Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Fiscalidade Turística Código 662G01026
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Turismo
Coordinación
Blanco Moa, José Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Profesorado
Blanco Moa, José Antonio
Correo electrónico
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
Web
Descrición xeral A través do estudo da materia, preténdese un achegamento ao funcionamento da Administración Pública español e á estrutura e contido do sistema e ordenamento tributario español, destacando as particularidades que pola súa incidencia no ámbito turístico revisten un maior interese.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Impartiranse os mesmos contidos previstos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Esencialmente a metodoloxía será o máis similar posible, pero a través de outros medios

*Metodoloxías docentes que se modifican
-Sesión maxistral: Pasa a ser pola aplicación Teams, mantendo o seu horario habitual
-Traballos tutelados: Estes traballos pasan a ser tutelados mediante tutorías a través de Teams e correo electrónico
-Aprendizaxe colaborativo: En lugar de facerse de xeito presencial na aula os/as alumnos/as débenos facer pola súa conta e remitirllos ao profesor, que llos devolverá corrixidos
-Proba obxectiva: Pasa a realizarse mediante Moodle en lugar de presencialmente

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Teams. Entre dúas e tres veces por semana. Dúas para sesións teóricas para todo o grupo e unha terceira (ou máis de ser preciso) para grupos máis reducidos, segundo as súas necesidades
-Moodle. Utilizarase entre dúas e tres veces á semana, esencialmente para subir documentación que se utilizará na asignatura.
-Correo electrónico. Utilizarase diariamente. A través do mesmo resolveranse dúbidas dos alumnos/as e tamén se procederá á entrega e corrección de prácticas.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados 40%
Aprendizaxe colaborativo 30%
Proba obxectiva 30%

*Observacións de avaliación:

Xustificación da proba obxectiva: O exame nesta materia resulta necesario para comprobar que os coñecementos impartidos máis relevantes e de maior aplicación na futura vida profesional dos/as alumnos/as foron efectivamente adquiridos.
Para a realización do exame, que será por vía Moodle, consérvase a data e hora proposta a inicio de curso, pero en caso de que existan alumnos/as con problemas de conexión ou outras incidencias que lle impidan a realización da proba na hora fixada realizarase outra distinta nun momento no que o/a alumno/a teña dispoñibilidade e sempre tratando de que sexa o máis cerca no tempo posible respecto a primeira data.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. Analizar a dimensión económica do turismo. Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. Capacidade de análise e síntese. Comunicación oral e escrita en lingua nativa. Resolución de problemas. Razoamento crítico. Compromiso ético. Aprendizaxe autónoma. Adaptación a novas situacións. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadano a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. A1
A2
A5
A6
A9
A10
A12
A14
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1.- O CIDADÁN ANTE A ADMINISTRACIÓN PÚBLICA 1.1.- Composición do sector público

1.2.- O interesado no procedemento ante a Administración

1.3.- A actividade das Administracións públicas
TEMA 2. OS ACTOS ADMINISTRATIVOS 2.1. Requisitos dos actos administrativos

2.2. Eficacia dos actos

2.3. Nulidade e anulabilidade dos actos
TEMA 3. O PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO COMÚN 3.1. Dereitos do interesado

3.2. Inicio do procedemento

3.3. Tramitación do procedemento

3.4. Finalización do procedemento

3.5. Execución
TEMA 4.-INTRODUCCIÓN AO DEREITO TRIBUTARIO E OS SEUS PRINCIPIOS CONSTITUCIONAIS. 4.1.- Concepto e contido do Dereito Tributario.

4.2.- Valor normativo dos principios constitucionais do Dereito Tributario.

4.3.- O principio de xeralidade.

4.4.- O principio de igualdade.

4.5.- O principio de progresividade.

4.6. O principio de reserva de lei.

4.7.- O principio de capacidade económica.
TEMA 5.- AS FONTES DO ORDENAMENTO TRIBUTARIO.
5.1.- A Constitución.

5.2.- Convenios internacionais e dereito comunitario

5.3.- A Lei.

5.4.- A Lei Xeral Tributaria.

5.5.- O Decreto - Lei e o Decreto Lexislativo.

5.6.- O Regulamento.

5.7.- As ordes interpretativas, consultas vinculantes e doutrina do Tribunal Económico-Administrativo.

5.8.- A costume e o precedente administrativo.

5.9.- A xurisprudencia.

5.10.- Dereito supletorio
TEMA 6.-A FISCALIDADE NA POSTA EN MARCHA DUNHA EMPRESA: PROCEDEMENTOS BÁSICOS.
6.1.- Licencias e trámites de apertura.

6.2.- Inscripcións e rexistros.

6.3.- Obrigas fiscais do empresario.

6.4.- Información e asistencia ao contribuínte no cumprimento de obrigas tributarias.
TEMA 7.- OS INGRESOS PÚBLICOS.
7.1.- Os ingresos públicos: concepto e clases.

7.2.- Os ingresos patrimoniais.

7.3.- Os ingresos de monopolio.
TEMA 8.-O TRIBUTO.
8.1.- O tributo: concepto e clases.

8.2.- O imposto: concepto e carácteres.

8.3.- Clases de impostos.

8.4.- A taxa.

8.5.- Diferenzas entre taxa e prezo público.
TEMA 9.- A OBLIGACIÓN TRIBUTARIA E OS ELEMENTOS DO TRIBUTO.
9.1.- A obriga tributaria.

9.2.- O feito impoñible.

9.3.- A remuneración do tributo.

9.4.- A exención tributaria.

9.5.- O suxeito activo do tributo.

9.6.- Os suxeitos pasivos do tributo.

9.7.- O retedor.

9.8.- O responsable do tributo.

9.9.- A sucesión no tributo.

9.10.- O domicilio fiscal.

9.11.- A representación.
TEMA 10.-A XESTIÓN DOS TRIBUTOS.
10.1.- A xestión tributaria.

10.2.- A declaración e a autoliquidación.

10.3.- A liquidación dos tributos: a base impoñible, os tipos de gravame e a cota tributaria.
TEMA 11.- O SISTEMA TRIBUTARIO.
11.1.- O sistema tributario estatal: impostos directos e indirectos.

11.2.- A tributación autonómica e a tributación local.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A5 A12 A14 B7 C5 C6 C7 C8 25 31.5 56.5
Traballos tutelados B4 B5 C1 C2 C3 C4 12 45 57
Aprendizaxe colaborativa A6 B6 14 8.5 22.5
Proba obxectiva A9 A10 B1 B2 B3 2 11 13
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nestas sesións traballaranse os contidos que integran o marco teórico da materia, mediante exposición oral do docente. Para iso utilizaranse medios audiovisuais. O obxectivo destas sesións é favorecer a aprendizaxe do alumno.
Traballos tutelados Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo.
Aprendizaxe colaborativa O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Con esta metodoloxía, preténdese que os/as estudantes asuman a responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais proporase a realización dun traballo individual ou en grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A9 A10 B1 B2 B3 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais e no estudo de casos. 75
Traballos tutelados B4 B5 C1 C2 C3 C4 Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos individuais ou en grupo.Algúns deles recolleranse nas clases para a súa evaluación; outros entregaranse nas datas propostas. 15
Aprendizaxe colaborativa A6 B6 O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados. 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é imprescindible acadar un 4 na proba obxectiva.

Os/as
alumnos/as con dispensa de asistencia académica deberán poñerse en
contacto co profesor para coñecer que traballos deberán entregar ao
final do curso. 

En xullo, o examen será o 100% da nota final.


Fontes de información
Bibliografía básica


CONSTITUCIÓN ESPAÑOLA, de 27 de Diciembre de 1978.

LEY GENERAL TRIBUTARIA (Ley 58/2003 de 17 de Diciembre)

PRINCIPIOS DE ECONOMÍA Y DE LA HACIENDA PÚBLICA 2017. Facultad de Dereito UDC

Bibliografía complementaria

DerechoFiscalGeneralyTurístico.FELTRERAMBAUD.Síntesis.2004.

Especialidadesfiscalesdelturismo(Addenda).TEJERIZO LÓPEZ,MARTÍNDÉGANO,RUIZ GARIJO.UNED.2004.

Fiscalidaddelaempresaturística.RUIZGARIJO,CALVOORTEGA.EDERSA.2004.

La tributacióndelasactividadesturísticas.CARBAJOVASCO.RevistaActualidadTributaria, 1995 (Tomo 1, páginas 397 e seguintes)

CÓDIGOS DE NORMAS TRIBUTARIAS RECOMENDADAS:LASPUBLICADASPOR ARANZADIO CIVITAS.

BIBLIOGRAFÍACOMPLEMENTARIA

DerechoTributario.MARTÍNQUERALT,LOZANOSERRANO, POVEDABLANCO. Aranzadi.2006.

Derecho Financiero yTributario.ParteGeneral.MENÉNDEZMORENOY OTROS.LEX NOVA.2006.

Derecho Financiero yTributario.ParteGeneral.PÉREZROYO.CIVITAS.2006.

Cursode DerechoFinancieroyTributario.ParteGeneral.FERREIROLAPATZA.MARCIAL PONS.2006.

Cursode DerechoFinancieroyTributario.ParteEspecial.FERREIROLAPATZA,MARTÍN QUERALT,CLAVIJOHERNÁNDEZ,PÉREZROYO.MARCIALPONS.2006.

DerechoTributario.MARTÍNQUERALT, LOZANOSERRANO,POVEDABLANCO. ARANZADI.2006.

RECURSOSWEB

Página oficialdelMinisteriodeHacienda:www.meh.es

Páginaoficial delaAgencia Estataldeadministracióntributariaconteniendo:www.aeat.es


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Dereito/662G01003
Contabilidade Financiera/662G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías