Identifying Data 2015/16
Subject (*) Creación e Xestión de Empresas Turísticas Code 662G01041
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
E-mail
c.rivas@udc.es
Lecturers
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
E-mail
c.rivas@udc.es
Web
General description A finalidade desta materia é a de proporcionar formación ao estudante para que adquira o coñecemento e desenvolva as habilidades necesarias para emprender a posta en marcha dunha empresa e xestionar o desenvolvemento posterior desta.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os conceptos de empresa e empresario turísticos, cos seus elementos e funcións, os seus distintos tipos e particularidades. A2
A3
A14
B1
B4
B7
C2
Saber desenvolver unha idea de negocio Turístico, analizar a súa viabilidade, elaboración do plan de negocio, forma xurídica e trámites. A2
A3
A5
A12
A13
A28
A32
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C4
C5
C7
Saber xestionar un negocio turístico. Coñecer e aplicar conceptos e ferramentas de xestión en empresas e actividades do sector turístico. A2
A6
A7
A10
A11
A13
A32
A34
A35
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. EMPRESA E SECTOR TURÍSTICO 1. Concepto de empresa. Elementos e Funcións.
2. Concepto de empresario.
3. Os obxectivos da empresa.
4. Tipos de empresas.
5. As empresas do sector turístico.
6. Particularidades das empresas turísticas.
7. O servizo turístico.
8. A empresa turística como sistema.
9. Os subsistemas da empresa turística.
10. A responsabilidade e ética na empresa turística.
TEMA II. O ÁMBITO DA EMPRESA TURÍSTICA 1. O concepto de ámbito e tipos de ámbito.
2. O ámbito xeral da empresa turística.
3. O ámbito específico da empresa turística.
4. O Turismo e o Turista.
5. A estrutura do mercado turístico.
6. Tendencias actuais no sector turístico.
TEMA III. SUBSISTEMA PRODUCIÓN 1. Xestión de produción e de operacións.
2. Produtividade na prestación de servizos turísticos.
3. Planificación das operacións en turismo.
TEMA IV. SUBSISTEMA COMERCIAL 1. Investigación e segmentación do mercado turístico.
2. Política comercial da empresa turística.
3. Claves da política comercial na empresa turística.
TEMA V. SUBSISTEMA FINANCIAMENTO 1. A función financeira na empresa turística.
2. Os custos na empresa turística.
3. Fontes de financiamento na empresa turística.
TEMA VI. PLANIFICACIÓN E CONTROL 1. Planificación e control na empresa turística.
2. Tipos de plans na empresa turística.
3. Os obxectivos da empresa turística.
4. A dirección por obxectivos (dpo).
5. Concepto e proceso de control.
6. Tipos de control na empresa turística.
TEMA VII. XESTIÓN ESTRATÉXICA 1. O concepto de estratexia na empresa turística.
1.1.- O punto de vista da estratexia.
1.2.- Os elementos da estratexia.
1.3.- Estratexia e competitividade.
2. Planificación estratexia e niveis da estratexia.
2.1.- Os niveis de estratexia.
2.2.- O proceso de planificación estratéxica.
3. Decisións estratéxicas a nivel corporativo.
3.1.- Estratexias segundo o ciclo de vida da empresa Turística.
3.2.- A matriz BCG ou Matriz de Crecemento-Cota de mercado.
4. Decisións estratéxicas a nivel de negocio.
4.1.- Estratexias Competitivas Xenéricas de Porter.
4.2.- Estratexias de Crecemento na Empresa Turística.
5. Competencias e habilidades na empresa turística.
TEMA VIII. XESTIÓN DAS PEMES TURÍSTICAS 1. Particularidades da peme turística.
2. A cooperación na peme turística.
3. Procesos de subcontratación (outsourcing).
4. A franquía no sector turístico.
5. A empresa turística familiar. problemas.
TEMA IX. CREACIÓN DE EMPRESAS TURÍSTICAS 1. Causas do fracaso das novas empresas turísticas.
2. Pasos para crear unha empresa turística.
3. Plan de empresa ou de negocio.
4. Trámites para a creación de empresas turísticas.
TEMA X. PARTICULARIDADES DO NEGOCIO TURÍSTICO 1. O negocio hoteleiro.
2. O negocio da restauración.
3. As Axencias de Viaxes.
4. As Empresas de Transporte.
5. Empresas de ocio.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A6 A7 A10 A11 A12 A14 A28 A35 B5 C5 C7 C8 31 43 74
Case study A5 A32 B1 B3 B4 C4 C6 12 12 24
Supervised projects A10 A11 A13 A33 A34 B4 B6 B7 C1 C2 C3 2 24 26
Objective test A7 A12 A14 A28 A35 B1 B2 B3 2 20 22
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes.
Case study Realizaranse estudos de casos coa finalidade de ir preparando a avaliación dos coñecementos que teñen os alumnos da materia, ao longo do curso. Realizaranse, a ser posible, en grupos de non máis de cinco alumnos.
Supervised projects Os alumnos deberán desenvolver o seu propio proxecto empresarial aplicando os coñecementos aprendidos nas clases teóricas. Así, deberán buscar a través de distintas fontes (escritas ou informatizadas) aquela información que lles permita analizar a viabilidade e desenvolver o proxecto. O devandito proxecto deberá ser entregado e exposto en clase nas últimas sesións lectivas.
Objective test Ao final do cuadrimestre celebrarase unha proba escrita de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia por parte do alumno.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Concíbense como horas de traballo presencial co profesor por parte do alumno, para o seguimento e orientación deste. Implican participación obrigatoria para o alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A10 A11 A13 A33 A34 B4 B6 B7 C1 C2 C3 Desenvolvemento dun traballo que se realizará ao longo de todo o cuadrimestre con exposición final. Terase en conta na súa valoración: a exposición, a capacidade de recompilación, a capacidade de síntese, a achega persoal, o rigor e a actualización das fontes utilizadas. Tratarase de fomentar o traballo en equipo, polo que o traballo de curso se realizará en grupos de non máis de cinco alumnos, a ser posible. O prazo e o modo de entrega serán de obrigado cumprimento. 40
Objective test A7 A12 A14 A28 A35 B1 B2 B3 A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. 60
 
Assessment comments

Segundo
a participación do alumnado na materia, a avaliación considera dúas opcións:



Opción A (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de
clase (para os alumnos que acrediten a súa asistencia a, polo menos, o 85% das
clases)



1) Traballos tutelados 40%

2)
Proba obxectiva 60%.


A devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia
e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas
e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.



A planificación exposta nesta guía docente supón a aplicación
dun sistema de avaliación continua, polo que a cualificación final se obterá da
avaliación da proba obxectiva e dos traballos tutelados.



No conxunto das dúas partes (40% e 60%), o alumno deberá
obter unha puntuación mínima de 5 puntos.



Non obstante, non se considerará superada a materia, se nos
traballos tutelados non se obtén un mínimo de puntuación de 1,5 sobre 4 puntos
totais, e na proba obxectiva un mínimo de 2,5 puntos sobre 6 puntos totais.



Opción B (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades
de clase (para os alumnos que non acrediten a súa asistencia a, polo menos, o
85% das clases)



1) Proba obxectiva 100%


A devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia
e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas
e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.



Esta proba representará o 100% da nota final. O alumno deberá
obter unha puntuación mínima de 5 puntos.


Na segunda oportunidade da Primeira Convocatoria, e nas
oportunidades de ulteriores convocatorias, aplicarase o sistema de avaliación
por proba obxectiva única.


Sources of information
Basic Veneciana, J.M. (2005). Creación de empresas. Un enfoque gerencial. Barcelona: Colección Estudios Económicos, nº 33, La Caixa, Servicios de Estudios
Martín Rojo, I. (2004). Dirección y Gestión de Empresas del Sector Turístico. Madrid: Ediciones Pirámide
Casillas, T. y Martí, J.M. (2010). Guía para la creación de empresas. Madrid: Fundación EOI
Casanueva Rocha, C. (2000). Organización y gestión de empresas turísticas. Madrid: Piramide

Complementary González, L. y Talón, P. (2002). Dirección hotelera. Operaciones y procesos. Madrid: Síntesis
Albert Piñole, I. (1999). Gestión, Productos y Servicios de las Agencias de Viajes. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Blasco Peris, A. (2002). La Empresa y el Producto Turístico. Madrid: Editorial Civitas
Mestres Soler, J. (2003). Técnicas de Gestión y Dirección Hotelera. Barcelona: Gestión 2000


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introdución ao Turismo/662G01009
Economía da Empresa/662G01010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.