Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Xestión do tempo do proxecto Código 670471104
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección Integrada de Proxectos (Plan 2017)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Guillén Solórzano, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.guillen@udc.es
Profesorado
Guillén Solórzano, Eduardo
Martinez Carballo, Manuel
Correo electrónico
eduardo.guillen@udc.es
manuel.martinez.carballo@udc.es
Web http://www.mdip.es
Descrición xeral ESTA GUÍA É VÁLIDA TANTO PARA A MODALIDADE PRESENCIAL COMO PARA A MODALIDADE A DISTANCIA

Abórdanse as técnicas e ferramentas máis coñecidas para a Xestión do Tempo do Proxecto, e bríndase algunha das ferramentas máis comúns para a súa implementación
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos.
No suposto caso dunha volta á non presencialidade, os contidos da asignaturamantélense inalterados polo que o estudiante poderá cumplimentar o programa inicial de contidos, tanto na modalidade presencial que pasaría a ser non presencial, como por suposto na modalidade online, que xa de por sí non require ningún tipo de presencialidade ao tratarse dunha docencia principalmente asíncrona.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen


No caso dunha situación sobrevida de non presencialidade, manterase sen cambios as metodoloxías docentes previstas na modalidade online
xa que non veríase alterada por esta circunstancia

*Metodoloxías docentes que se modifican

No caso da modalidade presencial, a principal modificación reside na virtualización das sesións maxistrais previstas no curso e fixadas no calendario.
Estas sesións sustituiránse por sesións telemáticas a realizarse por TEAMS, tanto de maneira síncrona como asíncrona para facilitar o seguemento das mesmas por parte do alumnado. Igualmente
as explicacións de cara ao traballo tutelado realizaránse neste caso a través de videoconferencias por TEAMS.

Adicionalmente proporase como complemento o visionado de videos explicativos para a Xestión do Tempo de Proxectos

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumno.

Mo caso de non presencialidade, as tutorías presenciais previstas como atención personalizada ao alumno realizaranse de xeito telemático, xa sexa a través de email, videoconferencia, TEAMS ou calqueroutra plataforma.

4. Modificacións na evaluación

Os sistemas de evaluación mantense ao considerarse xa dende un primeiro momento como non presenciais, e por conseguinte, centraránse na revisión dun caso práctico proposto ao inicio de curso, e que se enrtegará en formato de MS Project, acompañándolo dun video explicativo a realizar polo equipo responsable.

*Observacións de evaluación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se contemplan grandes cambios na bibliografía, pois toda esta dispoñible a través de Internet. En todo caso, recoméndase especialmente o visionado de documentáis e series nas que se revisa a execución de grandes proxectos de enxeñería nos que se presta especial atención á xestión do tempo.

Algúns destas series documentais poden ser

Megaestructuras-National Geographic

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Saber actuar como representantes do promotor do proxecto en tódolos ámbitos de actuación do Director de Proxecto ou Project Manager.
A2 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Edificación e Desenvolvemento Territorial na especialidade de Edificación e Desenvolvemento Territorial
A3 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Lecer e Deporte na especialidade de Lecer e deporte
A4 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Sistemas de Información na especialidade de Sistemas de Información
A11 Capacidade de planificar, executar e controlar a xestión do tempo do proxecto
A21 Capacidade para gestionar a obtención do resultado acorde aos criterios de prazo, custo e calidade, e do cliente
B1 Capacidade de análise e de síntese.
B2 Capacidade de Organización e Planificación
B4 Capacidade de procura, análise e selección de información relevante.
B5 Capacidade de utilización e xestión da información
B6 Capacidade para actuar con velocidade e sentido de urxencia para concretar resultados con altos niveis de calidade e rendemento a fin de atender as necesidades do cliente.
B7 Capacidade de enfocar os esforzos en xerar valor para o cliente, buscando a súa satisfacción e a súa fidelización.
B8 Capacidade de comunicación e motivación
B9 Capacidade para a resolución de problemas
B10 Capacidade para a toma de decisións
B11 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinar
B13 Capacidade de liderado, diálogo e negociación
B14 Desenvolver o compromiso e motivación para o aseguramiento da calidade na dirección de proxectos.
B15 Asumir a importancia fundamental da seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente na planificación, dirección e xestión de proxectos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Planificar asactividades necesarias para acometer un proxecto AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Deseñar cronogramas e programar tarefas de acordo cos recursos dispoñibles AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Establecer asignacións óptimas dos recursos necesarios para acometer un proxecto AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Xestionar a planificación de tempos e costes dun proxecto de forma óptima AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
Utilizar as ferramientas para a xestión de tempos e recursos máis habituais na actualidade AP1
AP2
AP3
AP4
AP11
AP21
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: A XESTIÓN DO TEMPO E A SUA IMPORTANCIA Revisión dos aspectos xerais de xestión do tempo
TEMA 2: A XESTIÓN DO TEMPO NO PROXECTO Relevancia da xestión do tempo no proxecto e a súa importancia
TEMA 3: A XESTIÓN DO TEMPO NA METODOLOXÍA PMBOK Análisis do grupo de procesos no eido da xestión do tempo segundo a guía metodolóxica PMBOK
TEMA 4: A planificación das actividades do proxecto e os seus tempos Revisión das técnicas de planificación e programación de actividades do proxecto
TEMA 5: AASIGNACIÓN DE RECURSOS Establecimento de técnicas de asignación de recuross ás actividades do proxecto e a súa vinculación cos tempos resultantes
TEMA 6: A XESTIÓN DO PROXECTO (çTEMPOS E COSTES) Técnicas de programación
TEMA 7: FERRAMENTAS PARA A XESTIÓN DE PROXECTOS: MS PROJECT E OPEN PROJECT Revisión de Ferramientas e Software para a Xestión de Proxectos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 5 80 85
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 30 10 40
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Plantéxase a realización dun traballo práctico sobre a xestión do tempo dun proxecto para a seres realizado por grupos de entre 4 e 6 alumnos. Nel se aplicarán todolos conceptos vistos na materia e será entregado en data posterior ao remate do módulo.
Sesión maxistral Consiste na exposición dos contenidos en clase con pizarra e soporte multimedia

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Prevénse tutorías presenciáis para os alumnos que así o precisen, así como a resolución de dudas e consultas por email.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A11 A21 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 O traballo plantearáse durante o módulo e será entregado algúns días posterior ao remate do mesmo. Será realizado por equipos, e a calificación será a mesma para todolos seus integrantes. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
  • Project Management Institute, PMI et alt  PMBOK Project Management Base Of Knowledge. PMI .5ª edición..
  • Jennifer Greene, Andrew Stellman et alt PMP Head First. O’Reilly.
  • Información acerca de la certificación PMP et alt Información acerca de la certificación PMP. PMI [en línea] www.pmi.org/Certification/Project-Management-Professional-PMP.aspx.
  • Office of Government Commerce (OGC) et alt (2009) Éxito en la Gestión de Proyectos con PRINCE2. The Stationery Office .2009ª edición..
  • Harold D. Kerzner et alt Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. John Wiley & Sons .10ª edición..
  • R. WYSOCKI, R. Beck, D. B. Crane et alt Effective Project Management. Wiley .2ª edición..
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías