Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Xestión Pública do Turismo Código 662G01032
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Rodríguez Carro, Carlos
Correo electrónico
cjrodriguez@udc.es
Profesorado
Candela Castrillo, Francisco A.
Rodríguez Carro, Carlos
Correo electrónico
francisco@candelaturismo.com
cjrodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Avaliar e comprender o papel que desempeña o sector no deseño, promoción e xestión dos destinos turísticos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas A4
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. A14
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. A25
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Creatividade A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Política Turística
Xestión pública
A administración turística: Funcions e competencias Precedentes
Administración europea
Administración central
Administración autonómica
Administración local
Planificación turística Conceptos fundamentais
Plans de desenvolvemento turístico
Estudo de casos
Instrumentos de xestión Instrumentos de xestión
Entes de xestión
Modelos Estudo comparativo.
Lexislación Ámbitos competeciais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A1 A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Traballos tutelados A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 8 13
Proba obxectiva A1 A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 8 10
Saídas de campo A1 A3 A4 A5 A10 A14 A18 A19 A23 A25 A28 A32 A33 19 38 57
Sesión maxistral A1 A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 20 40
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Sesión maxistral Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Saídas de campo
Descrición
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A1 A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Ao rematar a matería o alumno prersentará un traballo resumo de todolos temas tratados a partir de un caso práctico 20
Traballos tutelados A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Periodicamente entregarase un traballo relacionado cos temas desenvolvidos nos seminarios 20
Proba obxectiva A1 A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A fin do curso farase unha proba obxectiva na que se recollerñán os conceptos teóricos explicados perante o curso 40
Saídas de campo A1 A3 A4 A5 A10 A14 A18 A19 A23 A25 A28 A32 A33 Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. 20
 
Observacións avaliación
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente á EUT-CENP poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos terán que facer o examen dun 80% sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica. No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre a cualificación dun 100%.


É obrigatoria a asistencia a TODAS as saídas de campo.
É obrigatoria a participación en TODOS os seminarios organizados con invitados externos.
Caso de non asistir a algún deles os contidos quedarán pendentes.

Fontes de información
Bibliografía básica VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S ((2011)). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos.. Valencia, Tirant lo Blanch.
Mirabell Izard, Oriol (2010). Gestión pública del turismo. UOC
Planificación territorial del turismo (2005). Planificación territorial del turismo. UOC

Bibliografía complementaria Bayón Mariné, F. y Rojo Martín I. ((2004):). Operaciones y Procesos de Producción en el Sector Turístic. Síntesis
Vera, fernando (coord.) (1997). Análisis territorial del turismo. Editorial Ariel
Vogeler Ruiz, C. y Hernández Armand, E. ((2003):). Estructura y Organización del Mercado Turístico.. Editorial Centro de estudios Ramín Areces
Velasco González, M. ((2005):). La Política Turística. . Editorial: Tirant Lo Blanc. Valencia
Bouazza Ariño, Omar (2006). Ordenacion del territorio y turismo. Atelier (Barcelona)
Montaner Montejano, J. ((2002):). Política y Relaciones Turísticas Internacionales.. Editorial Ariel. Barcelona


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dereito/662G01003
Recursos Territoriais Turísticos/662G01018
Métodos e Técnicas de Investigación no Turismo/662G01024
Xestión Turística do Patrimonio/662G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito/662G01003

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías