Identifying Data 2022/23
Subject (*) Tourism and Governance Code 662G01032
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
carlos.rodriguez3@udc.es
Lecturers
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
carlos.rodriguez3@udc.es
Web
General description Avaliar e comprender o papel que desempeña o sector público no deseño, promoción e xestión dos destinos turísticos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas A4
A5
A8
A18
A19
A24
A27
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. A14
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado. A25
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. A32
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Creatividade A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción A Xestión pública
A Xestión pública do Turismo
A administración turística: Funcions e competencias Precedentes
Administración europea
Administración central
Administración autonómica
Administración local
Planificación turística Conceptos fundamentais
Plans de desenvolvemento turístico
Estudo de casos
Instrumentos de xestión Instrumentos de xestión
Entes de xestión
Modelos Estudo comparativo.
Lexislación Ámbitos competeciais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A4 A5 A8 A14 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Supervised projects A4 A5 A8 A14 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 5 20 25
Objective test A4 A5 A8 A14 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 8 10
Field trip A4 A5 A14 A18 A19 A25 A28 A32 A33 15 30 45
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 A5 A8 A10 A14 A18 A19 A23 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 20 40
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica

Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa
Field trip Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.

Guest lecture / keynote speech Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa


Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Field trip
Description
Todos os traballos e as saídas de campo necesitan dunha preparación previa nunha titoría que se establecerá oportunamente.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A4 A5 A8 A14 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Ao rematar a matería o alumno prersentará un traballo resumo de todolos temas tratados a partir de un caso práctico


20
Supervised projects A4 A5 A8 A14 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Periodicamente entregarase un traballo relacionado cos temas desenvolvidos nos seminarios 20
Objective test A4 A5 A8 A14 A18 A19 A24 A25 A27 A28 A32 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A fin do curso farase unha proba obxectiva na que se recollerñán os conceptos teóricos explicados perante o curso


40
Field trip A4 A5 A14 A18 A19 A25 A28 A32 A33 Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.

20
 
Assessment comments

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, concedida oficialmente pola UDC segundo a
súa normativa, poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e
facelos chegar ao profesor para á súa avaliación. Neste caso, o exame, que será
específico para estes alumnos, terá un valor do 80% da cualificación, sempre
que obtivesen un mínimo de 5 sobre 10 na parte práctica. 

En todos os casos, para que as porcentaxes entren en funcionamento é necesario obter polo menos un cinco (5) en cada unha das partes. No caso de suspender unha das partes a materia quedará suspensa. 

No caso de producirse a entrega de traballos, pero non acudir á realización da proba obxectiva, a cualificación será de Non Presentado

Para o alumnado
con matrícula ordinaria é obrigatoria a asistencia a TODAS as saídas de campo e
a participación en TODOS os seminarios organizados con invitados externos. Caso
de non asistir a algún deles os contidos quedarán pendentes e serán avaliados nunha
proba específica.

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo.




Sources of information
Basic VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S ((2011)). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos.. Valencia, Tirant lo Blanch.
Mirabell Izard, Oriol (2010). Gestión pública del turismo. UOC
CANDELA, F. (2017). Municipio, Turismo y sostenibilidad. Ed. Andavira
Planificación territorial del turismo (2005). Planificación territorial del turismo. UOC

Complementary Bayón Mariné, F. y Rojo Martín I. ((2004):). Operaciones y Procesos de Producción en el Sector Turístic. Síntesis
Vera, fernando (coord.) (1997). Análisis territorial del turismo. Editorial Ariel
Marco d'Eramo (2020). El selfie del mundo. Anagrama
Vogeler Ruiz, C. y Hernández Armand, E. ((2003):). Estructura y Organización del Mercado Turístico.. Editorial Centro de estudios Ramín Areces
Velasco González, M. ((2005):). La Política Turística. . Editorial: Tirant Lo Blanc. Valencia
Bouazza Ariño, Omar (2006). Ordenacion del territorio y turismo. Atelier (Barcelona)
Montaner Montejano, J. ((2002):). Política y Relaciones Turísticas Internacionales.. Editorial Ariel. Barcelona


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Law/662G01003
Regional Tourism Resources/662G01018
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024
Heritage Management for Tourism/662G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Quality Management/662G01033d

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.