virtuais. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de análises, tratamento e interpretación da información dixital. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de elaboración e estructuración da información dixital. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Adquirir habilidades de presentación da información dixital e multimedia. A12
A13
A20
A24
A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Módulo I. Xestión e control dos sistemas globais de distribución (GDS). Sistema Amadeus básico. - Sistema Amadeus.
- Codificación de cidades, transportistas e países.
- Consulta de voos.
- Creación dun PNR: elementos obrigatorios.
- Elementos opcionais.
- Gardar un PNR.
- Recuperación dun PNR.
- Modificación dunha reserva.
- Cancelación dunha reserva.
- Tarificación: FXP.
- Tarificación: Best Buy.
- Emisión: elementos obrigatorios.
Módulo II - Grao:en Truismo:
Tratamento dixital de datos numéricos con Excel.
- Contorna de traballo: organización de celas, follas e libros, introdución de datos.
- Fórmulas: copia relativa, absoluta e mixta.
- Formato e impresión dunha folla de cálculo.
- Gráficos.
- Funcións.
- Manexo de bases de datos: táboas.
- Ordenar, filtrar e subtotalizar datos.
- Táboas dinámicas.
- Formato condicional.
- Validación, agrupamento e consolidación de datos.
- Análise de hipótese: buscar obxectivos, escenarios, Solver.
- Seguridade de follas e libros.

Módulo II - Simultaneidade Empresariales e Turismo:
Introdución á Intelixencia de Negocios. Power BI.
- Introdución ao BI: características, tipos, arquitectura, ferramentas.
- Power BI.
- Mecanismos de ETL con Power Query.
- Modelización e creación de medidas con DAX.
- Visualización da información: Creación de informes.
- Servizo Power Bi na nube.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 24 36 60
Traballos tutelados A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 6 20 26
Prácticas a través de TIC A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 46 56
Proba práctica A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 0 5
Proba obxectiva A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 0 2
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Na actividade de sesión maxistral traballaranse os contidos que conforman o marco teórico mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento.

Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas.
Traballos tutelados En torno aos diferentes temas proporase a realización de traballos individuais que se iniciarán na aula e que logo deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo as indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor. Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Proba práctica Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: resolución de casos prácticos, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbense como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia terá a posibilidade de contactar co profesor usando os métodos en liña habituais: moodle, correo electrónico e ferramentas 2.0.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento de varias cuestións de carácter teórico que implicarán un tratamento global e integrado dos contidos abordados ao longo da materia. 30
Traballos tutelados A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización dun informe sobre a reputación online dun hotel, cuxos criterios de avaliación poderán ser consultados na plataforma Moodle.
25
Proba práctica A12 A13 A20 A24 A32 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliación dunha serie de probas ou exames do contido eminentemente práctico da materia.

As probas prácticas non realizadas teranse que repetir na segunda oportunidade, independentemente da media obtida.
45
 
Observacións avaliación

Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación contempla dúas opcións:

Opción A

Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de clase, a avaliación considera 3 partes: a) Traballos tutelados, b) Probas prácticas e c) Proba obxectiva. Entenderase que o alumno opta por esta opción ao asistir ás tutorías ou ao entregar algunhas das prácticas ou traballos propostos na clase

Primeira oportunidade

A cualificación final da materia obterase da ponderación das 3 partes xa mentadas: Proba obxectiva (30%), Probas prácticas (45%) e Traballos tutelados (25%)

Aquelas partes que teñan unha cualificación inferior a 4 puntos deberán ser repetidas na segunda oportunidade, independentemente da media obtida (de darse esta situación, e se a media é superior a 5, a cualificación final constará como 4,5).

Terá a cualificación de Non presentado o alumnado que non faga o traballo tutelado e ningunha das probas prácticas e obxectiva.

Segunda oportunidade

O alumno/a quedará liberado das partes xa superadas na primeira oportunidade, tan só terá que repetir as partes indicadas polo profesor no seu momento.

No caso de ter que repetir as probas prácticas, farase un único exame de todos os contidos.

Terán a cualificación de Non presentado os alumnos/as que non fagan ningunha das partes pendentes.

Opción B

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212): un exame escrito sobre os contidos da materia (100%). O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá tamén optar á opción A. Só Grao presencial.


Copia y/o plaxio:

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".

Artigo 14 das Normas
de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos
estudos de grado e mestrado
 da UDC.


Atención á diversidade:

"A materia
poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas
encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva,
de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán
contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no
Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/);
no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo".


Fontes de información
Bibliografía básica Alexander, Michael (). Excel 2016 (Manual avanzado). Ed. ANAYA MULTIMEDIA
Luis Joyanes Aguilar (). Inteligencia de negocios y analítica de datos. Ed. Marcombo
Ferrari, Alberto; Russo, Marco (). Introducing Microsoft Power BI.. Ed. Microsoft Press

Recursos web:

Documentación de Power BI: https://docs.microsoft.com/es-es/power-bi/

Tutorial Power BI: https://docs.microsoft.com/es-es/power-bi/guided-learning/

Expresiones DAX: https://docs.microsoft.com/es-es/dax/

Tipos de visualización en Power BI: https://docs.microsoft.com/es-es/power-bi/visuals/power-bi-visualization-types-for-reports-and-q-and-a

Amadeus Selling Platform: http://www.amadeus.com/es/documents/aco/spain/es/Manual_Amadeus_Selling_Platform_09.pdf

Videotitorial de Amadeus críptico: http://www.youtube.com/user/zafarminhas

Bibliografía complementaria Clark, Dan (). Beginning Microsoft Power BI: A Practical Guide to Self-Service Data Analytics..
Rigollet, Pierre (). Cuadros resumen y cuadros de mando - Tratamiento y análisis de datos con Excel 2016. Ed. ENI
Charte, Francisco. (). Excel 2016 (Manual avanzado). Ed. ANAYA MULTIMEDIA
Alexander, Michael; Walkenbach, John (). Excel Dashboards & Reports (2nd Edition - 2013). Ed. John Wiley & Sons.
Alexander, Michael (). Excel Dashboards and Reports for Dummies, 3rd Edition. Ed. John Wiley & Sons
Nelson, Stephen L (). Excel Data Analysis For Dummies, 2nd edition. Ed. John Wiley & Sons

Recursos web:

Manual usuario Amadeus All Fares: http://www.amadeus.com/es/documents/aco/spain/es/manual_amadeus_allfares%20advanced.pdf

MOOC EDX:Analyzing and Visualizing Data with Power BI

MOOC EDX: Data Analysis: Building Your Own Business Dashboard

MOOC EDX: Data Analysis: Visualization and Dashboard Design


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías