Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Prácticas Externas Código 662G01050
Titulación
Grao en Turismo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 24
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Humanidades
Letras
Coordinación
Rodríguez Carro, Carlos
Correo electrónico
carlos.rodriguez3@udc.es
Profesorado
Lezcano González, Mª Elvira
Mariz Perez, Rosa
Moss , Sarah
Moss , Sarah Louise
Rodríguez Carro, Carlos
Rodríguez Pallas, Angel
Correo electrónico
m.lezcano@udc.es
rosa.mariz@udc.es
sarah.moss@udc.es
carlos.rodriguez3@udc.es
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
Descrición xeral O Grao en Turismo da UDC Coruña, consciente da necesidade de formar os mellores profesionais en Turismo, considera, dentro do seu plan de estudios, unha materia obrigatoria denominada, Prácticas Externas.

O turismo necesita profesionais competentes e o mellor xeito de orientar a formación e preparación dos nosos alumnos, pasa por ofrecerlles a oportunidade de entrar en contacto co mundo laboral real. Para iso a UDC ten asinados convenios de colaboración para alumnos en prácticas coas empresas e grupos do sector turístico.

Durante o seu período de prácticas o alumno experimenta directamente as vantaxes e inconvenientes que deberá afrontar no seu futuro profesional, aprende a actuar cos medios e as técnicas que se utilizan diariamente e entra en contacto coas distintas ramas do sector turístico, o que lle permite poder elixir mellor o seu futuro profesional e prepararse para a súa inserción no mundo laboral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A15 Traballar en inglés como lingua estranxeira.
A16 Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira.
A17 Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A21 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
A30 Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural.
A31 Comprender as características da xestión do patrimonio cultural.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaces de aprender de manera autónoma en la empresa en la que los alumnos estén formándose, comprometíendose con la política empresarial a todos los niveles y sabiendo adaptarse a los cambios o situaciones planteadas B5
B6
B7
Tener iniciativa, voluntad, saber estar, creatividad, proactividad e interés en llevar a cabo el trabajo encomendado, utilizando el razonamiento crítico, la capacidad de análisis y sístesis, siendo capaces de resolver los problemas cotidianos A33
A34
A35
B1
B3
B4
B5
Poder trabajar en inglés y otros idiomas en todas las empresas que lo precisen, así como en espacios y medios socioculturales diferentes. A15
A16
A17
A29
C2
Conocer el procedimiento operativo, las distintas técnicas de trabajo, las aplicaciones de las tenologías de la información y comunicación en los ámbitos de alojamento, restauración, empresas de intermediación, planificación turística e información turística. A7
A10
A20
A21
A22
A24
A30
A33
A34
C3
C6
C8
Reconocer los principales agentes turísticos, así como elmarco legal que regula las actividades del sector. Identificar, gestionar y dirigir espacios turísticos, destinos y todo tipo de entidades turísticas. A1
A4
A7
A12
A14
A18
A19
A22
A25
A26
A27
A31
A32
Tener una marcada orientación de servicio al cliente, con una gran capacidad de comunicación, conociendo claramente las políticas comerciales de la empresa, sabiendo, en cada caso, definir objetivos y estrategias de comercialización, siempre buscando a calidad en el servicio.l A3
A6
A11
A13
A29
A35
Desarrollar su trabajo de manera comprometida con una ciudadanía abierta y comprometida. Asumir la importancia del aprendizaje durante su proceso de formación y a lo largo de toda su vida laboral. C4
C5
C7
Ser capaces de desenvolverse perfectamente ante los clientes en su lengua nativa, así como en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Dominar la expresión y comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. B2
C1
C2

Contidos
Temas Subtemas
Preténdese que os alumnos apliquen na prácticas todos aqueles coñecementos adquiridos durante os anos anteriores.
En función do tipo de empresa na que estean a desenvolver o seu labor, aplicarán os contidos dunha ou outra materia teórica.
- Aplicar conocimientos en los departamentos de las empresas de alojamiento
- Aplicar conocimientos en empresas de intermediación y de transporte
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con la gestión pública o privada del Turismo
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con el Turismo Activo
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con la organización de actos y eventos
- Aplicar conocimientos en empresas o instituciones relacionadas con la información / guía turística

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Simulación A1 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 595 0 595
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Simulación PROCEDEMENTO PARA CURSAR A MATERIA:
O programa adaptarase o estipulado no Regulamento de Prácticas do Grao en Turismo.

https://www.udc.es/export/sites/udc/filo/_galeria_down/practicas_graos/practicas_turismo_normativa/Regulamento_practicas_externas_Grao_en_Turismo_texto.pdf_2063069294.pdf










Atención personalizada
Metodoloxías
Simulación
Descrición
TITORÍA: durante o tempo que o alumno realice as súas prácticas contará cun titor/a de empresa - o cal se encargará de velar pola súa aprendizaxe atendendo todas as súas dúbidas - e un titor/a interno co que deberá reunirse a comezo de curso e polo menos unha vez ao mes durante as mesmas entregándolle o informe correspondente a ese período.
A Titoría de Prácticas orientará ao alumno antes, durante e despois do seu período de prácticas.










Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Simulación A1 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A avaliación da materia Prácticas Externas farase tendo en conta tres INDICADORES DE AVALIACIÓN que servirán para baremar o rendemento conxunto para os efectos de avaliación e cualificación final:

Memoria de Prácticas a Presentar polo alumno 35%
Informe Final do Titor de Empresa 60%
Informe do Titor Académico 5%
100
 
Observacións avaliación

Amateria poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro:nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo


Fontes de información
Bibliografía básica

As fontes de información para a materia "Prácticas en Empresas" están relacionadas coas fontes das materias teóricas que os alumnos teñan cursado en anos anteriores. Todos os alumnos deberán consultar as fontes sinaladas nas materias que máis relación teñan coa empresa no que están a facer as prácticas.


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É IMPORTANTE SINALAR QUE AO TRATARSE DE PRÁCTICAS CURRICULARES OBRIGATORIAS TODAS As MATERIAS DO GRAO CONSIDÉRANSE NECESARIAS PARA A REALIZACIÓN DO PROGRAMA.

OBRIGACIÓNS DO ESTUDANTE EN PRÁCTICAS: Entregar en tempo e forma todos os documentos solicitados desde a titoría para a tramitación das súas prácticas: solicitude, currículo, etc. Estar pendente e responder as comunicacións que reciba ao seu nome desde a titoría de prácticas, ben sexa vía telefónica ou correo electrónico. Concertar co titor interno, polo menos un contacto (persoal, telefónico ou correo electrónico) ao mes, na devandita reunión deberá entregar un INFORME DE AVALIACIÓN MENSUAL DE PRÁCTICAS POLO ALUMNO (anexo nº III) no que informará sobre as actividades realizadas, cumprimento de funcións, incidencias etc. Comunicar á Titoría de Prácticas calquera proposta de modificación das condicións de estancia na empresa inicialmente acordadas, así como calquera incidencia relevantes (enfermidade, faltas de asistencia…).Entregar a Memoria de Prácticas elaborada de acordo cos criterios que se establecen máis adiante, na data asignada. (anexo nº V)2.- OBRIGACIÓNS COA EMPRESA DE PRÁCTICAS: Cumprir  integramente e nas condicións acordadas o período de prácticas establecido, principalmente no que se refire a datas e horarios. Cumprir estritamente a normativa da empresa en canto a comportamento, vestimenta, uniformidade, calzado, aparencia física e uso de instalacións. Comunicar ao Titor de Empresa calquera proposta de modificación das condicións de estancia así como calquera incidencia relevantes (enfermidade, faltas de asistencia…), durante todo o período de prácticas, as indicacións tanto do seu titor interno como externo. O alumno debe saber que a empresa pode anular o convenio de prácticas e prescindir da colaboración se este non cumpre coas súas obrigacións ou a súa actitude; comportamento ou aparencia non son os adecuados.3.- RECOMENDACIÓNS ACTITUDE manter en todo momento unha actitude de interese, motivación, ganas de aprender e receptividade ante todo de funcións. APARENCIA PERSOAL: O turismo supón contacto co público, polo que a presenza do alumno debe ser o máis coidada posible. O aseo e o aspecto persoal deben ser impecables. NORMAS BÁSICAS DE CORTESÍA non se debe esquecer que o alumno está a representar á empresa, o alumno debe ser cortés e amable cos clientes e cos compañeiros de traballo. Salvo que se lle indique o contrario, deberá tratar aos mandos superiores e clientes sempre de vostede.-->A responsabilidade, profesionalidade e seriedade do alumno na realización das prácticas externas é fundamental para o mesmo ; para os futuros alumnos da Facultade de Turismo que nalgún momento poidan realizar prácticas nese mesmo centro. 4.- FALTAS GRAVES Os seguintes feitos terán consideración de faltas moi graves: Ausencia inxustificada ou atrasos frecuentes durante o período de prácticas Rendemento baixo ou actitude negativa no desempeño das funcións encomendadas, segundo o criterio do titor externo>Creación de problemas ou conflitos ou calquera outro feito que dea lugar á interrupción das prácticas por parte da empresa.  Ante calquera feito destas características a materia será cualificada como SUSPENSO.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías