Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Segundo Idioma Moderno II: Francés Código 662G01029
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Francés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Suárez , Jean-Paul
Correo electrónico
jean-paul.suarez@col.udc.es
Profesorado
Suárez , Jean-Paul
Correo electrónico
jean-paul.suarez@col.udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia foi deseñada para proporcionar ao alumno os coñecementos linguísticos e comunicativos necesarios para desenvolverse a nivel medio nun francés usual e técnico en situacións cotidiás e en situacións profesionais do mundo do turismo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A15 Traballar en inglés como lingua estranxeira.
A16 Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira.
A17 Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
A33 Creatividade.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprender as estruturas gramaticais da lingua a nivel medio. A6
A13
A16
A17
A29
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Aprender termos relacionados con distintos campos semánticos, facendo especial fincapé no léxico de carácter profesional. A6
A13
A15
A16
A17
A29
A35
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer aspectos da vida cultural, costumes, normas de convivencia, etc. en Francia. A6
A13
A16
A17
A29
A35
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Participar en conversacións simples con francófonos. A6
A16
A17
A29
A33
A35
B6
B7
C2
Comprender e producir mensaxes orais en situacións diversas de comunicación : habituais, persoais e profesionais. A6
A13
A16
A17
A29
A33
A35
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Situation 2 : " À l'hôtel". COMMUNICATION :
- Savoir présenter et parler d'un hôtel
VOCABULAIRE :
La maison, les repas
Les hôtels (vocabulaire pour décrire et valoriser un hôtel)
- Verbes pour exprimer les goûts et les préférences
- Les couleurs
Situation 3 : "Avec un groupe de touristes francophones" COMMUNICATION:
- Savoir parler au Futur
- Savoir utiliser le mode conditionnel
- Savoir formuler des hypothèses au présent et au passé
- Lire, comprendre et savoir s’informer sur les horaires et les jours d’ouverture
- Savoir renseigner sur les magasins
- Savoir faire un programme de visite
- Savoir présenter aux touristes ce qui est dans le programme
- Savoir exprimer son état de santé et ses émotions
GRAMMAIRE:
- Futur
- Conditionnel présent
- Temps composés
- Hypothèse au présent et au passé
- Oui et Si ; moi si, moi aussi, moi non, etc.
- Formation des Adjectifs
- Prononoms complément "y" et "en"
- Constructions verbales avec "à" et "de"
- Système des pronoms relatifs
- Pronoms démonstratifs et formes abrégées des pronoms démonstratifs
- Les comparatifs, les superlatifs et les structures qui en dérivent
- La possession : adjectifs possessifs, pronoms possessifs, complément d’attribution
VOCABULAIRE:
Les magasins et leurs articles
Vocabulaire pour rédiger le programme d’une excursion d'une journée
Vocabulaire pour présenter le programme
OBSERVATION :
En plus du vocabulaire étudié dans les situations :
- Le visage
- Le corps
- Etat physique et émotions
Situation 5 : "Au restaurant" COMMUNICATION:
Savoir caractériser un plat
Savoir donner une recette
VOCABULAIRE:
Les aliments - fruits, légumes, nourriture et boissons
Vocabulaire de cuisine et de gastronomie




Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A6 A13 A16 A17 A29 A35 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 0 2
Sesión maxistral A6 A13 A16 A17 A29 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 20 40
Glosario A6 A13 A15 A16 A17 A29 A35 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 10 10
Obradoiro A16 A17 A35 B6 B7 C2 C7 18 54 72
Presentación oral A16 A17 A33 B1 B3 B4 C2 1 10 11
Traballos tutelados A16 A17 A33 B1 B3 B4 C2 1 9 10
Proba mixta A16 A17 A33 B1 B3 B4 C2 2 0 2
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación da materia e consignas de traballo.
Sesión maxistral As clases maxistrais están orientadas cara á adquisición dos coñecementos linguísticos e culturais necesarios para a desarollar as competencias estudadas.
Glosario Ademais do vocabulario complementario, o alumnado terá que estudar de forma autónoma as diferentes listas temáticas de vocabulario que aparecen nas " Situations" estudadas.
Obradoiro Os obradoiros coinciden na sua temporalización cos temas teóricos aos que corresponden. Neles, practicaranse ben con exercicios gramaticais, ben con frases, ben con prácticas do oral, os temas abordados nas sesións maxistrais.
Presentación oral O alumnado terá que realizar unha ou varias actividades orais individuais e de forma presencial ao longo do curso nas clases prácticas ou "obradoiros".
Traballos tutelados O alumnado terá que realizar, de forma individual, diversas actividades escritas. As pautas das mesmas serán explicadas en clase.
Proba mixta Exame escrito presencial centrado nos coñecementos gramaticais, estruturais e léxicos do alumnado así como nos seus coñecementos acerca das situacións de comunicación que foron abordadas ao longo do curso e os traballos tutelados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Obradoiro
Presentación oral
Descrición
O alumnado poderá, sempre que sexa preciso, requirir a atención personalizada do profesor, tanto para resolver dúbidas xurdidas na preparación da proba mixta, como nas sesións dedicadas á clase maxistral ou ao taller. Con todo, as titorías nunca poden ser instrumento para suplir as explicacións que o/a estudante non seguiu por ausentarse da aula inxustificadamente. No que toca á realización do traballo, é recomendable que consulte as dúbidas ou problemas que se lle expoñan durante o proceso de elaboración.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A16 A17 A33 B1 B3 B4 C2 Valorarase a creatividade, o formato, o nivel lingüístico e a entrega no prazo estipulado. Penalizarase todo "copiar e pegar". 10
Obradoiro A16 A17 A35 B6 B7 C2 C7 Tomarase en conta o aproveitamento e a realización de tarefas así como a activa participación nas clases e o respecto á asistencia obrigatoria (o alumnado non poderá superar un 10% de faltas con ou sen xustificación). 10
Presentación oral A16 A17 A33 B1 B3 B4 C2 Tomarase en conta, a presentación PowerPoint, o nivel lingüístico, a fluidez e a súa capacidade de resposta fronte a preguntas inesperadas.

20
Proba mixta A16 A17 A33 B1 B3 B4 C2 Valoraranse os coñecementos gramaticais, estruturais e léxicos do alumnado así como os seus coñecementos acerca das situacións de comunicación abordadas durante o curso e os traballos realizados.

60
 
Observacións avaliación

Cambio de data de exame: As datas, horarios e lugar
de realización das probas de avaliación das diferentes oportunidades serán os
sinalados no calendario de probas de avaliación aprobado  e publicado a comezo de curso pola Xunta de
Facultade.

Tan só será
posible realizar o exame en datas e horas distintas nos supostos recolleitos na
Normativa Académica da UDC.

O aprobado da materia estará supeditado, calquera
que sexa a convocatoria, á realización da ou as presentacións orais e á entrega
dos traballos escritos, aínda que, só puntuarán en primeira oportunidade se a
proba mixta foi superada.

 

1ª Oportunidade.

En primeira oportunidade, se a proba mixta está
suspensa, a nota final será a nota da

proba mixta.

Cunha nota igual ou superior a 5 na proba mixta,
considerarase a avaliación continua.

-Para aprobar a materia, o alumnado deberá
obrigatoriamente obter unha cualificación final igual ou superior a 5.

Alumnado con recoñecemento de dispensa académica de
asistencia.

O alumnado con recoñecemento de dispensa académica
de exención de asistencia, segundo establece a norma que regula o réxime de
dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5)
deberá comunicalo ao profesorado na primeira quincena do cuadrimestre. Este
alumnado será avaliado cun sistema individualizado de avaliación acorde aos
motivos da dispensa.

 2ª Oportunidade e convocatoria adiantada.

A avaliación en segunda oportunidade, así como na
convocatoria adiantada, corresponderase nun 100% coa nota obtida nunha proba
mixta que abarcará todos os contidos da materia.

Gardaranse, pero non puntuarán os traballos
tutelados e as presentacións orais nin o traballo na aula (taller).

Para aprobar a materia, o alumnado deberá obter unha
nota mínima igual ou superior a 5.

Cualificación de Non Presentado (NP).

O alumnado que non se presente á proba mixta ou ás
exposicións orais, ou que non entregue os traballos tutelados obterá a
cualificación de "non presentado", calquera que sexa a convocatoria.

 Implicación de plaxio.

A realización fraudulenta das probas ou actividades
de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á
oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se cometeu.

Ou alumnado que incorra en fraude académica obterá a
cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto
dá materia en que se cometese: ou/a estudante será cualificado con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto lla
comisión dá falta prodúcese na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.

Adaptación da materia ao alumnado que así o requira
(ADI).

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que
precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade consonte ás
indicacións da Unidade de Atención á Diversidade
(https://www.udc.es/cufie/adi/, ext. 5622, adi@udc.es), coa que se deberá
contactar nos prazos establecidos por esta unidade. Pódese contar tamén co
asesoramento da titora ADI da facultade.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria (). Dictionnaire Français-Espagnol/Espagnol-Français. Larousse
Guy Capelle, Jean-Louis Frérot, Amparo Domínguez, Alicia Ruiz (). Gramática Básica de la Lengua Francesa. Sociedad Española de Librería, S.A
(). Gramática Francesa. Larousse
(). Grammaire Cours de Civilisation Française de la Sorbonne: 350 exercices Niveau Débutant. Hachette
Monnerie Annie (). Le Français au Présent. Alliance Française, Didier/Hatier


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Segundo Idioma Moderno I: Francés/662G01019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Segundo Idioma Moderno III: Francés/662G01034

Observacións

Normativa en materia de igualdade

De acordo con a normativa en materia de igualdade, nesta materia aplícase a perspectiva de xénero mediante linguaxe non sexista e inclusivo, bibliografía de autores/as de ambos os sexos etc. Así mesmo fomentaranse valores de respecto e igualdade e en caso de detectarse situacións de discriminación por razón de xénero, adoptaranse as accións e medidas necesarias para corrixilas.

Recomendación de carácter xeral:

Recomendamos ao alumnado que planifique o seu traballo durante todo o curso, seguindo a materia de forma continuada e realizando puntualmente as tarefas. O continuo esforzo permitiralle levar a materia de forma cómoda, apoiar os contidos novos nos previamente adquiridos e asumir as pautas así como o ritmo de traballo que irá marcando o profesor. Nesta liña, o alumnado deberá facer as frases e os exercicios propostos para a sesión na que se vaian a corrixir. As actividades prácticas están relacionadas coa teoría que se trate en cada momento e, por iso, a súa realización debe ir á vez co estudo desta. O alumnado deberá estudar de forma crítica e selectiva, aprendendo a distinguir os contidos teóricos fundamentais dos exemplos e deberá saber relacionalos. A participación e implicación no traballo colectivo permitiranlle asentar os contidos e desenvolver a súa capacitación comunicativa. O profesor proporcionará ao alumnado as pautas de estudo e traballo e resolverá as dúbidas expostas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías