Identifying Data 2023/24
Subject (*) Internships Code 662G01050
Study programme
Grao en Turismo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 24
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Moss , Sarah Louise
E-mail
sarah.moss@udc.es
Lecturers
Crecente Maseda, Mario
Mariz Perez, Rosa
Martín Cancela, Elena
Martín Cancela, Elena
Moss , Sarah Louise
Rodríguez Carro, Carlos
Rodríguez Pallas, Angel
E-mail
mario.crecente@udc.es
rosa.mariz@udc.es
e.mcancela@udc.es
elena.martin@udc.es
sarah.moss@udc.es
carlos.rodriguez3@udc.es
angel.rodriguez.pallas@udc.es
Web
General description O Grao en Turismo da UDC Coruña, consciente da necesidade de formar os mellores profesionais en Turismo, considera, dentro do seu plan de estudios, unha materia obrigatoria denominada, Prácticas Externas.

O turismo necesita profesionais competentes e o mellor xeito de orientar a formación e preparación dos nosos alumnos, pasa por ofrecerlles a oportunidade de entrar en contacto co mundo laboral real. Para iso a UDC ten asinados convenios de colaboración para alumnos en prácticas coas empresas e grupos do sector turístico.

Durante o seu período de prácticas o alumno experimenta directamente as vantaxes e inconvenientes que deberá afrontar no seu futuro profesional, aprende a actuar cos medios e as técnicas que se utilizan diariamente e entra en contacto coas distintas ramas do sector turístico, o que lle permite poder elixir mellor o seu futuro profesional e prepararse para a súa inserción no mundo laboral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A4 Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas.
A6 Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A11 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
A13 Manexar técnicas de comunicación.
A14 Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
A15 Traballar en inglés como lingua estranxeira.
A16 Comunicarse de forma oral e escrita nunha segunda lingua estranxeira.
A17 Comunicarse de forma oral e escrita nunha terceira lingua estranxeira.
A18 Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A20 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento.
A21 Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración.
A22 Coñecementos a adquirir no ámbito dos procedementos operativos das empresas de intermediación.
A24 Utilizar e analizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) nos distintos ámbitos do sector turístico.
A25 Comprender un plan público e as oportunidades que se derivan para o sector privado.
A26 Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións turísticas.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
A29 Traballar en medios socioculturais diferentes.
A30 Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural.
A31 Comprender as características da xestión do patrimonio cultural.
A32 Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas.
A33 Creatividade.
A34 Iniciativa e espírito emprendedor.
A35 Motivación por calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaces de aprender de maneira autónoma na empresa na que os alumnos estean a se formar, comprometíendose coa política empresarial a todos os niveis e sabendo adaptarse aos cambios ou situacións expostas. B5
B6
B7
Ter iniciativa, vontade, saber estar, creatividade, proactividad e interese en levar a cabo o traballo encomendado, utilizando o razoamento crítico, a capacidade de análise e sístesis, sendo capaces de resolver os problemas cotiáns. A33
A34
A35
B1
B3
B4
B5
Traballar en inglés e outros idiomas en todas as empresas que o precisen, así como en espazos e medios socioculturais diferentes. A15
A16
A17
A29
C2
Coñecer o procedemento operativo, as distintas técnicas de traballo, as aplicacións das tenologías da información e comunicación nos ámbitos de alojamento, restauración, empresas de intermediación, planificación turística e información turística. A7
A10
A20
A21
A22
A24
A30
A33
A34
C3
C6
C8
Recoñecer os principais axentes turísticos, así como el marco legal que regula as actividades do sector. Identificar, xestionar e dirixir espazos turísticos, destinos e todo tipo de entidades turísticas. A1
A4
A7
A12
A14
A18
A19
A22
A25
A26
A27
A31
A32
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente, cunha gran capacidade de comunicación, coñecendo claramente as políticas comerciais da empresa, sabendo, en cada caso, definir obxectivos e estratexias de comercialización, sempre buscando a calidade no servizo. A3
A6
A11
A13
A29
A35
Desenvolver o seu traballo de maneira comprometida cunha cidadanía aberta e comprometida. Asumir a importancia da aprendizaxe durante o seu proceso de formación e ao longo de toda a súa vida laboral. C4
C5
C7
Ser capaces de desenvolverse perfectamente ante os clientes na súa lingua nativa, así como nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Dominar a expresión e comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. B2
C1
C2

Contents
Topic Sub-topic
Aplicaranse as competencias adquiridas nas materias do Grao en función do tipo de empresa /institutción. - Aplicar coñecementos nos departamentos das empresas de aloxamento
- Aplicar coñecementos en empresas de intermediación e de transporte
- Aplicar coñecementos en empresas ou institucións relacionadas coa xestión pública ou privada do Turismo
- Aplicar coñecementos en empresas ou institucións relacionadas co Turismo Activo
- Aplicar coñecementos en empresas ou institucións relacionadas coa organización de actos e eventos
- Aplicar coñecementos en empresas ou institucións relacionadas coa información / guía turística

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Simulation A1 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 595 0 595
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Simulation Según o regulamento de prácticas do Grao en Turismo:
https://www.udc.es/export/sites/udc/turismo/_galeria_down/practicas/Regulamento_practicas_externas_Grao_en_Turismo_texto.pdf_2063069294.pdf









Personalized attention
Methodologies
Simulation
Description
A cada estudante asígnaselle un / unha titor / a profesional da empresa /institución onde realiza as súas prácticas, que ofrecerá orientación e axuda. Así mesmo, avaliará aos /as estudantes de acordo con as provisións do regulamento de prácticas.

Tamén se lle asigna a cada estudante un /a titor/a académica que lle orientará antes, durante e despois do seu período de prácticas.









Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Simulation A1 A3 A4 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Informe final do /da titor/a da empresa/ institución: 60%
Memoria de Prácticas do /da estudiante: 30%
Informe do /da Titor /a Académico: 10%
100
 
Assessment comments
OS/AS ESTUDANTES DEBEN CUMRPRIR COAS SEGUINTES OBRIGAS:

Entregar en tempo e forma
todos os documentos solicitados para a tramitación das súas prácticas:
solicitude, CV, etc.

Responder as
comunicacións que reciba ao seu nome desde a titoría de prácticas, ben sexa vía
telefónica ou correo electrónico. Deben empregar sempre o enderezo de correo electrónico da UDC. 

Informar a seu /sua titor/a académico/a, de
forma inmediata, de calquera incidencia relacionada coas prácticas.

Concertar co
titor interno, polo menos un contacto (persoal, telefónico ou enderezo de correo
electrónico da UDC ) ao mes.

Entregar, a
través do Campus Virtual, un INFORME DE AVALIACIÓN MENSUAL DE PRÁCTICAS no que
informará sobre as actividades realizadas, cumprimento de funcións, incidencias
etc.

Comunicar á
Titoría de Prácticas calquera proposta de modificación das condicións de
estancia na empresa inicialmente acordadas, así como calquera incidencia
relevantes (enfermidade, faltas de asistencia…).

Entregar a
Memoria de Prácticas a través do Campus Virtual elaborada de acordo cos
criterios que se establecen, na data asignada.

Cumprir 
integramente e nas condicións acordadas o período de prácticas establecido,
principalmente no que se refire a datas e horarios.

Cumprir
estritamente a normativa da empresa en canto a comportamento, vestimenta,
uniformidade, calzado, aparencia física e uso de instalacións.

A empresa pode
anular o convenio de prácticas e prescindir da colaboración se este non cumpre
coas súas obrigacións ou a súa actitude; comportamento ou aparencia non son os
adecuados.

Os seguintes feitos terán consideración de faltas moi
graves:

Ausencia
inxustificada ou retrasos frecuentes durante o período de prácticas.

Rendemento baixo ou actitude negativa no
desempeño das funcións encomendadas, segundo o criterio do titor externo.

Creación de
problemas ou conflitos ou calquera outro feito que dea lugar á interrupción das
prácticas por parte da empresa. 

Ante calquera incidencia
destas características a materia será cualificada como SUSPENSO.


Honradez académica/implicación de plaxio

Ao/áalumno/a que incorra en fraude académica aplicaráselle a sanción correspondente recollida no regulamento disciplinar do estudantado da UDC. 


Atención á diversidade
 A materia poderá ser adaptada ao estudantado queprecise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física,visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental).De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC/noCentro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cadacuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade deTurismo, dentro do periodo estipulada para cada sesión. 

Perspectiva de xénero
 Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade. No case de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas.

Sources of information
Basic

As empresas /institucións onde os /as estudantes realizan as súas prácticas proporcionarán aos/ as estudantes a bibliografía /fontes de información que consideren necesarios.


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Sociology of Tourism/662G01001
Introduction to Economics/662G01002
Introduction to Law/662G01003
Geography of Tourism/662G01004
Tourism Promotion and Communication Skills/662G01005
Modern Language: English/662G01006
Cultural Heritage/662G01007
Information Technology /662G01008
Introduction to Tourism/662G01009
Business Economics/662G01010
Financial Accounting/662G01011
Statistics/662G01012
Tourist Intermediation and Transport I/662G01013
Hospitality and Catering I/662G01014
First Modern Language I: English/662G01015
Tourism Marketing/662G01016
Cost Accounting/662G01017
Regional Tourism Resources/662G01018
Second Modern Language I: French/662G01019
Tourist Intermediation and Transport II/662G01021
Hospitality and Catering II/662G01022
ICTs for Tourism /662G01023
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024
Heritage Management for Tourism/662G01025
Tourism Taxation/662G01026
Financial Statement Analysis/662G01027
First Modern Language II: English/662G01028
Second Modern Language II: French/662G01029
Tourist Product Commercialisation/662G01031
Tourism and Governance/662G01032
Quality Management/662G01033
Second Modern Language III: French/662G01034
Heritage Interpretation/662G01038
Galicia as Tourist Destination/662G01040
Creating and Managing Tourism Companies/662G01041
Strategic Tourism Business Management/662G01042
Managing Human Resources/662G01043
English in the Workplace/662G01045
Second Modern Language I: German/662G01047
Second Modern Language II: German/662G01048
Second Modern Language III: German/662G01049

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Os /as estudantes deben manter en todo momento unha actitude de interese, motivación, ganas de aprender e receptividade. 

APARENCIA PERSOAL.

 O turismo supón contacto co público, polo que a presenza do alumno debe ser o máis coidada posible. O aseo e o aspecto persoal han de ser impecables.

NORMAS BÁSICAS DE CORTESÍA.

 Non se debe esquecer que o/a estudante en prácticas está a representar á empresa, á si mesmo/a e á Facultade de Turismo e por tanto debe ser sempre cortés e amable cos/coas clientes e cos/coas compañeiros/as de traballo. 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.