Identifying Data 2015/16
Subject (*) Tecnoloxías avanzadas de representación gráfica en edificación e territorio Code 670503003
Study programme
Mestrado Universitario en Tecnoloxías de Edificación Sostible (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Tecnoloxía e Ciencia da Representación Gráfica
Coordinador
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Lecturers
Fernández Álvarez, Ángel José
E-mail
angel.fernandez.alvarez@udc.es
Web http://http://euat.udc.es/
General description La irrupción de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación TICs ha producido una gran transformación en el ámbito de la edificación, especialmente en el área de la representación gráfica y del levantamiento arquitectónico. Avances como la introducción del scáner laser digital y la fotogrametría de imágen múltiple permite la adquisición masiva de datos métricos en un tiempo reducido.

En esta asignatura se tratarán de exponer las nuevas tendencias de levantamiento arquitectónico basadas en aplicaciones informáticas digitales así como los fundamentos básicos de la fotogrametría arquitectónica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer os procedementos de restitución fotogramétrica utilizados na intervención en edificios construídos.
A5 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información dos obxectos tridimensionais relacionados co proceso edificatorio, para lograr a súa representación gráfica.
A6 Capacidade para xulgar técnicas topográfica/fotogramétrica e determinar vantaxes e inconvenientes de aplicación en cada caso.
A7 Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B7 Capacidade de organización e planificación.
B8 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo
B9 Capacidade de xestión da información.
B10 Capacidade de Resolución de problemas.
B11 Capacidade de Toma de decisións.
B12 Capacidade de Traballo en equipo.
B15 Capacidade de Razoamento crítico.
B17 Capacidade de Aprendizaxe autónoma.
B18 Capacidade de Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os procedementos de restitución fotogramétrica utilizados na intervención en edificios construídos. AC4
AC5
AC6
AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC15
BC17
BC18
CC1
CC3
CC6
CC8
Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información dos obxectos tridimensionais relacionados co proceso edificatorio, para lograr a súa representación gráfica. AC4
AC5
AC6
AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC15
BC17
BC18
CC1
CC3
CC6
CC8
Capacidade para xulgar técnicas topográfica/fotogramétrica e determinar vantaxes e inconvenientes de aplicación en cada caso. AC4
AC5
AC6
AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC15
BC17
BC18
CC1
CC3
CC6
CC8
Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo. AC4
AC5
AC6
AC7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
BC12
BC15
BC17
BC18
CC1
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1 Introducción a las nuevas tecnologías en los levantamientos gráficos arquitectónicos.
Tema 2 Conceptos básicos del levantamiento arquitectónico. Nuevas tecnologías aplicadas al levantamiento del patrimonio.
Tema 3 La fotografía como recurso. Restituciones básicas. Software de aplicación.
Tema 4 Aplicaciones de fotogrametría en edificación. Principios básicos y aplicaciones.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B9 B15 B17 C6 C8 15 24 39
ICT practicals A6 A7 B2 B4 B8 B10 B11 B12 B18 C3 6 9 15
Seminar A6 A7 B1 B4 B5 B6 B9 B15 B17 C8 C6 2 3 5
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B15 B17 C1 C6 C8 0 15 15
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Seminar
Supervised projects
Description
En las entrevistas periodicas que realice el alumno se realizarán las aclaraciones correspondientes a todos aquellos aspectos que plantee, se orientará sobre los conceptos expuestos en las sesiones magistrales y se orientará el trabajo tutelado obligatorio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B9 B15 B17 C6 C8 Se valorará la participación activa del alumnado en las sesiones magistrales. 20
ICT practicals A6 A7 B2 B4 B8 B10 B11 B12 B18 C3 Se valorará la participación activa y el aprovechamiento del alumnado en las prácticas que se realicen sobre los contenidos de la asignatura a través de herramientas TIC. 10
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B15 B17 C1 C6 C8 Se valorará la adecuación de los trabajos realizados por el alumno a los criterios y orientaciones planteados por los profesores. 70
 
Assessment comments

Para poder superar la asignatura el alumno deberá asistir como mínimo al 80% de las clases (sesiones magistrales, talleres, seminarios,...).

Para poder ser calificado será obligatoria la entrega de todos los trabajos propuestos.

Además de la asistencia, participación y realización de trabajos tutelados se podrán realizar las pruebas que se consideren necesarias con el fin de valorar adecuadamente el grado de asimilación de los contenidos conceptuales y procedimentales de la asignatura.


Sources of information
Basic BUILL POZUELO, Felipe (2008). Fotogrametría arquitectónica. Barceloa: Univ. Politécnica de Catalunya
LERMA GARCÍA, José Luis (2002). Fotogrametría moderna: analítica y digital. Valencia: Universitat Politècnica de València
CUELI LÓPEZ, Jorge Tomás (2011). Fotogrametría Práctica. Tutorial Photomodeler. Santander: Ediciones Tantín
ALMAGRO GORBEA, Antonio (2004). Levantamiento Arquitectónico. Granada: Universidad de Granada
JIMÉNEZ MARTÍN, Alfonso; PINTO PUERTO, Francisco (2003). Levantamiento y análisis de edificios. Futuro y tradición.. Sevilla: Universidad de Sevilla

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Tecnoloxía dos Sistemas de Información Xeográfica e BIM/670503004

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.