Identifying Data 2018/19
Subject (*) Financial Statement Analysis Code 662G01027
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Martínez Fernández, Paulino
E-mail
paulino.martinez@udc.es
Lecturers
E-mail
Web
General description Estudio e interpretación da información económico-patrimonial, co obxecto de
diagnosticar a posición e a evolución da empresa turística no mercado. Análise
da situación financeira a curto e longo prazo, análise de resultados e estudio de
rendibilidades.




Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Buscar, recopilar, manejar y extraer conclusiones de la información económica. A2
B1
C1
C2
C6
C7
Conocer las fuentes de información para la investigación turística. A5
B1
B3
C3
C5
C8
Acceder a las distintas fuentes de información. A5
B6
C3
C6
Analizar, interpretar e inferir datos y resultados. A5
B1
B3
C6
Conocer los sistemas y procedimientos contables y financieros aplicados a las empresas turísticas. A9
B1
B3
C6
Conocer las herramientas necesarias para el análisis de los estados contables y los criterios para la interpretación de los mismos. A9
B1
B3
C6
Elaborar e interpretar la información contenida en los distintos estados contables. A9
B1
B4
C6
Comprender y elaborar la información financiera para los usuarios internos y externos. A9
B4
B6
C6
Conocer las principales fuentes de financiación de las empresas turísticas. A10
B6
C3
Resolver situaciones de desequilibrio económico fianciero. A10
B3
B7
C4
Detectar oportunidades para mejorar la situación económico financiera de la empresa. A10
B4
B7
C4
Dirigir, coordinar y controlar el departamento contable de las empresas turísticas. A12
B2
B5
C4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS 1.1. CONCEPTO E OBXECTIVOS DA ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.2. OS PROBLEMAS DAS EMPRESAS E AS SÚAS CAUSAS.
1.3. ANÁLISE E DIAGNÓSTICO EMPRESARIAL.
1.4. DATOS COMPLEMENTARIOS Á ANÁLISISE DE ESTADOS FINANCEIROS.
1.5. LIMITACIÓNS DA ANÁLISE.
TEMA 2. ESTADOS FINANCEIROS 2.1. BALANCE DE SITUACIÓN.
2.2. A CONTA DE PERDAS E GAÑOS.
2.3. ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO.
2.4. ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO.
2.5. MEMORIA, INFORME DE XESTIÓN E INFORME DE AUDITORÍA DE CONTAS.
2.6. MANIPULACIÓNS CONTABLES E MAQUILLAXE DE CONTAS ANUAIS.
TEMA 3. ANÁLISE DO BALANCE DE SITUACIÓN 3.1. OBXECTIVOS E ASPECTOS PREVIOS.
3.2. ESTRUCTURA DO BALANCE IDEAL.
3.3. CONCEPTO E USO DE RATIOS.
3.4. PRINCIPAIS RATIOS PARA ANALIZAR BALANCES.
3.5. O PODER PREDICTIVO DAS RATIOS.
TEMA 4. ANÁLISE DA CONTA DE PERDAS E GAÑOS 4.1. OBXECTIVOS DA ANÁLISE.
4.2. ANÁLISE DA MARXE POR PRODUCTOS.
4.3. CÁLCULO DO UMBRAL DE RENDIBILIDADE.
4.4. ANÁLISE DOS GASTOS.
4.5. ANÁLISE DA PRODUCTIVIDADE, DA EFICACIA E DA EFICIENCIA.
4.6. EVALUACIÓN DO NIVEL DE CALIDADE.
TEMA 5. RENDIBILIDADE, AUTOFINANCIACIÓN E CRECEMENTO. FONDO DE MANIOBRA 5.1. ESTUDO DA RENDIBILIDADE.
5.2. APALANCAMENTO FINANCEIRO.
5.3. AUTOFINANCIACIÓN.
5.4. CRECEMENTO DA EMPRESA: CAPACIDADE E TIPOLOXÍA.
5.5. CONCEPTO E IMPORTANCIA DO FONDO DE MANIOBRA.
5.6. AS NECESIDADES DE FONDO DE MANIOBRA.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A2 A5 B1 B2 B6 B7 C1 1 2 3
Summary A2 A5 A9 A10 B1 B4 B6 B7 C3 C4 10 20 30
Problem solving A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 20 40 60
Guest lecture / keynote speech A2 A5 A9 A10 A12 B3 B4 B5 C3 C6 C7 21 31.5 52.5
Objective test A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C4 C6 1 2.5 3.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada.Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder coa resolución de operacións sinxelas. Realizarase ó longo do cuatrimestre.
Summary Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. O alumno terá que expoñer. os temas traballados na aula. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames.
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Guest lecture / keynote speech Tipo especial de lección impartida polo profesor, onde se baraxarán contidos que conforman o marco teórico - práctico da materia contable.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.

A proba consistirá na resolución dun exame final que versará sobre aspectos do análise contable.

Personalized attention
Methodologies
Summary
Problem solving
Description
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obligatoria para o alumnado.
O xeito e o momento no que se desenvolverá será indicado en relación a cada actividade, ó longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A2 A5 B1 B2 B6 B7 C1 Valoraránse os coñecementos teóricos e prácticos de análise contable adquiridos ó longo das sesións maxistrais. 30
Summary A2 A5 A9 A10 B1 B4 B6 B7 C3 C4 En relación coa presentación oral valoraráse a claridade das opinións expostas verbo de:
1. Os temas que se especifican no programa da materia.
2. A resolución de problemas contables.
20
Objective test A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C4 C6 Consistirá nunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes ós temas desenvolvidos ó longo do curso. 50
 
Assessment comments

En xullo o sistema de avaliación é o seguinte: gardaráse a nota obtida na proba de resposta breve e nos resúmenes realizados polo alumno ó longo do cadrimestre, a cal sumaráse á nota obtida nunha proba obxectiva, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes ós temas desenvolvidos ó longo do curso.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo contido que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Fóra dos previstos no regulamento, en ningún caso se cambiará a data de ningunha proba.


Sources of information
Basic

Amat, O.: "Análisis de Estados Financieros. Fundamentos y aplicaciones", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008.
Amat, O.: "Análisis Económico - Financiero", Ediciones Gestión 2000, Barcelona, 2008.
ACCID: "Normas Internacionales de Información Financiera", Asociación Catalana de Contabilidad y Dirección, Barcelona, 2007.
Plan General de Contabilidad. Real Decreto 1514/2007, 16 de noviembre.
Plan General de Contabilidad de PYMES. Real decreto 1515/2007, 16 de noviembre.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Accounting/662G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Cost Accounting/662G01017

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.