Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Xefatura e xestión de execución Código 670471110
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección Integrada de Proxectos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións Arquitectónicas
Coordinación
Porta Rodriguez, Manuel
Correo electrónico
m.porta@udc.es
Profesorado
Porta Rodriguez, Manuel
Correo electrónico
m.porta@udc.es
Web http://www.mdip.es
Descrición xeral Capacidad para desenvolver la organización y gestión de la ejecución de un proyecto.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Saber actuar como representantes do promotor do proxecto en tódolos ámbitos de actuación do Director de Proxecto ou Project Manager.
A2 Saber iniciar, planificar, dirixir, controlar e pechar Proxectos de Edificación e Desenvolvemento Territorial na especialidade de Edificación e Desenvolvemento Territorial
B1 Capacidade de análise e de síntese.
B2 Capacidade de Organización e Planificación
B3 Capacidade de Traballo en equipo
B4 Capacidade de procura, análise e selección de información relevante.
B5 Capacidade de utilización e xestión da información
B6 Orientación a resultados
B7 Orientación ao cliente
B8 Capacidade de comunicación e motivación
B9 Capacidade para a resolución de problemas
B10 Capacidade para a toma de decisións
B11 Capacidade para traballar nun equipo de carácter interdisciplinar
B13 Capacidade de liderado, diálogo e negociación
B14 Motivación pola calidade
B15 Sensibilidade cara temas de seguridade laboral, accesibilidade, sostibilidade e medioambiente
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber actuar como representantes del promotor del proyecto en todos los ámbitos de actuación del Director de Proyecto o Project Manager AP1
BP7
BP8
CP1
CP2
CP6
CP7
Poder planificar y organizar la ejecución en su totalidad de un proyecto. BP1
BP2
BP3
BP6
CP3
CP6
Definir estrategias de negociación, compra y comunicación. BP4
BP5
CP4
CP5
Cooperar en la búsqueda de nuevas soluciones para la eficacia y calidad de vida BP3
CP4
CP8
Saber gestionar y dirigir Proyectos de Edificación y Desarrollo Territorial en la especialidad de Edificación y Desarrollo Territorial AP2
BP9
BP10
BP11
BP13
BP14
BP15

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción. Gestión de la ejecución. Gestor de recursos.
2.- Proyecto. Tipos. Agentes.
3.- Contrato. Su cumplimiento. Nuevos tipos de contratos. Colaboración público – privado.
4.- Plazo. Su valor. Estimación rápida.
5.- Distribución temporal de las necesidades económicas. Estimación rápida.
6.- Revisión del contrato (proyecto), su importancia, documento de trabajo.
7.- Introducción a la planificación y programación de la ejecución.
8.- Proceso constructivo; actividades, medios, costes.
9.- Herramientas de programación para la ejecución del proyecto.
10.- Planificación de las contrataciónes, compras y suministros.
11.- Petición de ofertas. Negociación.
12.- Control de la ejecución. Productividad (basico). Control del plazo. Control del coste.
13.- Archivo de obra: Importancia, Sistemas de calidad, operatividad.
14.- Entrega de obra. Dificultad. Documentación.
15.- Atención al cliente. Mantenimiento, planes de emergencia, etc.


1.- Introducción. Gestión de la ejecución. Gestor de recursos.
2.- Proyecto. Tipos. Agentes.
3.- Contrato. Su cumplimiento. Nuevos tipos de contratos. Colaboración público – privado.
4.- Plazo. Su valor. Estimación rápida.
5.- Distribución temporal de las necesidades económicas. Estimación rápida.
6.- Revisión del contrato (proyecto), su importancia, documento de trabajo.
7.- Introducción a la planificación y programación de la ejecución.
8.- Proceso constructivo; actividades, medios, costes.
9.- Herramientas de programación para la ejecución del proyecto.
10.- Planificación de las contrataciónes, compras y suministros.
11.- Petición de ofertas. Negociación.
12.- Control de la ejecución. Productividad (basico). Control del plazo. Control del coste.
13.- Archivo de obra: Importancia, Sistemas de calidad, operatividad.
14.- Entrega de obra. Dificultad. Documentación.
15.- Atención al cliente. Mantenimiento, planes de emergencia, etc.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 0 10 10
Mesa redonda A1 B1 B3 B5 B8 B11 B13 C1 C4 5 5 10
Sesión maxistral B7 B14 B15 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 18 36 54
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados El alumno realizará un trabajo en el que pondrá en práctica los conocimientos adquiridos así como su capacidad de síntesis, decisión y documentación. El trabajo estará tutelado por el profesor.
Mesa redonda Se realizará una mesa redonda después de una exposición sobre los nuevos contratos de colaboración público - privada, en los que tiene una gran importancia el director de proyecto, por una persona con experiencia y conocimiento importante sobre este tipo de colaboración.
Sesión maxistral Habrá una exposición de cada tema, con apoyo de imágenes vía Power-Point, pizarra y documentos. El alumno debe implicarse con su participación activa, dadas las opciones que algunos temas pueden suscitar.

Atención personalizada
Metodoloxías
Mesa redonda
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
El profesor atenderá las consultas del trabajo tutelado en horario de atención especifico de tutoría. Y expondrá en clase la metodología a seguir y las dudas generalizadas.
El profesor también atenderá las dudas o consultas por el correo electrónico y si lo considera necesario, o el alumno lo solicita, lo convocará para una atención personalizada en tutoría presencial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 Se valorará del trabajo la capacidad de síntesis, las decisiones tomadas, el resultado y la calidad gráfica. 90
Sesión maxistral B7 B14 B15 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 La asistencia y participación en las sesiones. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Lostado Bojó, Rafael (2005). La dirección de proyectos empieza por uno mismo : una manera práctica de iniciarse en la carrera profesional de project manager. Valencia
Mintzberg, Henry (1998). La Estructura de la Organización. Barcelona: Ariel.
Tutor Larrosa, Carlos (2009). Planificación técnica. Madrid: Colegio Ingenieros de Caminos
Lewis, James P. (1995). Planificación, programación y control de proyectos guía práctica para una gestión de proyectos eficiente. Barcelona: ediciones S

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías