Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Comercialización de Produtos Turísticos Código 662G01031
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Caamaño Franco, Iria
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
iria.caamano@udc.es
javier.fernandez4@udc.es
Web http://javier.fernandez4@udc.es
Descrición xeral O obxectivo da materia é analizar os aspectos específicos da comercialización no sector turístico. O contido estrutúrase nas seguintes partes: Dirección comercial; Concepto de Revenue: desde o punto de vista da política de prezos; Determinación da política de distribución turística: canles de distribución turística e o seu funcionamento; Negociación con provedores; CRM: políticas de fidelización do cliente e Técnicas de vendas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Non hai ningunha modificación nos contidos.

2. Metodoloxías. Mantéñense sesións maxistrais, seminarios e titorías. No curso de adaptación a metodoloxía será a través de sesións mestras e titorías.

Metodoloxías de ensino que se modifican. Seminarios e titorías realízanse a través de equipos.
O material destinado a analizar e aumentar en clase está colgado en moodel e resólvese en titorías ou clases maxistrais.
As lecturas previstas para facer na clase publícanse en moodel.


3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes. Moodel publica lecturas semanais para reforzar algúns temas. Por correo, diariamente. A través de Equipos, créase unha conexión para avanzar no tema, resolver dúbidas e analizar os casos prácticos.


4. Modificacións na avaliación.

TRABALLO FINAL 60%. Desenvolvemento dun traballo final que teñen que defender a través de equipos
CASOS PRÁCTICOS 40%. Casos prácticos desenvolvidos en cada un dos temas analizados na clase.
No curso de adaptación, os estudantes enviarán os estudos de caso por correo electrónico ou colgarán en moodel, e o traballo final defenderase a través de equipos.

* Observacións de avaliación: é obrigatorio aprobar o tema para presentar os casos prácticos e defender o traballo final.
En canto á avaliación na segunda oportunidade, os estudantes terán que realizar un traballo final, cuxo peso na nota final será do 100%.
Os estudantes da modalidade en liña realizarán un traballo final, cuxo peso na nota final será do 100%.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non hai cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Definir objetivos, estrategias y políticas comerciales. A11
Utilizar y analizar las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) en los distintos ámbitos del sector turístico. A24
Tener una marcada orientación de servicio al cliente. A6
Creatividad. A33
Iniciativa y espíritu emprendedor. A34
Capacidad de análisis y síntesis. Comunicación oral y escrita en lengua nativa. Resolución de problemas. Razonamiento crítico. Compromiso ético. Aprendizaje autónomo. Adaptación a las nuevas situaciones. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. Utilizar las herramentas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Desarrolarse para el ejercicio de una cidadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. Valorar criticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. Asumir como profesional y cidadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Aspectos Específicos da Comercialización do Turismo Aspectos Específicos da Comercialización do Turismo
TEMA 2 : Comercialización de Productos Turísticos: A Distribución nos Productos Turísticos
TEMA 3 : A importancia das Tic,s n Comercialización de Productos Turísticos A importancia das Tic,s n Comercialización de Productos Turísticos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A11 A24 B3 C3 C4 C5 C7 21 51 72
Seminario A6 A33 A34 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C2 25 50 75
Proba de resposta múltiple C6 C8 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Modalidade Presencial
Nestas sesións traballaranse os contidos que integran o marco teórico da materia, mediante exposición oral do docente. Para iso utilizaranse medios audiovisuais. O obxectivo destas sesións é favorecer a aprendizaxe do alumno.

Modalidade On Line
Nesta modalidade non hai sesión maxistral
Seminario Modalidade Presencial
Nos seminarios desenvolveranse estudos de casos con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes. Preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Ao redor dos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais e proporase a realización dun traballo individual ou en grupo.

Modalidad On line
Desarrollaranse estudos de casos para que o alumno siga a asignatura e afiance o aprendizaxe. Tamén realizaranse foros de discusión entre os alumnos.
Proba de resposta múltiple Modalidade Presencial
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais e no estudo de casos.
Exame tipo test

Modalidade On Line
Consistirá na realización dun examen que versará sobre os aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes os temas analizados durante o curso.
Examen tipo test.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Modalidade Presencial
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a tutorías fose da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia. Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado

A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia

Modalidad On Line
A través da plataforma Moodel, o tutor tendrá un contacto continuo co alumno para resolver as dudas que teña, e aclarar conceptos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A6 A33 A34 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C2 En relación cos traballos tutelados valorarase: O axuste da presentación ás instrucións; A calidade formal da presentación; A calidade e creatividade dos contidos da presentación; A amplitude e pertinencia das fontes de información utilizadas máis aló das indicadas e a calidade das respostas na quenda de preguntas que seguirá á presentación 30
Proba de resposta múltiple C6 C8 A proba obxectiva consistirá no desenvolvemento dun exame práctico e tipo test de resposta múltiple onde unha soa opción é correcta. Esta proba será sobre cuestións interrelacionadas que implicarán un tratamento global e intregrado dos contidos abordados ao longo da materia
As preguntas mal contestadas penalizan un terzo do valor da pregunta
70
 
Observacións avaliación

Modalidade Presencial

A evaluación desta asignatura consta de 3 partes:

a) Asistencia a clase. Igual o superior a un 85%. Evaluarase cun 20%

b) Traballo tutelado individual o en grupo. Evaluará sobre un 40%.

c) Examen final, tipo test e preguntas a desarrollar. Evaluarase sobre un 40%.

Para aprobar a asignatura debese aprobar o traballo e o examén.

Aquel
alumno que non teña a puntuación de asistencia, o non elabore o
traballo, non poderá presentarse o examen. Neste caso tería que ir a convocatoria de Xullo con toda a materia. Aqueles alumnos que
suspendan, se lles mantendrá a nota do traballo, e o examen tera un
valor dun 60%.

Os alumnos que no realizasen o traballo, tendrán outro tipo de examen.

No caso dun alumno con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial, evaluarase por un único examen o final do cuatrimestre,
quedando exento dos traballos e actividades desarrolladas durante o
curso.

Modalidade On Line

A evaluación desta asignatura consta de 3 partes:

a) Realización de casos prácticos e participación nos foros. Igual ou superior a un 85%. Evaluarase cun 20%

b) Traballo Final tutelado. Evaluarase sobre un 40%.

c) Examen final, tipo test e preguntas a desarrollar. Evaluarase sobre un 40%.

Para aprobar a asignatura deberase aprobar o traballo e o examén.

O alumno que apruebe o traballo e suspendaol examen, mantendraselle a nota do traballo para a seguiente convocatoria.


Fontes de información
Bibliografía básica

Acerenza, Miguel A. (2006): Fundamentos de Marketing Turístico. Sevilla. Trillas.

Alcázar Martínez, B (2002): Los canales de distribución en el sector turístico.Esic. Madrid

Altés Machín, Carmen (1993): Marketing y turismo: Introducción al Marketing de empresas y destinos
turísticos. Serie Gestión turística. Madrid: Ed. Síntesis

Bote, V. y Álvarez, R. (2000): Promoción y comercialización del turismo de la ciudad de Sevilla:
diagnóstico y orientaciones estratégicas. Universidad de Alcalá. Documentos de trabajo serie A, nº
20018.

Ejarque, Josep (2005): Destinos Turísticos de éxito. Diseño, creación y marketing. Madrid. Pirámide.

Iglesias Tovar, Juan Ramón (1998): Comercialización de productos servicios turísticos. Ciclos
formativos: Hostelería y Turismo. Madrid: Ed. Síntesis.

Kotler, P.; J. Bowen; J. Makens; R. Rufín y D. Reina (2003): Marketing para Turismo. 3ª edición. Madrid:
Pearson. Prentice Hall.

Mediano Serrano, Lucía (2000): Marketing turístico. Aguirre García, M.S. (ed.), Marketing en
sectores específicos: 188-192. Madrid: Ed. Pirámide

Seguí Llinas, M. (2001): La actividad turística española en 2000: 489-498. Edición 2001. Madrid:
AECIT. [V.1.4]

Serra Cantallops, Antoni (2002): Marketing turístico. Madrid: Ed. Pirámide.

Valls, J.F. (1996): Las claves del mercado turístico. Deusto. Bilbao

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías