Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A11 |
Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A28 |
Coñecer os obxectivos, a estratexia e os instrumentos públicos da planificación. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Comprender e aplicar conceptos e ferramentas básicas de dirección estratéxica para o funcionamento das empresas do turismo e ocio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A28 A33 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de planificación |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A23 A28 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprender o entorno turístico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 A23 A28 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de traballo en equipo |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A28 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1 - Concepto de Estratexia |
1.1 - Introdución
1.2 - Orixes da estratexia
1.3 - Concepto de estratexia na empresa turística |
2 - Concepto da dirección estratéxica |
2.1 - Introdución
2.2 - Natureza da dirección estratéxica
2.3 - Niveis da estratexia na empresa turística
2.4 - Fases da dirección estratéxica |
3 - Análise da contorna da empresa turística |
3.1 - Introdución
3.2 - Natureza da contorna
3.3 - Ferramentas do contorna |
4 - Estratexias xenéricas e vantaxes competitivas na empresa turística |
4.1 - Introdución
4.2 - Concepto, creación e mantemento das vantaxes competitivas
4.3 - Estratexias de liderado en custos
4.4 - Estratexias de diferenciación
4.5 - Estratexias de focalización |
5 - Estratexias de crecimento na empresa turística |
5.1 - Introdución
5.2 - Expansión e diversificación
5.3 - Estratexias de consolidación
5.4 - Estratexias de desenvolvemento de produtos/servizos
5.5 - Estratexias de desenvolvemento de mercados
5.6 - Estratexias de diversificación |
6 - Formulación estratéxica |
6.1 - Introdución
6.2 - Formulación
6.3 - Retos e alternativas estratéxicas
6.4 - A priorización e seleción da estratexia |
7 - Planificación e implementación |
7.1 - Introdución
7.2 - A planificación e a implementación no proceso de dirección estratéxica
7.3 - A planificación da estratexia e a xestión do cambio |
8 - Proceso de control estratéxico |
8.1 - Introdución
8.2 - Seguimento e control
8.3 - Indicadores |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
24 |
36 |
Supervised projects |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
15 |
19 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
10 |
14 |
Seminar |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
48 |
60 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
10 |
20 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Realizaranse ao longo do curso distintos casos, para comprender o visto nas clases maxistrais dunha forma práctica |
Supervised projects |
Nas titorías planificarase o traballo que debe presentar o alumnado a final de curso. Nesa etapa traballarase coa metodoloxía COIL para intercambio online entre o alumnado da materia con alumnado de outras universidades.
|
Mixed objective/subjective test |
Realizarase unha proba final, de tipo teórico, que será unha parte importante da nota final do alumnado
|
Seminar |
Nos seminarios formularanse diversos casos e a solución que o alumnado crea máis conveniente. Intentarase buscar algunha empresa do sector para que veña a contar a súa experiencia.
|
Guest lecture / keynote speech |
Ao longo da sesións maxistrais, achegaráselle ao alumnado os coñecementos suficientes para comprender a importancia da Dirección Estratéxica na empresa turística. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Mixed objective/subjective test |
Seminar |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo directo co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
O xeito e o momento no que se desenvolverá será indicado en relación a cada actividade, ao longo do curso, segundo o plan de traballo da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Traballo que o alumnado desenvolverá ao longo do cuadrimestre e que presentará a final de curso. |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Asistencia a clase para poder obter os coñecementos suficientes. |
5 |
Case study |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A35 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formularanse casos prácticos ao longo do cuadrimestre que o alumnado debe resolver. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba escrita obrigatoria para poder aprobar a materia. |
50 |
Seminar |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 A23 A28 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Asistencia obrigatoria para poder analizar e valorar os casos prácticos desenvolvidos. |
5 |
|
Assessment comments |
Nota Final da Material: Sumatorio de todas as puntuacións. Observación de Primeira oportunidade: é necesario aprobar a Proba mixta con 50% da valoración total desta parte para superar a materia. En Segunda oportunidade, gardarase a nota obtida nos estudos de caso, seminarios, sesiones maxistrais e traballos tutelados realizados polo alumnado ao longo do cuatrimestre. A esta nota sumarase a nota obtida na proba mixta de segunda oportunidade, que versará sobre aspectos teóricos e prácticos, correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente coa Proba mixta, que suporá o 100% da calificación. A proba terá o mesmo contido que para o alumnado con dedicación a tempo completo. O alumnado que non se presente a Proba mixta, aínda que teña participado activamente das outras actividades, será calificado como NON PRESENTADO. The subject may be adapted to students who need the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, cognitive, learning or related to mental health). If applicable, they must contact the services available at the UDC / Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic term, with the Diversity Attention Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); failing that, with the ADI tutor from the Faculty of Tourism.
|
Sources of information |
Basic
|
Rivas García, Jesús (2007). Dirección de empresas tursísticas. Septem
Garrigós Simón, Fernando José · Cruz Ros, Sonia · Narangajavana Kaosiri, Yeamduan (2017). Dirección estratégica de empresas turísticas (e-book). Síntesis
Alonso almeida, Mª Mar (2009). Dirección estratégica en el sector turistico. sintesis
Guerras Martín, L.A (2007). La dirección estratégica de la empresa. Thompson-Civitas |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024 | Tourist Product Commercialisation/662G01031 | Creating and Managing Tourism Companies/662G01041 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase ao alumnado traballar de xeito continuado nos contidos da materia ao longo de todo o curso. Tamén se recomenda que manteña unha comunicación aberta co profesor a través das titorías persoais. Recoméndase que antes de cada clase teórica o alumnado lea e prepare o tema que será presentado, empregando o manual básico da materia. Finalmente, é recomendable que o alumnado utilice o horario establecido de titoría para realizar consultas e esclarecer dúbidas da materia. |
|