Identifying Data 2018/19
Subject (*) Strategic Tourism Business Management Code 662G01042
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
Fernández Fernández, Javier
E-mail
javierfernandez@udc.es
Lecturers
E-mail
Web
General description Formar profesionais competentes na Dirección Estratéxica das organizacións Turísticas co obxecto que coñezan a fondo o o seu ámbito funcional e consecuentemente poidan definir obxectivos, formular e executar estratexias, aplicar e resolver situacións con criterios técnicos, e tomar decisións no seu ámbito competencial para poder desenvolvelas en empresas turísticas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A2 Analizar a dimensión económica do turismo.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A8 Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A28 Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender e aplicar conceptos e ferramentas básicas de dirección estratéxica para o funcionamento das empresas do turismo e ocio A1
A2
A3
A4
A5
A6
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de planificación A1
A2
A3
A4
A5
A6
A8
A10
A11
A12
A13
A14
A18
A23
A28
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender o entorno turístico A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A9
A10
A11
A12
A13
A18
A23
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidade de traballo en equipo A1
A2
A5
A6
A9
A10
A11
A12
A13
A33
A34
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1 - Concepto de Estratexia 1.1 - Introducción
1.2 - Orixenes da estratexia
1.3 - Concepto de estratexia na empresa turística
2 - Concepto da dirección estratéxica 2.1 - Introducción
2.2 - Naturaleza da dirección estratéxica
2.3 - Niveis da estratexia na empresa turística
2.4 - Fases da dirección estratéxica
3 - Análise do entorno da empresa turística 3.1 - Introducción
3.2 - Naturaleza do entorno
3.3 - Ferramentas do entorno
4 - Estratexias xenéricas e vantaxas competitivas na empresa turística 4.1 - Introducción
4.2 - Concepto, creación e mantemento das vantaxas competitivas
4.3 - Estratexias de liderazgo en costes
4.4 - Estratexias de diferenciación
4.5 - Estratexias de focalización
5 - Estratexias de crecemiento na empresa turística 5.1 - Introducción
5.2 - Expansión e diversificación
5.3 - Estratexias de consolidación
5.4 - Estratexias de desarrollo de productos/servicios
5.5 - Estratexias de desarrollo de mercados
5.6 - Estratexias de diversificación
6 - Formulación estratéxica 6.1 - Introducción
6.2 - Formulación
6.3 - Retos e alternativas estratéxicas
6.4 - A priorización e selección da estrategia
7 - Planificación e implementación 7.1 - Introducción
7.2 - A planificación e a implementación no proceso de dirección estratéxica
7.3 - A planificación da estratexia e a xestión do cambio
8 - Proceso de control estratéxico 8.1 - Introducción
8.2 - Seguimento e control
8.3 - Indicadores

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 12 16
Supervised projects A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 12 16
Mixed objective/subjective test A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminar A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 20 52 72
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 23 0 23
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Realizaranse ao longo do curso distintos casos, para comprender o visto nas clases maxistrais dunha forma práctica
Supervised projects Nas titorías planificarase o traballo que deben presentar os alumnos a final de curso
Mixed objective/subjective test Realizarase un examen final, de tipo teorico, que será unha parte importante da nota final do alumno
Seminar Nos seminarios formulásense diversos casos e a solución que os alumnos crean máis conveniente. Intentarase buscar algunha empresa do sector para que veña a contar o seu experiencia.
Guest lecture / keynote speech Ao longo da sesións maxistrais, achegaráselle aos alumnos os coñecementos suficientes para comprender a importancia da Dirección Estratéxica na empresa turística

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Case study
Mixed objective/subjective test
Seminar
Description
A atención personalizada será a presenza do alumno directamnete co profesor. Está presenza ten caracter obrigatorio.

A forma e o momento en que se desenvolvan as distintas metodoloxías, indicarase ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia.

Sesión Maxistral:
Clases maxistrais dos aspectos máis importantes de cada tema e resolución de dúbidas que puidesen xurdir ao preparar o tema.

Estudo de casos:
Realización de casos prácticos que estean de actualidade. O profesor propoñerá un tema, que os alumnos deben buscar información, e formularanse en clase as distintas posicións e solucións

Traballos tutelados:
Realización e exposición de traballos por parte do alumno. Os traballos se haran de forma individual

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Traballo que o alumno desenvolverá ao longo do cuadrimestre e que presentará a final de curso. 30
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia a clase para poder obter os coñecementos suficientes 5
Case study A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Formularanse casos prácticos ao longo do cuadrimestre que o alumno debe resolver. 10
Mixed objective/subjective test A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 exame escrito obrigatorio para poder aprobar a asignatura 50
Seminar A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 asistencia obrigatoria para poder analizar e valorar os casos prácticos desenvolvidos 5
 
Assessment comments

A evaluación desta asignatura consta de 3 partes:

a) Asistencia a clase. Igual o superior a un 85%. Evaluarase cun 20%

b) Traballo tutelado individual o en grupo. Evaluará sobre un 40%.

c) Examen final, tipo test e preguntas a desarrollar. Evaluarase sobre un 40%.

Para aprobar a asignatura debese aprobar o traballo e o examén.

Aquel

alumno que non teña a puntuación de asistencia, o non elabore o
traballo, non poderá presentarse o examen. Neste caso tería que ir a
convocatoria de Xullo con toda a materia. Aqueles alumnos que
suspendan, se lles mantendrá a nota do traballo, e o examen tera un
valor dun 60%.

Os alumnos que no realizasen o traballo, tendrán outro tipo de examen.

No caso dun alumno con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial, evaluarase por un único examen o final do cuatrimestre,
quedando exento dos traballos e actividades desarrolladas durante o
curso.


Sources of information
Basic Rivas García, Jesús (2007). Dirección de empresas tursísticas. Septem
Alonso almeida, Mª Mar (2009). Dirección estratégica en el sector turistico. sintesis
Guerras Martín, L.A (2007). La dirección estratégica de la empresa. Thompson-Civitas

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024
Tourist Product Commercialisation/662G01031
Creating and Managing Tourism Companies/662G01041

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.