Identifying Data 2015/16
Subject (*) Planificación e xestión da investigación: técnicas Code 670503001
Study programme
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Física
Matemáticas
Coordinador
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
pedro.nogueira@udc.es
Lecturers
Ferreiro Ferreiro, Ana María
Garcia del Valle, Alejandro
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
E-mail
ana.fferreiro@udc.es
alejandro.garcia.delvalle@udc.es
pedro.nogueira@udc.es
Web
General description Proporcionar referencias para aqueles que se inician nos ámibtos da investigación, o desenvolvemento e a innovación. Dende o deseño da investigación ata a xestión dos proxectos de I+D+I, traballándose tamén a estrutura dos documentos e publicacións científicas, así como as técnicas de comunicación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer os principios básicos do paradigma da sostibilidade, os seus debates e implicacións ambientais, socioculturais e económicas.
A2 Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade.
A3 Deseñar, planificar, executar e avaliar proxectos tecnolóxicos, científicos ou de xestión nun marco de sostibilidade.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B20 Iniciativa e espírito emprendedor.
B24 Orientación a resultados.
B25 Orientación ao cliente.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir referencias normativas e metodolóxicas nos ámbitos da investigación, o desenvolvemento e a innovación. Ser capaz de realizar deseños básicos da investigación ata a xestión dos proxectos de I+D+I. Coñecer e aplicar a estrutura dos documentos e publicacións científicas, así como as técnicas de comunicación. AC1
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC9
BC10
BC20
BC24
BC25
CC1
CC5
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Métodos e técnicas de investigación.
O deseño dun proceso de investigación.
Análise crítica e de avaliación e síntese dunha idea.
Sistemas de busca de información.
O documento científico: elaboración, presentación, busca, transferencia, bases de datos.
A difusión científica dos resultados da investigación. Técnicas de presentación.
Marco conceptual da I+D e a innovación.
Introdución á Xestión de Proxectos de I+D+I.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study B2 B3 B4 B10 10 25 35
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B1 B24 B25 C5 C8 5 15 20
ICT practicals A3 B20 5 10 15
Document analysis B5 B9 C1 1 4 5
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Exposición de casos.
O alumno sitúase ante problemas concretos (casos), que lle describen unha situación real da vida profesional. A través dunha metodoloxía de descubrimento guiado, o problema ha de ser comprendido e valorado individualmente.
Análise de casos.
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que formula un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Guest lecture / keynote speech Presentación por parte do profesor dos contidos básicos da parte teórica de cada tema. Esta presentación farase de modo esquemático e orientado tanto á correcta comprensión dos contidos coma á súa utilidade práctica nesta e noutras materias do Mestrado.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Document analysis Lectura e análise de fontes documentais. Buscas en bases de datos e webs de coñecemento científico e técnico. Discusión dos resultados das buscas.

Personalized attention
Methodologies
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis B5 B9 C1 Avaliación da capacidade de análise da estrutura dun documento científico e da capacidade de deseño dun documento científico.
Avaliación do coñecemento de referencias básicas de fontes de información.
10
Case study B2 B3 B4 B10 Avaliación da aplicación de metodoloxías específicas a un caso práctico mediante a realización dun traballo persoal completo.
50
ICT practicals A3 B20 Avaliación das capacidades e resultados da utilización de recursos online relacionados coas competencias da materia. 40
 
Assessment comments

Será condición necesaria para poder superar a materia a asistencia como mínimo ao 80% das clases.

Ademais
da asistencia, a participación e realización casos e prácticas,
poderanse realizar as probas que se consideren necesarias co fin de
valorar axeitadamente o grao de asimilación dos contidos conceptuais e
procedementais da materia.

As metodoloxías anteriores perseguen a
avaliación continua da materia, que supón o 100% da cualificación sen
necesidade de exame ou proba obxectiva final. De acordo co calendario
académico establecido pola universidade poderanse realizar probas
obxectivas (exames) de primeira e segunda oportunidade de cada
convocatoria, en caso de non superar a materia mediante a avaliación
continua.


Sources of information
Basic Manuel Belmonte (2011). Enseñar a investigar : libro del alumnado. Bilbao: Mensajero
Gestión iLuis F. Díaz Domínguez , Miguel A. Navarro Huerga (2012). Gestión informatizada de proyectos de innovación. Alcalá de Henares : Universidad de Alcalá
Emilio Beltrán Sánchez, Jesús Ignacio Fernández Domingo (2012). Haciendo una tesis. Valencia : Tirant lo Blanch
Miguel Pérez de Ayala Becerril, Coord. (2012). I + D e innovación tecnológica. Madrid : Francis Lefebvre

Direccións web:

http://www.udc.es/sobreUDC/vice_investigacion_e_transferencia/index.html

https://www.educacion.gob.es/educacion/universidades/educacion-superior-universitaria.html

http://www.crue.org/index.html

http://www.redotriuniversidades.net/portal/index.php

http://www.redugi.org/

http://www.accesowok.fecyt.es/

http://www.ideapuzzle.com/

Complementary Mari Paz García Sanz, Pilar Martínez Clares (coords.) (2012). Guía práctica para la realización de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster . universidad de murcia
Abadal Falgueras, Ernest (2012). Acceso abierto a la ciencia. Barcelona : Universidad Abierta de Cataluña


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.