Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Traballo Fín de Grao Código 662G01037
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Empresa
Humanidades
Letras
Matemáticas
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Blanco Moa, José Antonio
Caamaño Franco, Iria
Cogdill York, Kevin Lee
Crecente Maseda, Mario
de Carreño de Vicente, María de las Mercedes
Fernández Fernández, Javier Luis
León Sanjuán, María Victoria de
Lezcano González, Mª Elvira
Mariz Perez, Rosa
Martín Cancela, Elena
Martínez Fernández, Paulino
Molina Nieto, Victoria
Montoya Reyes, Ana
Moss , Sarah Louise
Pérez García, Antonia
Ramos Montes, Oscar
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
Rodrigues Soares, Jakson Renner
Rodríguez Carro, Carlos
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
jose.antonio.blanco.moa@udc.es
iria.caamano@udc.es
k.l.cogdill@col.udc.es
mario.crecente@udc.es
m.decarreno@udc.es
javier.fernandez4@udc.es
victoria.de.leon@udc.es
m.lezcano@udc.es
rosa.mariz@udc.es
elena.martin@udc.es
paulino.martinez@udc.es
victoria.molina@udc.es
ana.montoya@col.udc.es
sarah.moss@udc.es
antonia.perezg@udc.es
oscar.ramos@udc.es
c.rivas@udc.es
jakson.soares@udc.gal
carlos.rodriguez3@udc.es
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
Descrición xeral O TFG supón a realización, por parte de cada estudante e de forma individual, dun proxecto, unha memoria ou un estudo concreto baixo a supervisión dun ou máis directores académicos.
Neste traballo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A15 Traballar en inglés como lingua estranxeira.
A16 Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira.
A17 Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A21 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
A30 Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural.
A31 Comprender as características da xestión do patrimonio cultural.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O Traballo Fin de Grao debe estar orientado á avaliación das competencias asociadas ao título, tanto as específicas, transversais como as nucleares, xa que se entende que o alumno debe saber e ser capaz de aplicar as devanditas competencias adquiridas durante a carreira. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Adaptaránse a cada Traballo Fin de Grao Adaptaránse a cada Traballo Fin de Grao

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 2 4
Traballos tutelados A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 130 130
Presentación oral A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 5 6
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Reunións co/a titor/a en as que se especifican os aspectos necesarios para o correcto desenvolvemento do Traballo Fin de Grao e para planificar un calendario para o seu desenvolvemento e as metodoloxías (lecturas, análises de fontes documentais, técnicas de investigación etc.)/ etc.)
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a supervisión do /da titor/a asignado/a e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Presentación oral Defensa pública e presencial do Traballo fin de Grao. Consiste na exposición oral dos aspectos máis relevantes do traballo realizado de acordo coas indicacións incluídas no regulamento do TFG da Facultade de Turismo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada ten como finalidade orientar aos estudantes no desenvolvemento e planificación do traballo, para iso é importante consultar co/a tito/a os avances que se vaian realizando progresivamente.
O seguimento farase preferentemente de forma individual, ben de xeito presencial, a través de correo electrónico ou mediante outro medio de comunicación acordado entre titor/a e tutorando/a.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Corresponde á defensa do traballo de fin de grao (exposición oral).
Os membros do tribunal avaliarán os seguintes aspectos:

Exposición (35%)
Contido do discurso (35%)
Resposta ás observacións do tribunal (15%)
20
Traballos tutelados A35 A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O/o titor/a avaliará o traballo escrito presentado polo/a estudante, tendo en consideración os seguintes aspectos:

Aspectos formais (20%)
Contido (60%)
Proceso de realización (20%)
80
 
Observacións avaliación

Honradez académica/implicación de plaxio

Ao/áalumno/a que incorra en fraude académica aplicaráselle a sanción correspondente recollida no Regulamento disciplinar do estudantado da UDC Artigo 11, apartado 3:

a) Expulsión de dous meses até tres anos da Universidade. Esta sanción deberá
constar no expediente académico até o seu total cumprimento. 

b) Perda de dereitos de matrícula, durante un curso ou cuadrimestre académico.

Atención á diversidade 
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental).De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC/noCentro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Turismo, dentro do periodo estipulada para cada sesión. 

Perspectiva de xénero 
Segundo se recolle nas distintas normativas deaplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade. No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero  proporanse accións e medidas para corrixilas.

Fontes de información
Bibliografía básica

  • Cada titor/a facilitará e orientará a procura bibliográfica dos/as estudantes.

Bibliografía complementaria
  • Cada titor/a facilitará e orientará a procura bibliográfica dos/as estudantes.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Socioloxía do Turismo/662G01001
Introdución a Economía/662G01002
Introdución ao Dereito/662G01003
Xeografía do Turismo/662G01004
Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas/662G01005
Idioma Moderno: Inglés/662G01006
Patrimonio Cultural/662G01007
Informática de Xestión e do coñecemento/662G01008
Introdución ao Turismo/662G01009
Economía da Empresa/662G01010
Contabilidade Financiera/662G01011
Estatística/662G01012
Intermediación turística e transporte I/662G01013
Aloxamentos e Restauración I/662G01014
Primeiro Idioma Moderno I: Inglés/662G01015
Márketing Turístico/662G01016
Contabilidade de custos/662G01017
Recursos Territoriais Turísticos/662G01018
Segundo Idioma Moderno I: Francés/662G01019
Intermediación Turística e Transporte II/662G01021
Aloxamentos e Restauración II/662G01022
As TIC Aplicadas ao Turismo/662G01023
Métodos e Técnicas de Investigación no Turismo/662G01024
Xestión Turística do Patrimonio/662G01025
Fiscalidade Turística/662G01026
Análise de Estados Financeiros/662G01027
Primeiro Idioma Moderno II: Inglés/662G01028
Segundo Idioma Moderno II: Francés/662G01029
Comercialización de Produtos Turísticos/662G01031
Xestión Pública do Turismo/662G01032
Xestión de Calidade/662G01033
Segundo Idioma Moderno III: Francés/662G01034
Interpretación do Patrimonio/662G01038
Galicia Como Destino Turístico/662G01040
Creación e Xestión de Empresas Turísticas/662G01041
Direción Estratéxica de Empresas Turísticas/662G01042
Xestión de Recursos Humanos/662G01043
Inglés no Contorno Profesional/662G01045
Segundo Idioma Moderno I: Alemán/662G01047
Segundo Idioma Moderno II: Alemán/662G01048
Segundo Idioma Moderno III: Alemán/662G01049

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Consultar o Regulamento de Prácticas do Grao en Turismo:

https://www.udc.es/export/sites/udc/turismo/_galeria_down/tfg/Regulamento_TFG_modificacion-xullo-22.pdf_2063069294.pdf

O TFG só poderá ser presentado para a súa defensa e avaliación unha vez que se teña constancia fidedigna de que o estudantado superóu todo-los créditos necesarios para a obtención do título de Grao, salvo os correspondentes ao propio TFG.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías