Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Galicia Como Destino Turístico Código 662G01040
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Lezcano González, Mª Elvira
Correo electrónico
m.lezcano@udc.es
Profesorado
Lezcano González, Mª Elvira
Correo electrónico
m.lezcano@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende profundizar no coñecemento dos principais bens turísticos galegos en todos os ámbitos: natural, cultural e de servicios. A súa correcta clasificación, descrición, análise e estudio serán obxectivos fundamentais a alcanzar polo alumnado.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A33 Creatividade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principais bens turísticos da comunidade galega A8
A18
A27
B1
B6
C1
C6
C7
Recoñecer os principais estilos e tipoloxías artísticos e os exemplos máis singulares presentes no territorio de estudo A8
A18
A23
A33
B1
B4
C1
C2
C3
C6
C7
C8
Analizar as debilidades e potencialidades de Galicia como destino turístico A8
A18
A23
A25
A27
A28
A33
B1
B2
B3
B4
B6
B7
C1
C4
C7
C8
Estudar, a través dun contacto directo, a historia, xeografía e os principais xeodestinos turísticos da comunidade Galega A8
A13
A18
A23
A25
A27
B1
B4
B6
B7
C1
C2
C6
C7
C8
Ser quen de explicar a unha audiencia os principáis recursos turísticos de Galicia A8
A13
A18
B1
B2
B3
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
Saber deseñar un itinerario por Galicia que comprenda un número importante dos recursos estudados A8
A18
A23
A27
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción á materia.

1.1 Características xerais e breve historia de Galicia.
1.2 Características xeográficas de Galicia: situación, principais trazos físicos. Galicia na Península Ibérica.
2. Historia de Galicia 2.1. Principais feitos históricos
3. Principais recursos do patrimonio arquitectónico galego. 3.1. Percorrido polos diferentes estilos artísticos.
3.2. Principais tipoloxías: Mosteiros, catedráis, igrexas, castelos, pazos e outros edificios civís relevantes.
4. A gastronomía. 4.1 Os viños.
4.2 Principais aspectos da cociña e da viticultura de Galicia.
4.3 Festas gastronómicas.
5. Principais recursos do patrimonio inmaterial galego. 5.1 A lingua.
5.2. O Folclore.
5.3. Festas, lendas, crenzas.
5.4. Outro patrimonio etnográfico. Artesanía e oficios populares
6. O Camiño de Santiago. 6.1 O Camiño francés.
6.2 Outros tramos galegos dos Camiños de Santiago.
7. Elementos principais dos Museos e Centros de Interpretación de Galicia. 7.1. Principais museos e tipoloxías.
7.2. Centros de IP.
7.3. Outros equipamentos
8. O Camiño de Santiago. 8.1. O Camiño Francés.
8.2. Outros tramos do Camiño en Galicia.
9.a Paisaxe e áreas naturais no litoral.
9.b Paisaxe e áreas naturais de interior.
9.a.1 Rías, illas e praias, zonas húmidas e areais, acantilados.

9 b.1. As montañas, os vales fluviais, os bosques e as lagoas (Serras setentrionais, Dorsal galega, Penechaira galega, Depresión de Ourense, A Limia. Val de Monterrei. Val de Arnoia. Terras do Carballiño. Val do Ribeiro. Valdeorras. O chanzo de Santiago. Fosa Padrón-Tui. As bacías do Tambre e o Ulla. Serras meridionais).
10. As cidades galegas como focos de atención turística. 10.1. A Coruña
10.2. Lugo.
10.3. Ourense.
10.4. Pontevedra.
10.5. Vigo.
10.6. Santiago.
10.8. Ferrol.
10.9. Outras localidades: Muros, Noia, Monforte, Ribadavia, Sanxenxo, Allariz, Viveiro, Carballo, ...
11.O "Top Ten" galego. Produtos. Xeodestinos. 11.1. Descrición e análise.
12. Rutas senlleiras. 12.1. Ruta da camelia.
12.2. Outros camiños.
12.3. Rede de rutas.
13. Espazos naturais. 13.1. Os espacios protexidos de Galicia.
13.2. A Rede Natura.
14. A Administración turística. 14.1. Competencias da administración do Estado e da Xunta en materia turística.
14.2. A Administración turística en Galicia. Órganos e funcións.
15. Estratexias de promoción e comercialización de Galicia como destino turístico. 15.1. Principais canais de promoción.
15.2. Principais canais de comercialización.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A8 A18 A23 A25 A27 A28 B5 B7 16 32 48
Estudo de casos A13 A18 A23 A25 A27 B1 B4 B6 C1 C3 15 15 30
Presentación oral A13 A18 A33 B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C7 C8 2 10 12
Proba mixta A18 A23 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 2 2 4
Sesión maxistral A18 A23 A25 A27 A28 C4 C5 C6 18 36 54
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
O alumnado poderá precisar atención personalizada na preparación das súas presentacións oráis.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Saídas de campo A8 A18 A23 A25 A27 A28 B5 B7 As saídas de campo son de carácter obrigatorio e, en ocasións, requerirán preparación por parte do alumnado, segundo as indicacións dos profesores 10
Presentación oral A13 A18 A33 B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C7 C8 As presentacións centraranse en temas propostos polos profesores a partir dos contidos da da materia. Poden facerse no aula ou in situ, durante as saídas de campo 30
Proba mixta A18 A23 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 Trátase dunha proba que pode combinar as preguntas discriminatorias, coas de desenvolvemento de temas. 60
 
Observacións avaliación

É unha obriga do alumnado asistir, como mínimo, ao 75% das clases. Aquelas persoas que non podan xustificar as faltas segundo o criterio do centro,  terán que presentar o traballo oral igualmente e aprobalo pero non entrará no cómputo final. A materia, nestes casos, avaliarase a través dun examen de todos os contidos que computa o 100% da nota.

Ás persoas que, por unha causa xustificada, non podan asistir o día indicado para a súa presentación oral terán que acordar coa profesora outra data. De non asistir as saídas de campo, tamén por causas xustificadas, haberá que presentar un traballo escrito indicado pola profesora.

Fontes de información
Bibliografía básica VILLARES, R. (2004). Historia de Galicia. Ed Galaxia, Vigo
GIL, F.J. (2002). 50 rutas para conocer Galicia. Nigra Trea, Vigo
LOIS, R.C. e PINO, D. (Coords.) (2015). A Galicia urbana. Eds. Xerais, Vigo
MARIÑO FERRO, X.R. (2000). Antropoloxía de Galicia. Ediciós Xeráis, Vigo
BAS, B. (1983). As construccións populares: Un tema de etnografía en Galicia. Cadernos do Seminario de Sargadelos. Edicións do Castro, Sada (A Coruña)
CRIADO BOADO, F. (ed.) (2016). Atlas de Arqueología de Galicia. Eds. Xerais, Vigo
PRECEDO LEDO et al. (2002). Atlas de Galicia. Hércules de Ediciones, A Coruña
PRECEDO LEDO et al. (2001). Atlas de Galicia. Xunta de Galicia. Sociedade para o desenvolvemento Comarcal de Galicia, Santiago
LÓPEZ BERNÁRDEZ, C (2005). Breve historia da arte galega. Ed. Nigratrea, Vigo
LOIS GONZÁLEZ, R e FORMIGO COUCEIRO, J. (2003). Galicia. Ed Everest, León
SORALUCE BLOND, J.R. (1999). Guía da arquitectura galega. Ed. Galaxia, Vigo
CEGARRA, B. (1992). Guía da arte de Galicia. Ed. Galaxia, Vigo (agora publicado por provincias)
VV. AA. (2002). Guía de espacios naturales. Galicia.. Ed El País-Aguilar, Madrid
OTERO PEDRAYO, R. (1980). Guía de Galicia. Ed. Galaxia
CEGARRA, B. (1992). Guía e rutas da arte. Épocas e estilos. Ed. Galaxia, Vigo
LÓPEZ CARREIRA; A. (2013). Historia de Galicia. Eds. Xerais, Vigo
CALO LOURIDO et al (2005). Historia Xeral de Galicia. A Nosa Terra, Vigo,
PEMÓN, B. e DORNELO, X. (2000). Mitos, ritos y leyendas de Galicia. Martínez Roca, Barcelona
HERNÁNDEZ BORGE, J., DÍAZ FERNÁNDEZ, J.A (2000). O turismo en Galicia Potencialidades endóxenas e desenvolvemento urbano e economico. Servicio de publiaciones Dip. de Ponteved

Iranse engandido referencias bibliográficas máis concretas ao longo da materia

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A asistencia a clase é imprescindible.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías