Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión do tempo do proxecto Código 670471104
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección Integrada de Proxectos (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Guillén Solórzano, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.guillen@udc.es
Profesorado
Guillén Solórzano, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.guillen@udc.es
Web http://www.mdip.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Saber actuar como representantes do promotor do proxecto en tódolos ámbitos de actuación do Director de Proxecto ou Project Manager.
A2 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Edificación e Desenvolvemento Territorial na especialidade de Edificación e Desenvolvemento Territorial
A3 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Lecer e Deporte na especialidade de Lecer e deporte
A4 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Sistemas de Información na especialidade de Sistemas de Información
A11 Capacidade de planificar, executar e controlar a xestión do tempo do proxecto
A21 Capacidade para gestionar a obtención do resultado acorde aos criterios de prazo, custo e calidade, e do cliente
B1 Capacidade de análise e de síntese.
B2 Capacidade de Organización e Planificación
B4 Capacidade de procura, análise e selección de información relevante.
B5 Capacidade de utilización e xestión da información
B6 Capacidade para actuar con velocidade e sentido de urxencia para concretar resultados con altos niveis de calidade e rendemento a fin de atender as necesidades do cliente.
B7 Capacidade de enfocar os esforzos en xerar valor para o cliente, buscando a súa satisfacción e a súa fidelización.
B8 Capacidade de comunicación e motivación
B9 Capacidade para a resolución de problemas
B10 Capacidade para a toma de decisións
B11 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinar
B13 Capacidade de liderado, diálogo e negociación
B14 Desenvolver o compromiso e motivación para o aseguramiento da calidade na dirección de proxectos.
B15 Asumir a importancia fundamental da seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente na planificación, dirección e xestión de proxectos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Planificar las actividades necesarias para acometer un proyecto AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Diseñar cronogramas y programar tareas de acuerdo con los recursos disponibles AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Establecer asignaciones óptimas de los recursos necesarios para acometer un proyecto AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Gestionar la planificación de tiempos y costes de un proyecto de forma óptima AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Utilizar las herramientas para la gestión de tiempos y recursos más habituales en la actualidad AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: LA GESTIÓN DEL TIEMPO Y SU IMPORTANCIA Revisión de los aspectos generales de la gestión del tiempo
TEMA 2: LA GESTIÓN DEL TIEMPO EN EL PROYECTO Relevancia de la gestión del tiempo como recurso principal en el proyecto
TEMA 3: LA GESTIÓN DEL TIEMPO EN LA METODOLOGÍA PMBOK Análisis del grupo de procesos vinculados a la gestión del tiempo de acuerdo con el PMBOK
TEMA 4: LA PLANIFICACIÓN DE LAS ACTIVIDADES DEL PROYECTO Y SUS TIEMPOS Revisión de las técnicas de planificación y programación de actividades en el proyecto
TEMA 5: LA ASIGNACIÓN DE RECURSOS Establecimiento de las técnicas de asignación de recursos a las actividades del proyecto y su vinculación con los tiempos.
TEMA 6: LA GESTIÓN DEL PROYECTO (TIEMPOS Y COSTES) Técnicas de programación
TEMA 7: LA HERRAMIENTAS PARA LA GESTIÓN DE PROYECTOS: MS PROJECT Y OPEN PROJECT Revisión de Herramientas y Software para la Gestión de Proyectos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 0 18 18
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B5 B6 B9 B10 C1 2 0 2
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 35 70 105
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Se plantea la realización de un trabajo práctico sobre la gestión del tiempo del proyecto para ser realizado por grupos de entre 4 y 6 alumnos. En él se aplicarán todos los conceptos vistos en la materia, y será entregado en fecha posterior a la finalización del módulo
Proba obxectiva Se plantea la realización de una prueba objetiva individual sobre los contenidos de la materia en las fechas previstas por la Comisión Académica del Master.
Sesión maxistral Consiste en la exposición de los contenidos en clase con pizarra y soporte multimedia

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Se prevén tutorías presenciales para los alumnos que así lo requieran, así como la resolución de consultas por email

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 El trabajo se planteará durante el módulo, y será entregado algunos días posterior a la finalización del mismo. Será realizado en equipos, y la calificación del mismo será para todos los integrantes del equipo por igual. 60
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B5 B6 B9 B10 C1 Se plantea una prueba objetiva individual en las convocatorias oficiales de exámenes previstas por la Comisión del Master. 40
 
Observacións avaliación

El alumno podrá superar el módulo con cualquiera de las dos actividades previstas para su evaluación, siempre que en cómputo ponderado de la misma se alcance una nota mínima de 5. De no ser así, será necesario que el alumno realice ambas actividades de evaluación para alcanzar la media ponderada de 5.


Fontes de información
Bibliografía básica
  • Project Management Institute, PMI et alt  PMBOK Project Management Base Of Knowledge. PMI .5ª edición..
  • Jennifer Greene, Andrew Stellman et alt PMP Head First. O’Reilly.
  • Información acerca de la certificación PMP et alt Información acerca de la certificación PMP. PMI [en línea] www.pmi.org/Certification/Project-Management-Professional-PMP.aspx.
  • Office of Government Commerce (OGC) et alt (2009) Éxito en la Gestión de Proyectos con PRINCE2. The Stationery Office .2009ª edición..
  • Harold D. Kerzner et alt Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. John Wiley & Sons .10ª edición..
  • R. WYSOCKI, R. Beck, D. B. Crane et alt Effective Project Management. Wiley .2ª edición..
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías